Kad banke odbiju kredit, a fondovi ne reagiraju, uvijek vam ostaje – CROWDFUNDING!

Ilustracija

Besplatna edukacija o crowdfundingu u subotu

Ako netko još nije čuo za crowdfunding, imat će priliku saznati sve o ovom novom načinu grupnog financiranja nečije ideje u subotu, 14. studenog 2015. u 9 sati na Veleučilištu u Šibeniku (dvorana N) od Hrvoja Hafnera, osnivača prve hrvatske crowdfunding platforme.
Za one kojima treba podsjetnik, riječ je o grupnom financiranju nečije ideje doniranjem malih iznosa, ali od velikog broja ljudi. Ovaj način financiranja je relativno nov i vrlo je dobro primljen, kako među onima koji traže kapital za sebe, tako i među onima koji ulažu svoj novac. Jedan od osnovnih preduvjeta za funkcioniranje crowdfunding kampanje je obostrana korist. Naime, onaj tko predstavlja ideju traži početni novac da ideja postane konkretan proizvod ili usluga, a svatko tko uloži ima neku korist ukoliko se ideja ostvari. Npr., ukoliko je netko uložio 20ak dolara može dobiti prototip proizvoda, a netko tko je uložio i nekoliko tisuća dolara može dobiti i udio u prodaji jednom kad ona krene.
Iako je crowdfunding uzeo maha na svjetskoj sceni i dosad potpomogao tisuće projekata, Hrvati još nisu dovoljno upoznati s ovom egzotičnom mogućnošću prikupljanja novca. Koliko su ulagači u svijetu dobro reagirali na ovaj način financiranja pa čak se pokazali i široke ruke svjedoči notoran primjer jednog američkog korisnika sklonog šali. On je, naime, na Kickstarteru predstavio kampanju za prikupljanje novca za pripremu najobičnijeg priloga za jelo – pire krumpira. Kao benefit za ulagače naveo je da će, dok bude pripremao pire krumpir, izvikivati imena ljudi koji doniraju za njegovu kampanju i sve to ovjekovječiti snimkom kao dokazom autentičnosti. Nešto što je počelo kao dobra zezancija, preraslo je u ozbiljnu kampanju koja je prikupila više od deset tisuća dolara, a kreativni kuhar je, vjerujemo, pojeo najskuplji pire krumpir ikad. Crowdfunding je na tom primjeru pokazao svoju moć, a to je da originalan pristup može privući investitore.
Prednosti grupnog financiranja su razne: od činjenice da vam ne treba nikakava financijska pozadina koju zahtjevaju banke ili druge institucije, preko toga da imate mogućnost besplatne prezentacije svog proizvoda milijunskoj publici, do onoga da ukoliko ne skupite sav novac koji vam je potreban imate opciju dio toga i zadržati. I što je najbolje platformama plaćate na kraju kampanje od prikupljenog novca. Da ne spominjeno činjenicu da kroz dinamiku prikupljanja novca doslovno možete vidjeti potencijal svoje ideje među stvarnim ljudima, možebitnim korisnicima onog što želite proizvesti.
Ali, da ne bi sve bilo tako jednostavno, postoji trik. Kampanje za prikupljanje novca su vremenski ograničene, tako da je (ipak) potrebna dobra priprema i dobra prezentacija. A na koji način, imate jedinstvenu priliku saznati u subotu u 9 u Veleučilištu u Šibeniku na predavanju Hrvoja Hafnera.
Ova edukacija se održava u sklopu Urbanog inkubatora kojeg financiraju Grad Šibenik, Urbani centar Šibenik i Ministarstvo poduzetništva i obrta, a kojim se nastoji potaknuti mlade na poduzetništvo i usavršavanje svojih vještina.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.