Službene brojke ne lažu – u prvih šest mjeseci ove godine Šibenik je posjetilo 0,6 posto turista manje nego u istom periodu prošle godine. Da je turistička predsezona podbacila, svjedoče i u gradskim suvenirnicama. Svi su složni – turista je manje, a ovi koji su na ljetovanje stigli u Krešimirov grad, suvenire ne kupuju.
RAZNOLIKA PONUDA
Ponuda suvenirnica u srcu grada je šarolika, od jeftinih sitnica ‘made in China’ do skupljih, originalnih rukotvorina i domaćih proizvoda. Stoga problem vjerojatno nije u manjku ponude – ona je takva da bi svatko mogao pronaći nešto za sebe. U čemu je problem, nitko ne zna sa sigurnošću kazati.
U suvenirnici Marinero navode kako im koliko-toliko ide prodaja jeftinijih stvari, poput magneta i kemijskih olovaka, te tekstila koji sami printaju i po kojem su jedinstveni u gradu.
– Turisti vole printove s motivima grba i šahovnice, bilo na majicama ili torbama, to ide. I gusarske motive kupuju, ali im nije jasna poveznica sa Šibenikom – kaže nam trgovkinja iz Marinera i dodaje kako u pet godina, koliko tamo radi, nije doživjela lošiji početak sezone.
NAJBOLJE IDU SOKOVI I SLADOLEDI
Suvenirnica Sv. Jakov, unatoč bogatoj ponudi, uz poneki magnet koji kao jeftinu uspomenu turisti ponesu doma, najviše prodaje sokove i sladolede.
Za ručne radove i domaće proizvode još uvijek, čini se, nema kupaca.
– Ljudi dođu, razgledaju ponudu, ali rijetko tko nešto kupi. U ponudi imamo domaće likere, slike, ručne radove od kamena, lavandu, ali još uvijek čekamo kupce – komentiraju iz suvenirnice kod Gradske vijećnice. Svima njima jasno je da ih spasiti može samo mnogo uspješniji nastavak turističke sezone.