Današnji školarci sve su manje samostalni, nekoncentrirani i motorički sve slabiji. Iz godine u godinu to stanje se samo pogoršava. Učitelji su zabrinuti, a trebali bi postati i roditelji.
Često znamo reći da današnja djeca nisu onakva kakvi smo bili mi. I nisu. Ti mali lumeni bez problema će instalirati aplikaciju na pametni telefon, ali, su fizički neaktivniji i nesamostalniji, piše RTL koji je istražio koliko se današnji đaci razlikuju od onih prije 10 godina.
U školi u kojoj radi učiteljica Vesna devet stotina je učenika.
– Svake četiri godine, svaka od nas učiteljica vidi jednu promjenu, generacijsku promjenu učenika koji nam dolaze. Jako su dragi, vole se puno maziti, ali sve su nam manje samostalnija – kaže Vesna Petrušić.
– Treba im puno pomoći da se snađu oko svojih stvari, osobnih stvari, da izvade, da se brinu o svojim osobnim stvarima kad idu kući. Mislim da ih možda malo previše i štitimo i mislim da im treba zdrave dječje igre.. Puno imaju aktivnosti, a nemaju vremena za igru pa čak bi rekla i za dosadu – dodaje Petrušić.
Matematika je mnogima jedan od najdosadnijih predmeta. A pred profesorima je sve teži zadatak kako učenike motivirati.
– Znači prije je djeci bilo dovoljno da im napravim neki plakat i pridobila bi ih. Znači, to bi bilo to. Danas im je to sve užasno dosadno. Ako nema veze sa računalom, tabletom, mobitelima, nekim aplikacijama – njih to apsolutno ne zanima – Antonija Mioč, profesorica matematike i informatike OŠ Jagodnjak.
Današnji školarci naspram nekadašnjih imaju ogromne razlike u motoričkim sposobnostima i one sve više padaju. Svaka generacija je sve tromija. Svjedok tomu je i profesor tjelesne kulture.
– Nekoć je norma od recimo primjer 1,95 skok u dalj bila petica, danas je to nedohvatljivo za nove generacije koje skaču u prosjeku 1,40 -1,50 – govori Perica Poklepović, profesor tjelesne i zdravstvene kulture.
Čini se da nam reforma nije nužna samo u školstvu nego i u roditeljstvu.