Debeljak: Nisam imao nikakve veze s otkazom radniku

U petak je porinuta luksuzna jahta vrijedna oko 25 milijuna eura koja se gradila za Brodosplit – Plovidbu. Brod koji je dobio ime Katina, po Debeljakovoj kćeri, bit će u čarteru diljem svijeta.
Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, kazao je da on zapravo nije imao nikakve veze s otkazom radniku koji ga je kritizirao u medijima. Tvrdi da nije ni bio upoznat s cijelom situacijom već da je pravna služba odradila posao u skladu s pravilnicima i Statutom škvera.

– Nisam imao nikakav utjecaj na to, niti se mene to pitalo. Ne bih komentirao je li potez radnika bio u redu, nisam duboko ušao u to, samo su mi rekli da je to bilo i preporučili mi da niti ne gledam što je kazao. Ima svakakvih žutih minuta, ja sam možda prvi koji u škveru mogu nešto oprostiti, ali ovo se po pravilnicima i Statutu Brodosplita ne može oprostiti – rekao je Debeljak te dodao kako Brodosplit prolazi trnovit put.

– Ljudi gledaju na to kao sad je netko došao, neki glupi, ćelavi, Debeljak i sad je on odjednom savršeno uspješan. To je normalna stvar, ja sam to prolazio tako reći od kada sam se rodio, od mog tate 70-ih godina kada je isto bilo nekakvo pranje samo su se tada drugačije zvali ljudi. Među ljudima je uvijek ta stvar koja nas najviše muči, a to je hrvatska realnost. Uvijek nekog drugog okrivljuješ, a da nikada nisi sam sebi kriv. Što se tiče mene, ja sam postao specijalac i mene to više apsolutno ne dira – pohvalio se Debeljak nakon što je u petak porinuta luksuzna jahta koja se gradila za Brodosplit – Plovidbu.

Prvi čovjek splitskog škvera istaknuo je kako je ovo prvi primjer njihovog programa restrukturiranja koji je u Americi i od Europske komisije odlično ocijenjen. 

– Škver je uvijek radio za druge i škver je uvijek radio velike gubitke koje je država trebala pokriti, a sada smo na pozitivi u gradnji i kasnije još dobijemo i u plovidbi. To je razlog zašto Brodosplit posluje puno pozitivnije od drugih brodogradilišta. Vrijednost broda je tajna, ali je oko 25 milijuna eura, a naša cijena je dosta manja. Stvar je i u tome da se brod u plovidbi vraća kroz jedno tri, četiri godine što je investicija koja se rijetko nađe – kaže Debeljak.

Brod koji je dobio ime Katina, po Debeljakovoj kćeri, bit će u čarteru diljem svijeta. Debeljak tvrdi da već ima dosta zainteresiranih, a da se već za osam tjedana godišnje u čarteru brod isplati. Tjedni najam ovisi o poziciji i godišnjem dobu, a cijena se kreće između 10 i 50 tisuća eura.

– Ukupno ima tisuću kvadrata VIP luksuznog prostora, a što se tiče opreme nema što nema. Radili smo na tome da se svaka kultura, nacija ili rasa u brodu osjeća kao doma – opisuje Debeljak i dodaje kako u Brodosplitu ne fali posla jer imaju dvadesetak projekata od čega je 16 ugovorenih brodova.

– U planu je svakih devet mjeseci jedna jahta. Međutim, imamo dosta posla na ophodnim brodovima nemamo prostora za jahtu tako da ćemo ubacivati jednu jahtu kada god bude prostora. Sljedeća jahta je već u dizajnu i projektiranju, to će biti putnička jahta za 36 putnika koja će biti kao mini kruzer. Taj je projekt isplativ za tri godine, pozitivan i za gradnju i za plovidbu. Vrata Venecije je veliki iskorak što je i uputa Europske komisije da izađemo iz onoga što ne je neprofitabilno i uđemo u nešto što je profitabilno. Svih ovih godina se u hrvatskim škverovima radio posao koji je stvarao gubitak veći nego što je kompletna bruto plaća radnika, a mi smo u prošle dvije godine napravili stotinjak radnih naloga, odnosno stotinjak projekta – kaže Debeljak te objašnjava kako bi i njemu bilo draže da imaju više brodova na navozima, ali i podsjetio kako veliki tankeri i bulkeri stvaraju velike gubitke.

Za gubitke nemamo prostora jer mi za razliku od nekih drugih brodogradilišta nismo dobili pokrivanje budućnosti nego samo prošlosti. Mi moramo raditi sofisticirane projekte, moramo raditi Vrata Venecije koji imaju najviše tehnologije u sebi, moramo raditi podvodne tankove, moramo raditi ovakve luksuzne jahte koje rijetko tko može raditi, možemo raditi neke podvodne of shore projekte, razna industrijska postrojenja koja imaju dodatno veću vrijednost i koja mogu zaposliti ljude – zaključio je Debeljak.

IZVOR: dalmacijanews.hr

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.