USKORO NOVE KANTE I KONTEJNERI: I Šibenik se sprema za selektiranje otpada

Čini se kako ni poslije pet mjeseci otkako je prošao rok koji je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode dalo jedinicama lokalne samouprave za uspostavu uvođenja obaveze prikupljanja komunalnog otpada primarne selekcije, nije učinjeno mnogo. Građanima su, u ovisnosti o njihovim potrebama, trebale biti podijeljene kante za odvojeno prikupljanje komunalnog otpada, papir, staklo, bio i miješani otpad, ali kako u pojedinim mjestima još uvijek nisu igrađena ni reciklažna dvorišta, niti je definiran odvoz različitih vrsta komunalnog otpada, te na kraju ni cijena odvoza po kojoj bi komunalna poduzeća vršila naplatu, tako i provedba cijelog projekta debelo kasni. Jedini koji su u Šibensko-kninskoj županiji ispoštovali ovaj rok su Općina Tisno i Grad Vodice, dok ostali još tapkaju u mraku. Iako su u čestom kontaktu s resornim Ministarstvo, kada, kako i pod kojim uvjetima će se krenuti u ovaj iznimno zahtjevan i složen projekt, nije još uvijek poznato ni šibenskim komunalnim službama. Ono što ipak najviše zanima Šibenčane, osim modela po kojemu će odvajati otpad, jeste kako će se, s obzirom na veliki broj onih koji žive u zgradama i u staroj jezgri, organizirati prikupljanje otpada, te krajnja cijena naplate usluge.
ČEKA SE UREDBA
– Treba naglasiti da uredba o komunalnom otpadu još uvijek nije donesena, tako da još uvijek nije poznato kako i na koji način će se u budućnosti formirati cijena usluge. Od onog fiksnog dijela, pa do varijabilnog dijela koji bi u svakom slučaju trebao motivirati krajnjeg korisnika. Komunalcima bi sasvim sigurno odgovaralo da fiksni udio bude što veći, s obzirom na očekivano povećanje troškova prikupljanja, dok bi preostali dio ipak trebao motivirati krajnjeg korisnika. Naime, u prijedlogu uredbe dosta se izlazi ususret krajnjem korisniku, na način da mu se omogućuje odluka o zapremnini kante, broju odvoza i slično, što bi sigurno dodatno zakompliciralo posao komunalcima. Na spomenutu uredbu pristiglo je više od stotinu primjedbi, te je za očekivati da će konačni tekst uredbe biti puno drugačiji od prijedloga Uredbe – kaže nam direktorica Gradske čistoće Šibenik, Sanja Čatlak.
– Grad Šibenik zajedno s Gradskom čistoćom, s obzirom na broj stanovnika i karakteristiku područja, predvidio bi maksimalno dvije posude za prikupljanje otpada od kojih bi jedna bila za MKO, a druga za korisni otpad. Sistem dviju kanti svakako olakšava posao i komunalnom društvu, a i krajnjem korisniku. Za stambene zgrade u kojima nije moguće primijeniti sustav prikupljanja od vrata do vrata, jedna od opcija bi bila korištenje zajedničkih kontejnera s korisničkim identitetom, poznata kao sustav komora, na kojima bi se korisnik identificirao putem kartice. Problem stare gradske jezgre bi se trebao riješiti putem vrećica, no još se ispituju sve moguće varijante. S obzirom na očekivan porast troškova, smanjio bi se broj odvoza na maksimalno jednom tjedno za komunalni otpad, odnosno dva puta mjesečno za korisni otpad – kaže Čatlak.

NASTAVAK PROJEKTA BIKARAC

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u suradnji sa Šibensko-kninskom županijom, Gradom Šibenikom te tvrtkom Bikarac izrađuje projektnu dokumentaciju za 2. i 3. fazu projekta Bikarac. U sklopu toga, Gradska čistoća kroz projekt sudjeluje u onom dijelu cjelokupnog procesa koji se odnosi na način prikupljanja i prijevoza koji bi u budućnosti bio kompatibilan s budućim MBO postrojenjem.
– U sklopu projekta predvidjet će se sva potrebna oprema, kante, čipovi, kamioni, te softverska podrška, neophodna za uvođenje i uspostavu cjelovitog sustava gospodarenja otpadom. Slijedom toga, napravljena je analiza trenutnog sustava prikupljanja, te predložene moguće varijante prikupljanja, potrebna oprema od broja kanti, kontejnera, zelenih otoka te reciklažnih dvorišta – završava Čatlak.

OKVIR: Drniš se priprema za selektiranje otpada
– Grad Drniš je putem nositelja aktivnosti prikupljanja i odvoza komunalnog otpada Rada d.o.o., a poslije putem pravnog slijednika Gradske čistoće Drniš d.o.o., postavio sredinom prošle godine 11 ‘zelenih otoka’ raspoređenih po cijelom gradu. Time smo omogućili našim građanima da samostalno odlože papir, PET, MET i staklenu ambalažu odvojeno od ostalog komunalnog otpada. Za prikupljanje iste nabavljeno je novo komunalno vozilo uz potporu Fonda za zaštitu okoliša. Pridržavajući se svog plana i programa gospodarenja otpadom u tijeku je nabavka još 10 zelenih otoka, čije postavljanje treba obuhvatiti rubne dijelove grada i dijelom prigradskih naselja. Određena je lokacija za gradnju reciklažnog dvorišta čija je projektna dokumentaciju u samom završetku, a čija će investicija u projekt izgradnje i nabavke potrebne opreme iznositi cca 2,3 milijuna kuna, kraj projekta je predviđen koncem 2015. Kako je Zakonom o održivom gospodarenju otpadom reguliran način na koji se vrši naplata usluge čistoće i koji se zasniva na količini proizvedenog otpada, upravo smo u tijeku razrade modela naplate koji će uzeti u obzir i sociljano – ekonomski položaj naših korisnika.
Za sam Grad Drniš je u tijeku prikupljanje podataka o točnom broju članova domaćinstva, kako bi projektom ‘Prikupljanje od vrata do vrata’ omogućili svakom domaćinstvu potrebnu veličinu kante. Eventualno čipovi za kontrolu pražnjenja se na iste kante mogu uvijek dodati, ovisno o novčanim sredstvima.
U svakom slučaju, možemo biti zadovoljni odazivom građana selektiranju otpada, što pokazuju zeleni otoci. Ovim putem se zahvaljujemo svakom pojedincu, svim institucijama, te svim gospodarstvenicima koji svojim savjesnim ponašanjem pridonose ovom projektu za ljepši i čišći Grad Drniš i lijepu našu nam Domovinu Hrvatsku – kaže Marinko Šindilj iz Gradske čistoće Drniš.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.