Drugu obnovljenu šibensku ljepoticu, tvrđavu Barone, od otvorenja 29. siječnja 2016. godine, posjetilo je preko 9.400 posjetitelja – kaže nam Marijana Kokić iz Muzeja grada Šibenika.
Prvi vikend po otvaranju tvrđave za sve je posjetitelje bio besplatan, pa je tako u dva dana tvrđavom prodefiliralo nešto manje od devet tisuća ljudi, a od datuma kad se počelo s naplatom, do Baronea se popelo 550 posjetitelja, od čega ih je 180 kupilo jednokratnu ulaznicu.
– Obzirom da su od 1. veljače 2016. godine u prodaji objedinjene ulaznice koje vrijede za ulaz na obje revitalizirane šibenske tvrđave, ukupno je prodano 180 jednokratnih ulaznica.
Veći se broj Šibenčana ipak odlučio investirati u godišnju ulaznicu za obje tvrđave po cijeni od 50 kuna pa su tako od početka 2016. godine prodane 442 članske iskaznice, od toga 333 individualne i 109 obiteljskih.
– Presretni smo što naša obitelj Kluba prijatelja svakim danom raste i trenutno broji više od 1380 članova. Tvrđave su prepoznate kao lokacija namijenjena svim generacijama u kojem djeca uživaju u edukaciji kroz igru, a oni stariji u digitalnoj AR tehnologiji neviđenoj na ovim prostorima i finim zalogajima gastro-kulturnog centra – zadovoljna je Kokić.
Nemali broj naših sugrađana bio je nezadovoljan radnim vremenom tvrđave Barone do 16 sati, a Marijana Kokić najavljuje kako će se politika radnog vremena mijenjati kao što je i do sada bila praksa na Tvrđavi sv. Mihovila. – Dolaskom toplijih i ljepših dana radno vrijeme će se svakako produžiti na rad u dvije smjene na obje tvrđave. Za sada, do kraja veljače, radno vrijeme šibenskih tvrđava sv. Mihovila i Barone je svaki dan, od ponedjeljka do nedjelje, od 9 do 16 sati –
PROGRAM NA BARONEU
Ne izostaju ni upiti građana o zabavnim, kulturnim i edukacijskim programima koje bi mogla ugostiti tvrđava Barone, međutim Kokić objašnjava da tvrđava Barone nije programski usmjerena lokacija kao npr. tvrđava sv. Mihovila. – Naš primarni cilj u narednom razdoblju je raditi na promociji već postojećih sadržaja na tvrđavi i približavanju tvrđave ciljanim skupinama. Svakako će biti i zasebno organiziranih događanja koji će dodatno upotpuniti svakodnevnu atraktivnost već postojeće ponude na Tvrđavi Barone, ali u manjem obimu nego što je to na tvrđavi sv. Mihovila-
– Temeljna svrha projekta Tvrđave Barone je valorizirati bogatu prošlost Šibenika prenošenjem znanja o baštini, tradiciji i lokalnom identitetu na suvremen način, korištenjem najmodernije tehnologije, Augmented Reality, koja po prvi puta u Hrvatskoj omogućuje oživljavanje povijesti. Kroz digitalni pogled u prošlost svi naši posjetitelji, i djeca i odrasli, imaju priliku doživjeti iz prve ruke život Šibenika u 17.stoljeću i herojsku obranu grada. Jedan od osnovnih sadržaja na Tvrđavi Barone je i gastro-kulturni centar kojeg čine ugostiteljski objekt sa specifičnom ponudom autohtonih namirnica, odnosno hrane i pića te suvenirnica koja predstavlja ponudu pod brandom ‘Barone memories’ i trenutno više od 170 proizvoda lokalnih malih i srednjih poduzetnika te najboljih hrvatskih produkt dizajnera. Dječje igralište u obliku broda, manji amfiteatar, replike oružja i topova korištenih u vrijeme iz kojeg potječe tvrđava upotpunjuju doživljaj svakom posjetitelju – za kraj kaže Marijana Kokić.