'Nemoj postati lovina'

Svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koju je upoznala preko interneta

Isustracija

Svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih, pokazuje istraživanje koje je provela Poliklinika za zaštitu djece Grada Zagreba u sklopu kampanje #DontBeACatch – #NemojPostatiLovina kojoj se, uz 23 zemlje europske zemlje, aktivno pridružila i policija Republike Hrvatske, a sve u okviru obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece, 25. svibnja.

Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, ali i njihove roditelje, o potencijalnim opasnostima virtualnog svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima uvjeravanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu. Posebno je važno osvijestiti ovaj problem u današnjoj situaciji, u doba pandemije koronavirusa, kada djeca i mladi provode znatno više vremena na internetu i raznim društvenim mrežama ali i senzibilizirati javnost te ugroženim skupinama pružiti zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitili od grabežljivaca.

Ovogodišnja kampanja usmjerena je na zaštitu djece protiv ‘online groominga’, odnosno na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlađe osobe s odraslom osobom, putem komunikacijskih tehnologija, u cilju vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe.

– Određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. Zato je potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja – poručuju iz MUP-a

Ovom prilikom izrađen je preventivno-edukativni video ‘Nemoj postati lovina’ dostupan za korištenje široj društvenoj zajednici i medijima te se može javno prikazivati kao jedan od alata u senzibilizaciji javnosti o ovom problemu, a MUP je također, u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka i Akademijom dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, stavio na raspolaganje i video ‘Što se Tini dogodilo?’.

– Cilj je da ovom kampanjom #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot damo savjete djeci i mladima da dok sjede u fotelji vlastitog doma i putuju prostranstvima virtualnog svijeta ostanu sigurni – dodaju iz policije.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.