U registar ‘Ne zovi’ tijekom prve godine njegova rada upisano je 29 tisuća korisnika čime su zabranili pozivanje trgovaca koji telefonom prodaju neke usluge ili proizvode kao i slanje promidžbenih ili prodajnih poruka, priopćio je HAKOM. Registar ‘Ne zovi’ realiziran je početkom prošle godine u suradnji HAKOM-a i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, a riječ je o besplatnom javnom registru telefonskih brojeva potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona ili SMS i MMS poruka zbog promidžbe ili prodaje. Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača, a brojeve upisuje ili ispisuje pojedini operator s kojim s potrošači potpisali ugovor i to u roku od sedam dana od zaprimanja zahtjeva. HAKOM je nadležan za postupanje operatora u slučajevima spornih zahtjeva za upis odnosno ispis, a u slučaju da trgovci pozivaju brojeve iz registra ili šalju promidžbene poruke to treba prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.
Za upis broja u registar vlasnik broja treba ispravno ispuniti zahtjev i predati ga svom operatoru, poštom ili osobnom dostavom u poslovnici operatora. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar. HAKOM navodi i da operator svojim korisnicima može omogućiti podnošenje zahtjeva i na druge načine ako pri tome može identificirati korisnika koji je podnio zahtjev.
Registar ‘Ne zovi’ je javan i prikazuje je li pojedini broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve prethodno date privole i vremenska oznaka kada je broj upisan u registar. U registar se mogu upisati sve fizičke osobe koji su ujedno i korisnici govornih usluga, odnosno SMS i MMS usluga. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Status pojedinog broja u registru, kao i obrazac zahtjeva za upis/ispis, može se naći na poveznici na internetskoj stranici HAKOM-a.