Kriza udarila na krizmu i prvu pričest, kupuju se jeftiniji darovi

Kriza je udarila i po krizmi i prvoj pričesti pa su ove, kao i posljednjih nekoliko godina znatno osiromašili proslave i darovi krizmanicima. U restoranima se rezerviraju mjesta za obitelj i najbliži krug prijatelja, a među darovima prednjače mobiteli i laptopi (najčešće kupljeni na rate), dok je tradicionalno zlato u drugome planu.

‘Ljudi nemaju novca’

– Prošle su godine kad se u našem poslu osjetilo da je sezona krizmi, sada se slabo kupuje zlatnina kao dar za tu priliku – kaže riječki zlatar Tonči Grabušić.

Nakit je skup, ljudi nemaju novca, za neki ozbiljniji komad nakita treba izdvojiti nekoliko tisuća kuna. Usto, djeca u toj dobi radije bi da im dar za krizmu bude pametni telefon ili tablet, računalo, sat koji dobro izgleda, razočarani su kad dobiju nakit, i to zlatni. 
Tu i tamo, kaže Grabušić, netko naleti pa za takvu priliku kupi za dječake bolji, deblji lančić, što košta između dvije i tri tisuće kuna.

– Ljudi nemaju novca i to se u zadnjih pet godina na našoj prodaji jako vidi. Stvari su danas neusporedive s vremenima prije krize. Svake nam godine prodaja i zarada padne za po 20 posto i sada smo, mogu to reći, na najnižoj grani isplativosti. Danas oni koji još imaju nešto novca kupuju poklone u vrijednosti od 200 do 300 kuna najviše. Primjerice, ne kupuje se više toliko zlato, već nakit od čelika ili srebra; naušnice, privjesci s anđelima ili imenima, uglavnom u vrijednosti do 200 kuna – kazao je Stjepan Kos, vlasnik zlatarnice Le-wi-ko iz Karlovca. Njegove riječi potvrđuju i zagrebački zlatari pa u zlatarnicama Rodić kažu da je kupovna moć osjetno manja i kupuje se jeftiniji nakit.

Lančići i privjesci križići

– Ne kupuju se skupi pokloni. Od zlata se kupuje vrlo slabo. Uglavnom lančići, privjesci, križići i narukvice – rekao nam je Đani Roginić, vlasnik zlatarnice Roginić, a potvrđuju to i u ostalim zagrebačkim zlatarnicama poput zlatarnice Krznarić.

– Ni blizu kao prije! Kupuje se uglavnom lančić s privjeskom križa i to za 300 kn. Kupovna moć je manja. Jedino kumovi kupuju malo skuplje, ali ne nakit, više se kupuju mobiteli, tableti, računala… – kažu u zagrebačkoj zlatarnici Vili, što potvrđuju i u zlatarnici Emmanuel iz Radićeve ulice u središtu Zagreba.

Čini se da su restorani malo manje na udaru krize u sezoni krizmi i prvih pričesti pa u karlovačkim restoranima kažu da imaju rezervirane sve termine u svibnju i lipnju. Ipak, biraju se skromniji meniji nego prijašnjih godina.
– Svaki vikend imamo goste koji slave prve pričesti i krizme. Imamo 15-ak ugovorenih proslava krizme gdje će biti između 30 i 40 gostiju po grupi. No ljudi ipak biraju kako bi meni bio nešto povoljniji – kaže Dalibor Vukmanić, vlasnik restorana DP u Zvečaju.

– Meniji se razlikuju i tu nema pravila. Češće se uzimaju juhe nego hladna predjela – rekli su nam u zagrebačkom restoranu Gladne oči.

– Proslave pričesti i krizmi nisu velike, u prosjeku 30-35 ljudi. Piće i hrana ne prelaze iznos od 130-140 kn po osobi – rekli su u restoranu Lobby iz Zagreba.

IZVOR: Vecernji.hr

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.