Novogodišnji program stajao nas je milijun, a ne pola milijuna kuna!

Iako smo u Novu 2015. godinu ušli prije puna dva mjeseca, te se mnogi više i ne sjećaju novogodišnjeg slavlja na šibenskoj rivi, šibenski porezni obveznici ovu će izdašnu investiciju, a da toga nisu ni svjesni, osjećati još neko vrijeme kroz smanjenje nekih drugih za Šibenik bitnih ulaganja. Šibenik je, naime, izuzev Zagreba, imao najskuplji i doček Nove godine u Hrvatskoj. Iako je gradonačelnik Željko Burić tvrdio kako će sve ostati u granicama prošlogodišnjeg troška koji je, kako su tada isticali iz gradske uprave, iznosio oko 500 tisuća kuna, to na koncu nije bilo tako. Štoviše, trošak blagdanskog programa u ovim se recesijskim vremenima – udvostručio. Program ‘Budi u Šibeniku’ koji je Grad sufinancirao, a u djelo ga je provela gradska Turistička zajednica, stajao je ukupno 959.346 kuna! Koliko su neočekivano porasli troškovi programa svjedoči činjenica da je novac za isti Grad nabavljao pet do 12, u prosincu na sjednici Gradskog vijeća, rebalansom proračuna.

PRESKUPI SADRŽAJI

Od spomenutog iznosa, odgovaraju na naš upit iz gradske uprave, Grad je iz svog proračuna izdvojio 505.347 kuna, 354 tisuće kuna osigurali su sponzori, a TZ je dao oko sto tisuća kuna. Sam doček stajao je 531.819 kuna. Najskuplji su u ovom cehu bili izvođači, Dubioza kolektiv i Elemental, te produkcija (oko 345 tisuća kuna), ali i angažman Artim produkcije, tvrtke koja je za Grad i TZ organizirala doček, i na čiji je račun isplaćeno 87,5 tisuća kuna. Skupo je plaćeno i klizalište, čak 200 tisuća kuna, iako je ono bilo komercijalno, te su Šibenčani morali plaćati njegovo korištenje 20 kuna po satu. U takvim okolnostima obično Grad samo dodijeli prostor za postavljanje komercijalnog objekta, umjesto da plati njegovo postavljanje jer privatnik, u ovom slučaju tvrtka Artic d.o.o., još na tome ubire dodatne prihode. Adventski sajam plaćen je oko 78,5 tisuća kuna, najveći trošak bio je za postavljanje kućica, čak 57 tisuća kuna, što se čini neobično skupim za dvije kućice koje nisu bile dio garniture štandova u vlasništvu Grada, čije korištenje Grad nije morao plaćati.

Iako je sve išlo preko računa Grada, kako su nam neslužbeno kazali u gradskoj upravi, svime je, što je i logično, rukovodila Turistička zajednica. No, umjesto da prepozna potencijal novogodišnjeg programa, te na vrijeme, poput svojih splitskih kolega, krene reklamirati ponudu, tek početkom prosinca naši su se turistički djelatnici sjetili polijepiti plakate i izreklamirati našu preskupu novogodišnju priču. To je rezultiralo većinom šibenskom publikom koja bi, istini za volju, bila jednako zadovoljna bitno skromnijom verzijom proslave Nove godine. Zašto je u ova recesijska vremena netko od stručnjaka za turizam, jer ovo se zapravo, kako je to najavio gradonačelnik, radilo kako bismo od Šibenika napravili novogodišnju destinaciju, procijenio kako trebamo odriješiti kesu da bismo na koncu napravili spektakl sami za sebe, to u cijeloj ovoj priči ostaje nejasno. Na što je i zašto sav taj silni novac potrošen još je manje jasno kada je poznato kako su neki drugi gradovi za mnogo manje pare napravili mnogo veće spektakle koji su na koncu polučili i rezultate.

PRIMJER DUBROVNIKA

Za četverodnevnu feštu Dubrovnik, koji je tradicionalno već godinama jedna od najatraktivnijih novogodišnjih destinacija u Hrvatskoj, za čitav je program i produkciju osigurao pola milijuna kuna. Podsjetimo kako je dubrovačka fešta programski bila najbogatija u Hrvatskoj. Na dočeku koncertni je spektakl održao Tony Cetinski, praćen popularnom grupom Silente i Petrom Dragojevićem, a osim njih tijekom četverodnevnog slavlja nastupili su Prljavo kazalište i grupa Valetudo, Željko Bebek i grupa DaRiva, Dubrovački simfonijski orkestar te klape Cambi i Sv. Juraj HRM-a. Sve to koštalo je upola manje nego šibenski novogodišnji program. Novac je izdvojila gradska Turistička zajednica, budući da u gradu u tom trenutku nije bio usvojen proračun. Makarska, također turistički poznata i prepoznata destinacija, za ispraćaj Stare i doček Nove godine na glavnom Kačićevom trgu, kako doznajemo, izdvojila je oko 140 tisuća kuna. Trebao je nastupati Jasmin Stavros, no zbog iznimno hladnog vremena, popraćenog olujnom burom doček je otkazan. Osijek je za doček i čitav popratni program izdvojio oko sto tisuća kuna, a Slavonski Brod isto toliko.

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.