PICULA EU KOMISIJI: Koje ćete mjere poduzeti protiv geoblokiranja?

„Reprodukcija video sadržaja onemogućena je na vašoj lokaciji!“ – koliko vam se puta to dogodilo?

Zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula obratio se Europskoj komisiji jer se građanima Europske unije koji putuju unutar nje, trenutno mogu uskratiti internetske usluge gledanja filmova, serija, sportskih prijenosa, slušanja glazbe, čitanja e-knjiga ili igranje igara, za što su platili u svojim zemljama. To se događa zbog geo-blokiranja, odnosno „ograničavanja kupnje, plaćanja ili dostave između kupaca i prodavača iz različitih država“.

Picula ističe da je to jedan od razloga manjeg opsega prekograničnog online trgovanja te naglašava da je „geo-blokiranje, osim što ograničava dostupnost pojedinim kupcima, značajna zapreka razvoju Jedinstvenog digitalnog tržišta i ima značajne ekonomske posljedice.“

Picula je stoga postavio Komisiji pitanje „koje specifične mjere ćete poduzeti kako bi se u državama članicama naprednije promovirala važnost Jedinstvenog digitalnog tržišta i tako smanjile ekonomske neravnoteže među državama, u vidu pristupa i poslovnih praksi?“

„Svi građani koji putuju diljem EU-a moraju imati pristup glazbi, filmovima i igrama na koje su se pretplatili u jednakoj mjeri kao da su kod kuće“, upozorio je zastupnik Picula. Stoga je Komisiju pitao i koje dodatne zakonodavne mjere planiraju poduzeti kako bi se smanjila pojavnost geo-blokiranja u svim njezinim varijantama – vrsta roba i usluga koja se kupuje, plaćanja, dostava i slično.

„Nastavno na prijedlog Uredbe o prekograničnoj prenosivosti usluga internetskog sadržaja i najavu razmatranja prijedloga kojim će se prenosivost usluga ostvariti, kada se planira usvajanje obvezujućih zakonodavnih odredbi kojima će se omogućiti prekogranična prenosivost sadržaja za koji su se građani pretplatili?“

Istraživanja pokazuju da je 63% Europljana kupovalo putem interneta u 2015. godini. No, postoje značajne razlike u postotku stanovništva koje kupuje online među državama članica (Hrvatska 40%). To se posebice odnosi na prekograničnu kupovinu koju u Europskoj uniji koristi 18% potrošača, a u Hrvatskoj 12%.

Istraživanjima je utvrđeno da 38% ispitanih trgovaca koji prodaju robu poput odjeće, obuće i tehike online, koristi geo-blokiranje. To se uglavnom radi na način da se odbija zahtjev za dostavom u inozemstvo. Po pitanju digitalnog prijenosa sadržaja, većina davatelja usluga (68%) potvrdila je da da su blokirali korisnike koji se nalaze u drugim državama članicama Unije. To se uglavnom obavlja na temelju IP adrese, koja služi za identificiranje lokacije putem računala ili smarphonea. Čak 59% ispitanih pružatelja sadržaja, naznačilo je da su dužni geo blokirati određene države, prema ugovoru koji imaju s dobavljačima.

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.