Hrvatska brodogradnja propada, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture priprema natječaj za Talijane



Foto: Ilustracija

U posljednje vrijeme svjedoci smo propadanja hrvatskih brodogradilišta. Strani naručitelji otkazuju ugovorene poslove izgradnji brodova, odlučuju se za druga brodogradilišta u kojima će se posao obaviti do kraja, a naša, poput pulskog Uljanika, ostaju prazna.

S druge strane nabavljaju se brodovi za čiju izgradnju na natječajima prolaze strane tvrtke. Nedavno se portalu Pomorac.net obratio čovjek iz struke, koji je zbog prirode posla zatražio da ostane anoniman, te je ispričao o postupku nabave gradnje brodice za traganje i spašavanje koje je nabavilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Prema njegovim riječima, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture 2017. godine nabavilo je prototip 14-metarske brodice za traganje i spašavanje od talijanske tvrtke Cantiere Navale Vittoria za 7.944.000,00 kuna + PDV. Zatim je u listopadu 2018. godine ponovni raspisao natječaj za gradnju brodice za traganje i spašavanje u formi otvorenog postupka nabave, a čija se procijenjena vrijednost nabave podigla na 10.500.000,00 kuna +PDV,  da bi ga onda nakon provedenog postupka poništili. Na natječaj su pristigle četiri ponude, od kojih su tri hrvatska brodogradilišta imala znatno jeftinije ponude od talijanskog ponuditelja koji je dao ponudu od preko 11 milijuna kuna, odnosno iznad procijenjene vrijednosti nabave iako je isto takvo plovilo u postupku nabave prototipa ugovorio za 7.944.000,00 kuna plus PDV, piše portal Morski.hr

Ipak, iako je Tehnomont dao ponudu od 8 milijuna kuna, Kvarnerplastika od 9 milijuna kuna, a NCP grupa 7 milijuna kuna, odnosno svi naši ponuditelji su bili ispod procijenjene vrijednosti nabave, natječaj je poništen.

-To je najveći skandal u povijesti hrvatskih javnih nabava! Ministarstvo je postupak raspisalo do u detalje prema specifikaciji talijanskog proizvođača pa su tako čak i cijelu dokumentaciju za gradnju objavili u postupku javne nabave, a da na njoj nisu uklonili logo talijanske tvrtke koja je u tehničkim nacrtima, kaže njihov sugovornik koji se bavi projektiranjem brodova te prati situaciju u tom sektoru sa strane struke.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.