Zamke online shoppinga: Umjesto 400 kuna, torbicu na kraju platila četiri tisuće

Otkako je Hrvatska postala članica EU-a, virtualna kupnja se udvostručila. Osim što proizvodi često znaju biti znatno jeftiniji nego u poslovnicama, česte su i vrlo primamljive akcije na čitave grupe proizvoda, poput tehničke robe ili odjeće, a najbolje je što kupac od prvog pogleda na proizvod pa do dostave na kućnu adresu praktički ne mora napuštati fotelju. Sve se rješava samo jednim klikom.

No, treba biti oprezan jer, osim povoljne kupnje, internetska bespuća kriju i zamke, pogreške, a ponekad i namjerne prijevare.

Nekoliko čitatelja obratilo nam se zbog pogrešno dostavljenih proizvoda, naime, umjesto naručenog para obuće dobili su sasvim drugi model. Prošloga tjedna čitateljica je tako prijavila neugodnu situaciju vezanu uz pogrešno oglašenu cijenu.– Nedavno sam na internetskoj stranici renomiranog europskog proizvođača ženskih torbica pronašla torbice koje mi se sviđaju po povoljnim cijenama. Naručila sam nekoliko torbica za sebe, majku i sestričnu, te platila potrošačkom karticom.

Uskoro mi je na mail stigao odgovor da su se zabunili i da je cijena torbice pogrešno napisana, tj. ne iznosi 400 kuna, kao što je pisalo, već 4000 kuna. Kao znak dobre volje ponudili su mi popust od 10 posto na cijenu od 4000 kuna – rekla nam je uznemirena čitateljica.

Što napraviti i kome se obratiti u ovakvim slučajevima, upitali smo Vladu Biljarskog iz Saveza za zaštitu potrošača.

– U pravilu, trgovac je obvezan pridržavati se istaknute cijene, jednako kao i kod prodaje proizvoda u “klasičnoj” trgovini, a naročito kad je narudžba obavljena, odnosno sklopljen ugovor o kupoprodaji.

Iznimka jest kada je cijena proizvoda očito višestruko niža od uobičajene cijene za takav proizvod, a posebno u okolnostima kada nije bilo dodatno istaknuto da je riječ o bilo kakvoj promotivnoj prodaji, akciji ili rasprodaji, što bi ovdje mogao biti slučaj. To će, međutim, procijeniti nadležne institucije ako dođe do spora – objašnjava Biljarski, koji kupce, kad su inozemni trgovci u pitanju, upućuje na Europski potrošački centar.

Svakako je sigurnije kupovati preko stranica koje imaju feedback, odnosno povratne informacije kupaca i njihova iskustva s kupnjom određenih proizvoda. Dobro bi bilo prije odluke o kupnji pročitati što su drugi kupci komentirali o osobi od koje želite kupiti proizvod ili kako su proizvod u konačnici ocijenili.

Na temelju takve ocjene možete sasvim jednostavno procijeniti koliko je takva trgovina pouzdana, a ako vam nešto u vezi sa željenim proizvodom nije jasno, slobodno se porukom obratite prodavaču kako bi eventualno uklonio vaše nedoumice.

Bilo bi dobro isprintati narudžbu i potvrdu o plaćanju kako biste u slučaju krive isporuke ili lošeg poslovanja, imali dokaz. Ako niste zadovoljni, svakako ostavite povratnu informaciju i podijelite svoje neugodno iskustvo kako bi i ostali potencijalni kupci na vrijeme bili upozoreni.

Također, osim dobrog informiranja o prodavaču i proizvodu, iz potrošačkih društava napominju kako bi pri kupnji trebalo navesti samo najnužnije osobne podatke, kako ne bi došlo do krađa identiteta ili računa.

Kad god je to moguće, trebalo bi izbjeći plaćanje unaprijed. Problem s unaprijed plaćenom robom nastane kada ne bude isporučena ili u slučaju oštećenja, a tada je malo vjerojatno da ćete dobiti svoj novac natrag.

Kod virtualne kupnje dobro je znati i da su sve pošiljke iz zemalja EU-a oslobođene carine i PDV-a. No valja biti oprezan prigodom narudžbe jer popratni troškovi mogu premašiti vrijednost proizvoda, pa čak i biti skuplji od domaćih trgovina.

Dakle, prije same kupnje, promislite dvaput, a naročitu pažnju usmjerite na ukupan iznos kupnje.

IZVOR: Slobodna Dalmacija

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.