" "
Više

    " "

    Projekt obnove Atlagića mosta još prije dvije godine poslan Hrvatskim cestama u Zagreb!

     

    Kako se neslužbeno barata po medijima, glavni uzrok velike tragedije koja se dogodila prošlog vikenda u Kninu, kad je poginula peteročlana obitelj u automobilu koji je s Atlagića mosta sletio u rijeku Krku, osim prebrze vožnje, svakako je neodgovarajuća zaštitna ograda na mostu. Zapravo, radi se o pješačkoj ogradi, nedovoljno jakoj da zaustavi automobil u vožnji. Kako doznajemo, tragedija bi se vjerojatno izbjegla da je napravljena rekonstrukcija Atlagića mosta, o čemu se govori već dvije godine. Zapravo, cijeli projekt rekonstrukcije kninskog mosta je bio gotov već lani, županijska ispostava Hrvatskih cesta projekt je nominirala na centralu, trebalo se samo krenuti u proces javne nabave. Međutim, iz nepoznatih, najvjerojatnije političkih razloga, projekt se u centrali HC-a nikad nije ozbiljno ni razmotrio. Tko zna, da jest, možda bi se izbjegla ova teška tragedija.

    PROBLEMATIČNE OGRADE

    Što je još gore, kobna ograda na mostu u Kninu nije najgora u Šibensko-kninskoj županiji.

    – Jedini most koji ima adekvatnu ogradu koja može zaustaviti vozila je Šibenski most, koji je obnovljen prošle godine. Na svim ostalim mostovima u županiji ograde su samo pješačke, ne mogu zaustaviti vozilo u pokretu. Primjerice, na Morinjskom mostu u zadnjih nekoliko godina ograda je probijena pet-šest puta, i čista je sreća da nitko nije završio u moru. Postavljanje jačih ograda na mostove adekvatnih za zaštitu vozila mora nam biti prioritet, ograda na mostu u Kninu još je u dobrom stanju kakve su na drugim lokacijama. Svatko katkad pogriješi u vožnji, a dužnost je odgovornih, dakle HC-a i ostalih, da možebitne posljedice tih pogreški svedu na minimum – kaže Zdravko Peran, jedini hrvatski HF ekspert u Europskom istraživačkom centru za prometne nesreće.

    zdravko peran4-josipa251013

    Peran je i sudski vještak, vodio je očevid nesreće u Kninu, ali ne smije izlaziti u javnost s nikakvim podacima.

    Da je situacija s ogradama loša, potvrđuje nam i direktor Cesta Šibenik Ante Malenica.

    – Istina je, jedino Šibenski most ima ogradu i za pješake i za vozila, svi ostali mostovi i nadvožnjaci imaju samo ogradu za pješake. Veliki problem je i što je većina tih objekata projektirana i izgrađena davnih vremena, kad prometni standardi nisu bili toliko strogi, pa na većini mostova i nadvožnjaka nema ni uvjeta za postavljanje zaštitnih ograda za vozila. Jednostavno bi trebalo sve te objekte graditi od početka. Kako naći izlaz iz te situacije ne bi vam mogao reći, Ceste Šibenik samo su izvođači radova na cestama, tu kod nas se ne odlučuje o objektima koje treba rekonstruirati i napraviti – kaže Ante Malenica.

    S Peranom i Malenicom ne slaže, doduše, se naš u problematiku dobro upućen izvor, koji je po svaku cijenu želio ostati anoniman.

    – Te tvrdnje da su ograde na mostovima i nadvožnjacima ‘krive’ zbog prometnih nesreća su ocijene čistih amatera. U slučaju kad se netko zaleti velikom brzinom, nikakva ograda tu ne može pomoći, pa niti elastične, koje su standard u posljednje vrijeme u Europi. Imali smo primjer prije dvije godine kada se kamion pun cementa zaletio u ogradu na Šibenskom mostu, probio je i završio u provaliji. Nikakva ograda tu ne može pomoći. Mislim da se ista stvar dogodila i u Kninu, prevelika brzina je jedini i glavni krivac tragedije koja se dogodila. Da je most rekonstruiran, i da je postavljena modernija i jača ograda, nitko ne može garantirati da bi se nesreća izbjegla. Sasvim je mali postotak da bi sve prošlo u redu. Vozač je tu očito prebrzo vozio – kaže naš izvor.

    Naš izvor je također potvrdio kako je upoznat s projektom rekonstrukcije Atlagića mosta, ali kako su netočne tvrdnje da se u realizaciju nije krenulo jer ona ne bi bila dovoljno atraktivna političkim strukturama.

    ZA SVE JE KRIVA POLITIKA

    – Lokalne podružnice HC-a ne odlučuju o ničemu, a pogotovo ne o novcima koje treba uložiti u određeni projekt. Mnogi misle da do rekonstrukcije Atlagića mosta nije došlo jer je gradonačelnica Knina Josipa Rimac u HDZ-u, a uprava HC-a u suprotnom političkom taboru. Garantiram vam da to nema veze s vezom. Dapače, znam da je Josipa Rimac u odličnim odnosima s upravom HC-a. Ali, koga zanima rekonstrukcija mosta u Kninu, na tom se ne dobivaju politički poeni, nije dovoljno atraktivno medijima. U HC-u se se na državnoj razini često razbacuje novcima na bezvezne projekte, tipa spajanja dva sela cestom kojom dnevno neće proći pet vozila. Ali je političarima zgodno slikavati se na otvaranju tih cesta, prerezati vrpcu i ostale, zapravo, nevažne gluposti. A kad se obnavlja most, poput Šibenskog, što je bio jako težak i zahtjevan zahvat, koga to zapravo zanima?! I to je jedini razlog zašto most u Kninu nije obnovljen, nije dovoljno medijski atraktivan – kaže naš izvor.

    Kaže i kako Atlagića most nije najveći kninski problem s mostovima.

    – Imamo mostove Burin1 i Burin2, oba su u groznom stanju, lani je i tu jedan kamion propao. Nitko nije reagirao ni migom. Sad, kad se dogodila nesreća, sve je u fokusu medija, a mostovi i nadvožnjaci su zanemarivani godinama. Ipak, kako bilo da bilo, ocijena da niti jedan most u županiji osim Šibenskog ne zadovoljava standarde je čisto pretjerivanje – kaže naš izvor.a u

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Crnica igra za povratak serije u Pulu: ‘Moramo...

    Malonogometaši Crnice igraju večeras za ostanak u igri, za prolongiranje kraja sezone. Za to će im trebati pobjeda protiv Pule u drugoj utakmici četvrtfinala...

    Fešta od košarke na Baldekinu, Šibenka protiv favoriziranog...

    U subotu je na Baldekinu nova fešta od košarke. Šibenka dočekuje Zadar u klasiku hrvatske košarke, pred, vjerujemo, punim tribinama. Gosti su, jasno, favoriti,...

    Zekanoviću vrata Sabora mogu zalupiti samo preferencijalni glasovi...

    HDZ zna – zna jako dobro kako potpuno marginalnog političara uvesti u Sabor. Jednom su to već napravili pa će opet 'šlepati' fenjeraša hrvatske...

    Udruženje obrtnika Šibenik obilježava 20 godina organiziranja Uskrsnog...

    U Udruženje obrtnika Šibenik s ponosom se prisjećaju prvog Uskrsnog doručka kojeg je 2004. godine  Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika  pri Udruženju obrtnika Šibenik ...

    NAJNOVIJE

    Crnica igra za povratak serije u Pulu: ‘Moramo pokazati zašto smo tu gdje jesmo’

    Malonogometaši Crnice igraju večeras za ostanak u igri, za prolongiranje kraja sezone. Za to će im trebati pobjeda protiv Pule u drugoj utakmici četvrtfinala...

    Fešta od košarke na Baldekinu, Šibenka protiv favoriziranog Zadra traži prekid crnog niza

    U subotu je na Baldekinu nova fešta od košarke. Šibenka dočekuje Zadar u klasiku hrvatske košarke, pred, vjerujemo, punim tribinama. Gosti su, jasno, favoriti,...

    Zekanoviću vrata Sabora mogu zalupiti samo preferencijalni glasovi nezadovoljnih u HDZ-u

    HDZ zna – zna jako dobro kako potpuno marginalnog političara uvesti u Sabor. Jednom su to već napravili pa će opet 'šlepati' fenjeraša hrvatske...

    Udruženje obrtnika Šibenik obilježava 20 godina organiziranja Uskrsnog doručka

    U Udruženje obrtnika Šibenik s ponosom se prisjećaju prvog Uskrsnog doručka kojeg je 2004. godine  Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika  pri Udruženju obrtnika Šibenik ...