Snimat će svaki prekršaj vozača: Evo po kojem principu funkcioniraju radari koje MUP nabavlja

Uređaj za mjerenje brzine, popularni laser jedna je od metoda kojom policija hvata lake na gasu. ‘Radi na principu odašiljanja laserske zrake koja se reflektira od vozila natrag u uređaj i tom prilikom nam daje podatke o udaljenosti i brzini vozila’, objašnjava za RTL Andrej Pavić, djelatnik 2. postaje prometne policije Lučko.

Osim lasera, brzinu na prometnicama mjere i prometne kamere, a bit će ih i više. MUP je potpisao sporazum za nabavku novih uređaja za mjerenje. Na njih će potrošiti gotovo 53 milijuna kuna, a postupno će se stavljati u uporabu kroz iduće tri godine.

U ovom trenutku na Hrvatskim cestama je 26 fiksnih kamera. Novim ugovorom će se kupiti još 75. Broj posebnih kučišta za takve kamere će se povećati za još 150, a pribavit će se još 50 fiksnih i 100 ručnih radara.

Kamere će snimati svaki detalj

‘Radi se o stacionarnim radarskim uređajima, o fiksnim radarskim uređajima, radi se i o laserskim uređajima kojima je primarni cilj mjerenje brzine, ali i snimanje ostalih prekršaja u prometu’, kazao je Davor Pilić, Zajednica gospodarskih subjekata.

To znači kako će uskoro ovakva kamera osim brzine moći snimiti i nekorištenje pojasa ili korištenje mobitela, a ubrzat će se i kažnjavanje prekršitelja. ‘Od trenutka kad se na radarskoj slici snimi prekršitelj, ta slika automatski ide u središnji centar koji zapravo sam piše i kuvertira prekršajnu prijavu’, tvrdi Davor Božinović (HDZ), ministar unutarnjih poslova.

No, policajci se prije svega nadaju kako će njihovo prisustvo i nove tehnologije na cestama ipak djelovati kao upozorenje vozačima. ‘Mi smo tu ne samo da djelujemo represivno nego i preventivno. S tim smo već postigli svrhu zašto uopće stojimo tu’, tvrdi Pavić. A i vozačima je bolje novac zadržati u novčaniku, nego ga trošiti na kazne.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.