VELIKA NAVALA: Zbog 800 kuna poticaja u dva dana prodano čak 1800 kućanskih uređaja

U samo dva dana trajanja projekta Zelena računica, u kojem država isplaćuje poticaj za kupovinu energetski učinkovitih kućanskih uređaja, diljem zemlje prodano je više od 1800 različitih uređaja.

U sklopu tog projekta država isplaćuje poticaj od 40 posto, odnosno najviše 800 kuna, za kupljeni uređaj koji ima oznaku A+++. Akcija se odnosi na hladnjake, zamrzivače, perilice posuđa, te perilica i sušilica rublja koje imaju tu oznaku najviše energetske učinkovitosti.

U zagrebačkom Arena centru u srijedu, prvog dana kada je započela akcija, stvorili su se redovi u trgovinama koje prodaju kućanske aparate. Mnogi su došli pogledati ponudu uređaja i vidjeti što im je najisplativije kupiti, dok su neki došli odmah kupiti novu perilicu ili hladnjak.

Trgovci spremni

Prodavači kažu kako se inače najviše robe prodaje u danima vikenda, te da nikad dosad nisu imali toliko posla tijekom radnog tjedna. No, bili su spremni: u trgovinama su dostupne brošure, a na uređajima nalaze se naljepnice koje kupce obavještavaju o aktualnim pogodnostima.

– Dosta smo toga prodali, jer je ušteda zaista velika. Mnogo ljudi je ionako nešto planiralo kupiti, pa im ovo dobro dođe, ali bilo je i onih kojima, primjerice, dodatni hladnjak nije trebao baš sad, ali su odlučili iskoristiti priliku. U svakom slučaju, zadovoljno smo prodajom, a zapravo smo i očekivali da ćemo imati više posla. Mnogi nas pitaju do kada akcija traje, a mi im preporučamo da kupovinu obave što prije, jer striktan rok ne postoji – kažu prodavači.

Tijekom jučerašnjeg dana, iako je bio praznik, neki su odlučili provjeriti ponudu trgovina kućanskim aparatima u Arena centru.

Među njima bio je i Zvonko Pečinović, koji kaže da je za akciju državnih poticaja čuo i da mu se čini da je riječ o dobrom potezu, koji će mnoge potaknuti na kupovinu.

Jednostavno do novca

– Mnogima će taj povrat sredstava biti pravo olakšanje za kućni budžet – smatra Pečinović, koji je i sam došao pogledati ponudu i vidjeti cijene uređaja. Za kupovinu se, ipak, nije odlučio – kaže kako će još malo razmisliti je li mu neki novi uređaj zaista potreban, kako odluku ne bi donio isključivo zato što je nešto povoljno.

S njim se slaže i Hrvoje Bunić, koji je sa sinom Lukom razgledavao televizore. Zna da se za njih ne dobiva povrat sredstava, kaže, ali nada se da bi jednom država mogla isplaćivati poticaje i za kupovinu tih uređaja.

– Trebalo bi razmisliti o kupovini frižidera, čisto zato što je sad isplativiji. Siguran sam da će sada svi kupovati uređaje A+++, koje prije nikad ne bi kupovali, što je dobro. Na taj se način štedi energija, a ljudi si možda mogu priuštiti neki uređaj koji prije ovog poticaja možda i nisu mogli – smatra Hrvoje.

Do poticaja je jednostavno doći: potrebno je pronaći prodajno mjesto, kupiti uređaj i preuzeti s njim obrazac.

Tko prvi, njegov poticaj

Tamo treba upisati svoje podatke, kopirati osobnu iskaznicu i bilo koji dokument na kojem je vidljiv IBAN i to u roku od 15 dana od kupovine poslati na adresu Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Radnička cesta 80, s naznakom A+++. Jedna osoba može kupiti samo jedan uređaj i ostvariti pravo povrata, ali nije moguće da kupi nekoliko njih odjednom.

Akcija nema strogo određeni rok trajanja – u planu je da se na taj način sufinancira prodaja 10 tisuća kućnih uređaja. Kad se taj broj dostigne, akcija prestane. S trgovinama je dogovoreno i da se kod kupnje novog uređaja na svim prodajnim mjestima može besplatno predati stari uređaj.

Godišnje se u našoj zemlji proda oko 180 tisuća kućanskih uređaja, a procjenjuje se da će u narednih pet godina biti zamijenjeno više od dva milijuna uređaja, čiji životni vijek istječe.

Upravo kako bi se smanjila potrošnja energije u kućanstvima, Ministarstvo zaštite okoliša i prirode, u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, odlučilo je sufinancirati kupnju uređaja.

‘Osigurat ćemo još poticaja’

Golem interes javnosti za kupovinu energetski efikasnih kućanskih uređaja je iznenadio i ministra Mihaela Zmajlovića.

– Kad smo osmislili ovaj program očekivali smo da će biti atraktivan građanima i da ćemo ostvariti ciljeve smanjenja potrošnje energije štetnih emisija. Ipak, nismo očekivali da će se već prvog dana akcije prodati 1400 uređaja. Očito je da građani ovakvu akciju žele i nema razloga da ne bude tradicionalna. Dapače, ukoliko interes nadmaši količinu dostupnih financijskih sredstava, moguće je da rebalansom sredstava Fonda osiguramo još novca za ovu namjenu u drugoj polovici godine. – rekao je Zmajlović

izvor: jutarnji list

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.