Umjesto u reciklaži, milijuni plastičnih boca završit će na smeću

Ilustracija

Nakon što je prošli tjedan ukinuta naknada za ambalažu za mlijeko i mlječne proizvode, što je posljedično trebalo smanjiti njihovu cijenu, one su u trgovinama još uvijek uglavnom iste.

Prijelazno razdoblje predviđa da građani još do kraja listopada uz naknadu mogu vraćati u trgovine boce mlijeka i mliječnih proizvoda, a trgovci i reciklažna dvorišta do kraja studenoga imaju pravo dobiti povrat naknade isplaćene potrošaču te isplatu troškova preuzimanja ambalaže. Promjena pravilnika trgovcima smanjuje opseg posla i troškove, a proizvođačima mlijeka ukidanje naknade ništa ne znači, jer je riječ o prolaznoj stavci, piše Glas Slavonije.

60 milijuna boca

“Kao potrošač mogu reći da nisam primijetila da je igdje snižena cijena mlijeka i mliječnih proizvoda. Možda je taj rok i prekratak, s obzirom na zalihe robe i prijelazno razdoblje koje imaju trgovci za prodaju tih proizvoda u ambalaži s povratnom naknadom” kaže Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača u Osijeku.

Godišnje se vraća 534 milijuna boca i limenki, odnosno 93 posto. Ambalaža od mlijeka i mliječnih proizvoda čini 11 posto od toga, što je oko 60 milijuna plastičnih boca. Te bi boce trebale završiti na reciklaži, no vjerojatno će završiti na deponijama otpada.

Povrat naknade i za drugu PET ambalažu?

U Zelenoj akciji tvrde da se povratna naknada za ambalažu pokazala kao ekološki izuzetno efikasna mjera. Vjeruju da bi trebalo razmisliti i o uvođenju povratne naknade za još neke vrste PET ambalaže za koje ta naknada sada ne postoji. Upozoravaju da su ovom mjerom pogođeni najsiromašniji koji doslovno žive od skupljanja boca. Također, uvjereni su da nije za očekivati da će trgovci smanjiti cijene mliječnih proizvoda jer bit time izgubili 10,5 milijuna kuna, piše Glas Slavonije.

“Nikako mi nije jasno zašto je ministarstvo ukinulo naknadu samo za ambalažu za mlijeko i mliječne proizvode. Zašto onda nisu ukinute i za proizvođače voda, sokova ili domaće vinare. Mislim da se iza toga krije nečiji profit, a ne stvarna briga za potrošače”, zaključuje Popović Filipović.

net.hr

foto:ilustracija

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.