Od danas građani mogu brže doći do operatera 112

Odsada su sva 22 ureda Centra 112 na području Hrvatske novim programskim rješenjem povezana jednom mrežom. To je operaterima u centrima uvelike olakšalo posao, a konačan rezultat je bolja usluga te sigurnost građana.

zoc 112 otvaranje 041215 12

NOVA TEHNOLOGIJA U PRAKSI

– Naši operateri su dosad radili u Excell tablicama u Wordovim dokumentima i tako stvarali baze podataka. Kad bi zaprimili pozive građana, te podatke su fizički unosili u dokumente. Novo ICT rješenje daje mogućnost da se podaci automatski sami bilježe te u slučaju preopterećenosti ovog centra pozivima proslijeđuje ih drugim centrima, primjerice u Splitu ili Zadru. Događajima se upravlja na način da sve operativne snage  jednim klikom mogu  rješavati pozive i alarmirati sve druge operativne snage.

U  nekoliko klikova operater može odrađivati ono što  je nekada morao raditi satima unoseći brojne podatke i kasnije ih ažurirati, davati statistička izvješća i slično.

zoc 112 otvaranje 041215 9

U organizacijskom smislu, budući da imamo 20 operativnih centara, plus Zagreb, u slučaju kada su neki centri preopterećeni, omogućuje se međusobna potpora i pomoć – olakšava se posao operaterima i pruža brža pomoć pozivateljima – rekao je danas na predstavljanju novog softvera ravnatelj Državne ureda za zaštitu i sigurnost Jadran Perinić.

-Dodatna motivacija je i Holistic projekt, koji se s tri i pol milijuna kuna financira iz europskih fondova i  čiji su nositelji Hrvatska vatrogasne zajednice te Šibensko – kninska županija. Tu imamo jedinstvenu situaciju, i jednu lijepu priču, dodao bih, jer naši operateri iz Centra 112 zajednički rade s operaterima županijske vatrogasne zajednice. Paralalno se provodi i sličan projekt Hrvatskih šuma – sva šumska područja svih sedam priobalnih županija pokriva se kamerama. Obvezni smo stoga da podignemo razinu informatičke opremljenosti, ali i smještaja, jer operateri rade 24 sata i treba im pružiti maksimalne uvjete te prostor za implementaciju novih ICT rješenja – pojasnio je Perinić.

zoc 112 otvaranje 041215 5

Europska komisija svake godine provodi istraživanje o tome kako se implentira broj 112 u svijesti građana. EU komisija je i dala tu preporuku da se svi žurni pozivi upućuju na broj 112.

– Kad se nađu u teškoj situaciji, grašani se teško mogu prisjetiti brojeva hitne pomoći, vatrogasaca i policije i doista teško razlučuju koji im je broj primjereno zvati. Pozivom na jedan broj taj se problem rješava. Kao članica EU intenzivno smo prihvatili taj projekt i RH je u samom vrhu toga, snažno promičući taj broj. Iatraživanje provedeno lani pokazalo je da je prepoznatost broja 112 na razini od 85 posto – zaključio je Perinić

zoc 112 otvaranje 041215 1

Inače, prosjek županijskog centra 112 od zaprimanja poziva do izlaska službi na teren iznosi 6.4 sekunde.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.