Jesu li uznemirujuće fotografije na kutijama cigareta postigle cilj? Ljudi ne puše manje, a novi biznis cvjeta

Arhiva

Prema nekim istraživanjima Hrvati svakodnevno popuše gotovo 28 milijuna cigareta. Uznemirujuće fotografije na kutijama cigareta na našem su tržištu već tri mjeseca. Novinari HRT-a provjerili su jesu li utjecale na prodaju i smanjenje pušenja u Hrvatskoj, te zovu li korisnici besplatni kontakt za pomoć HZZO-a koji se od siječnja također nalazi na kutijama cigareta.

U duhanskoj industriji posljedice ne osjećaju, no napominju da ih je prilagodba direktivi EU-a stajala oko 30 milijuna eura.

– Prema našim podacima u ovih zadnjih 100 dana se nije ništa drastično promijenilo u volumenu prodaje proizvoda kao takvih, što se pokazalo zapravo kao i na drugim tržištima da nije došlo do smanjenja konzumacije duhanskih proizvoda – rekao je direktor regulatornih poslova u TDR-u Josip Lozančić.

U Zavodu za javno zdravstvo su optimističniji.

– Ne možemo još sa sigurnošću reći točne podatke, ali svakako cilj samih tih slika i takvih upozorenja je da ljude koliko je god moguće odvrgnu od pušenja, pogotovo mlade ljude koji su nam najugroženija populacija – rekla je epidemiologinja Dijana Mayer.

Besplatnim brojem za pomoć u odvikavanju od pušenja koji je na cigaretama od siječnja pokušava pomoći i HZZO. U pozivnom centru užarene linije.

– Najveći interes smo imali u početku – u ožujku oko 300 poziva, ali svaki mjesec je tu negdje oko 150-200 poziva – rekao je glasnogovornik HZZO-a Nenad Korkut.

HZZO na posljedice pušenja godišnje troši oko milijardu i pol kuna. I iako godišnje umire oko 10 000 ljudi, umjesto pada prodaje cigareta cvjeta biznis izrade zamjenskih kutija kako se zastrašujuće fotografije ne bi morale gledati.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.