‘PICULA KOMISIJI EU: Kada će platfoma za rješavanje sporova na online tržištu biti dostupna Hrvatskoj?

Platformom za pomoć potrošačima i trgovcima u rješavanju sporova oko kupnje na internetu povezano je oko 117 tijela za alternativno rješavanje sporova iz 19 država članica. Na žalost, za potrošače i trgovce u Hrvatskoj, kao i u još 8 zemalja članica Europske unije, rješavanje sporova oko domaće kupnje putem interneta, kao i za sve ostale europske potrošače koji kupuju proizvode iz tih 9 zemalja, ova usluga nije dostupna.

Stoga je zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula povodom pokretanja platforme za pomoć potrošačima i trgovcima, pitao Europsku komisiju ‘koje mjere, u dogovoru sa zemljama članicama, planiraju poduzeti kako bi se ostvarila potpuna pokrivenost svih država članica i sektora?’

Uz građane Hrvatske, građani Litve, Luksemburga, Malte, Njemačke, Poljske, Rumunjske, Slovenije i Španjolske trenutno nemaju pravo na ovaj način rješavanja sporova.

 – Platforma za internetsko rješavanje sporova europskim potrošačima i trgovcima omogućava da riješe sporove oko domaće i prekogranične kupnje putem interneta. To se postiže upućivanjem sporova nacionalnim tijelima za alternativno rješavanje sporova koja su povezana s platformom i koja su države članice odabrale u skladu s kriterijima kvalitete – napominje zastupnik Picula.

Iako hrvatski potrošači sve više kupuju online i sve veći broj trgovaca prodaje online (oko 71 posto tvrtki), još uvijek se ni jedni ni drugi ne osjećaju sigurno kod provođenja online transakcija.

Prema istraživanjima svaki treći Hrvat kupuje online, no u odnosu na EU i dalje smo ispod prosjeka: ‘Podaci govore da Hrvatska u korištenju interneta zauzima 21. mjesto sa 65 posto aktivnog stanovništva, dok prosjek EU iznosi 75 posto’.

Picula ističe da je nužno ukloniti sve moguće prepreke razvoju internetske trgovine na obje strane – kod trgovaca i kod kupaca – i prije svega potaknuti povjerenje potrošača.

 – Uz tradicionalne potrošačke navike Hrvata koje se teško mijenjaju, manipulacije kreditnim karticama u prekograničnoj kupovini te povremene slučajeve lažnih poslovnih praksi (iskustvo 25% potrošača) i činjenicu da oko 32% Hrvata nikad nije kupovalo na internetu, nedostupnost ove platforme samo još više ograničava online potrošnju koja je dostupna velikoj većini europskih građana – zaključio je Picula.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.