Zovu firme, spominju policiju i traže novac koji im ne morate dati

Predstavljaju se kao udruženje policajaca i služe se vrlo agresivnim marketingom. Više puta godišnje šalju mailove na adrese hrvatskih tvrtki te ih telefonski kontaktiraju kako bi im ponudili oglasni prostor za razne brošure, kao što su ‘Prometna bojanka za djecu’, ‘Internet, ovisnost i mladi’, ‘Droga, ovisnost i mladi’. Obično se predstavljaju kao policajci te naglašavaju da se njihova izdanja rade i distribuiraju u suradnji s policijom, školama i vrtićima, piše Index.hr

Riječ je tvrtki IV Nakladništvo, koja stoji iza udruge IPA Hrvatske (International Police Association). Kako doznaje Index, ne postoji nikakva veza između njih i policije, ne postoji nijedna zajednička akcija po pitanju prevencije s MUP-om, a u Ministarstvu obrazovanja nikad nisu ni čuli za hrvatsku IPA-u niti znaju za njihove brošure, koje se navodno dijele po školama i vrtićima. S druge strane, IV Nakladništvo, na čijem je čelu stranac, unatoč krizi u nakladništvu, bilježi milijunsku dobit. No, krenimo redom.

IPA Hrvatska Sekcija dio je međunarodnog udruženja, a utemeljena je 2001. godine. Prema službenim stranicama, članovi te udruge su aktivni i umirovljeni pripadnici MUP-a, pričuvnog sastava policije te “počasnog članstva”, odnosno građana koji su pridonijeli radu ove udruge. U klubove IPA Hrvatske Sekcije do sada je upisan 17.321 član, a u 2018. godini aktivna su bila 8973 člana.

Velik dio hrvatskih poduzetnika upoznao je ovu udrugu jer im već skoro deset godina, više puta godišnje, šalju mailove te ih zovu telefonom. Nude im oglasni prostor u svojim publikacijama preko tvrtke IV Nakladništvo. Cijene nisu male. Primjerice, u brošuri “Nasilje i mladi” oglašavanje na jednoj stranici stoji gotovo šest tisuća kuna bez PDV-a, pola stranice oglasa oko 3600 kuna, a oglas na dvije stranice košta 11.200 kuna bez PDV-a. Navodi se da su primatelji te brošure neimenovane škole, liječničke ordinacije, policijske službe te lokalne uprave i samouprave.

– Moj zadatak je kratko porazgovarati s Vama kao odgovornom osobom za tvrtku o opasnostima koje donosi zloupotreba droga kod djece i mladih, te koje IPA-Sekcija Hrvatska (Udruženje policajaca) nastoji smanjiti na području grada Zagreba – stoji u jednom od mailova koje već godinama šalju na adrese tvrtki iz Hrvatske. Ako odbijete, slijede pozivi u kojima vas upozoravaju, neprestano spominjući policiju, da je vaša konkurencija već dala novac za brošuru, odnosno da se ne brinete o razvoju sigurnosti zajednice u kojoj živite.

Mailovi se šalju iz izdavačke kuće IV Nakladništvo, a u potpisu je obično osoba koja se predstavlja kao “ugovorni zastupnik IPA-e”. Razgovore obavljaju telefonski agenti, a nakon predstavljanja imate dojam da razgovarate s nekim iz policije koja baš u vašem gradu provodi novu preventivnu mjeru.

– IPA Hrvatska Sekcija provodi preventivno edukativne programe. Na godišnjoj razini, uključujući pučanstvo, gospodarske subjekte i institucije, ima nakladu od 120 do 160 000 besplatnih brošura s najaktualnijim sigurnosnim temama i to: ‘Nasilje i Mladi’, ‘Internet, ovisnost i mladi’, ‘Droge ovisnost i mladi’, ‘Alkohol, ovisnost i mladi’, ‘Igre na sreću, kocka, ovisnost i mladi’ te ‘Prometna bojanka za djecu’. Na stotine gospodarskih subjekata zaključili su ugovor o popustu na svoje usluge za članstvo IPA s Hrvatskom Sekcijom i njenim klubovima – stoji na službenim stranicama hrvatske IPA-e.

No u razgovoru s nekoliko čitatelja Indexa, doznali su da te brošure gotovo nikad ne dođu do škola i vrtića niti se zna gdje se one mogu preuzeti.

– Predstavili su se kao policajci koje rade na prevencijama ovisnosti. Na prvu me nije zanimalo, no bili su uporni s pričom kako se brošurama i edukacijama o ovisnosti ne samo pomaže policiji nego pridonosi i sigurnosti u zajednici. Brošura je trebala stići u okolni vrtić, no nikada je nisam ni vidio – kaže jedan od čitatelja.

Glavni tajnik hrvatske IPA-e Željko Turk i predsjednik te organizacije Miljenko Vidak objašnjavaju nam kako je IPA Hrvatska Sekcija do sada u proteklih 10 godina provedbe preventivno-edukativnih projekata sa sigurnosnim temama osigurala izradu 7 produkata, otkupila autorska prava od stručnjaka koji su ih izradili i za korisnike ih besplatno distribuira ciljanim skupinama.

– U okviru ugovora IV Nakladništvo pronalazi zainteresirane pojedince, gospodarske subjekte i institucije koji na komercijalnoj razini u našim produktima otkupljuju oglasni prostor i time ugovaraju svoju promidžbu i sudjelovanje u projektu. Na takav način je osigurano financiranje projekata, što je i predmet ugovora – objašnjavaju nam iz IPA-e.

O tome tko stoji na čelu te izdavačke kuće te kako se dijeli dobit, u IPA-i ne žele razgovarati.

– Zaposlenici IV Nakladništva imaju ovlaštenje, potvrdu od strane IPA Hrvatske Sekcije da u okviru sklopljenog ugovora mogu obavljati prodaju oglasnog prostora (ne donacije) u produktima i ispostavljati pisane ponude zainteresiranim strankama. Oni se predstavljaju da ponudu obavljaju za Internacionalnu Policijsku Asocijaciju – organizaciju, što mi i jesmo, nikako se ne predstavljaju da su policajci ili predstavnici bilo kojih drugih organizacija, pa tako niti sindikata čije interese u nikom obliku ne zastupamo – kažu tajnik i predsjednik hrvatske IPA-e kada smo ih upitali kako je moguće da se pri prodaji oglasnog prostora u brošurama pojedini ljudi iz te nakladničke tvrtke predstavljaju kao policajci.

Zanimalo ih je i postoji li ugovor ili nekakva suradnja s Ministarstvom obrazovanja oko dijeljenja stručne i edukativne brošure koja se dijeli u školama i vrtićima. Željeli su doznati i postoje li odobrenja, no nisu dobili detaljan odgovor.

– Naši produkti brošure distribuiraju se tako da dospiju u ruke ciljanih skupina, a to su obrazovne institucije, športski klubovi, udruge, crkva i drugi subjekti. Primjerci brošura su besplatni za korisnike, još nitko nije odbio njihov primitak, a mnogi su zatražili dodatni kontingent – objašnjavaju nam iz IPA-e.

Cijeli tekst pročitajte OVDJE.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.