KOLUMNA ANTONIJA RADIĆ: Hrvatski turizam

Dragi moji, Hrvatice i Hrvati došlo je vrijeme kada nam je postalo skupo ljetovati u vlastitoj zemlji. Taj isti , koji nam se tako obraćao, dok je osnivao lijepu našu sigurno se ovakvom raspletu događaja nije nadao.

Uzmimo na primjer istok naše zemlje, mada mogu uzeti za primjer i bilo koji drugi kraj lijepe nam domovine, ali ovaj put izbor je pao na ravnice. Slavonija je izuzetno lijep kraj koji naseljavaju dobri i izuzetno vrijedni ljudi. Kako sve više imam prilike čuti od Slavonaca, tamo se ne da živjeti. Zavladalo je veliko siromaštvo. Ne znam zašto se ne piše više o tome!! Zbog cjelokupne situacije koja ih je zahvatila, većina mladih je prisiljena potražiti posao, ljeti na moru ili odlaze u inozemstvo. Ne bi vjerovali za koje uvjete ti marljivi i skromni ljudi rade. Pristaju sami plaćati najam apartmana koji i nije tako jeftin u npr. Vodicama i zadovoljni su onim što im ostane.

Stanovništvo toga kraja ne može sebi niti svojoj djeci priuštiti ljetovanje na Jadranu. Doduše, tko si to danas može priuštiti? Samo određeni postotak Hrvata. Dubrovnik i Hvar već su odavno postali nedostižna destinacija Hrvatima, a Split im puše za vratom.  Šibenik je još jako daleko od takvih gostiju. Dok god je vodstvo u turističkom segmentu isto na lokalnoj razini ja ne vjerujem u ikakve promjene vrste gostiju. Budimo realni, Šibenik nije niti spreman za takve goste, nažalost. Mi smo još uvijek tranzicijski grad. Prije nekoliko dana obišla sam Turski hotel u Mandalini. Na najvišem katu nalazi se lounge bar s prekrasnom terasom s koje puca nepodnošljivo lijep pogled na grad.  Zanimalo me koliko košta noćenje u D-marine hotelu? Dvokrevetna soba za dvije osobe iznosi oko 2.000.00 kn, jedna noć.  Šibenik definitivno nema takve goste i njihovom vodstvu u prodajnom sektoru sigurno nije lako.

Godinama navlačimo istočno tržište u naše krajeve, poslujemo s agencijama koje rade s niskobudžetnim gostima i umreženi smo s istim takvim turoperatorima….., začarani krug….tako se radi, po istoj šabloni, zadnji pedeset godina ( malo manje).  To je stari problem, svi koji se bave turizmom jako dobro to znaju. Zato smo mi bile jedine na toj prekrasnoj terasi kod Turaka. Da je taj hotel smješten u Zadru, Splitu, Dubrovniku, cijena bi odgovarala konkurentskom tržištu te ponudi koja je u opisu, jer je destinacija već jako dobro poznata. Sigurna sam, da tada ne bi bile same!! Zanimalo me koliko bi koštao vikend u sedmom mjesecu u bilo kojem hotelu s pet zvjezdica u Splitu. Cijene su abnormalne, a manje rangirani hotel također drže paprene cijene. Usporedit ću dvije neusporedive stvari, odnosno cijene svjetskih destinacija i hotelski brend ili lanac s dugogodišnjom tradicijom, Kempinski! Vikend u Dubaiju u Kempinskom i vikend u Splitu u bilo kojem hotelu koji na nešto sliči , iznosi isto! Usluga, ponuda, kvaliteta, osoblje, hotelske procedure, tretiranje gosta, sve je nemjerljivo…. , ali mi držimo istu cijenu kao luksuzni hotelski smještaj u centru svjetske destinacije.

Za turiste koji vole boraviti u apartmanskom smještaju (pogledala sam po Splitu), također ih čekaju visoke cijene! Zapadno tržište s kojim su posljednjih nekoliko godina počeli surađivati navedeni hrvatski gradovi, drže visoke cijene jer to njihovim gostima nije skupo. Međutim, Hrvatima je to itekako nedostižno. Da ne kažem da jedna noć u Valamarovim hotelima od četiri zvjezdice u Dubrovniku iznosi isto koliko petodnevni put u Istanbul s uključenim avionom i hotelom u centru grada s istom kategorizacijom. Da ne kažem da je u Istanbulu i ostatak vanpansionske potrošnje neusporedivo niži u odnosu s istim takvim «stilom» u Dubrovniku ili Hvaru. Ili smo se precijenili ili možda nismo, samo nam nekako standard ne prati ovo što pišem, ponuđene cijene.

Ljetovanje je zbilja postalo luksuz. Obonjan nam kreće u akciju. Od samog početka bila sam uključena u projekt Obonjan te ga i osobno posjetila. Koncesija još nije bila dodijeljena, pa si slobodno mogao zakoračiti na taj dragulj nadomak ruke. Nismo znali godinama što ćemo s njim, nismo ga cijenili, trunuo je, a sad ćemo morati debelo platiti želimo li ga posjetiti ili možda noćiti na njemu. Tržište koje će za sobom potegnuti cijeli taj projekt , cjenovno ga može pratiti i sigurna sam da će popunjenost biti visoka, ali nisam sigurna tko će od nas to sebi moći priuštiti.  Da li smo se precijenili ili nismo, ipak mislim da se svatko ponaša onako kako može, odnosno postavlja cijene prema tržištu na koje se fokusirao i na kojem «operira».  I to je u redu, a mi iz Dalmacije možemo biti sretni što nismo rođeni negdje u kontinentalnom predjelu, jer kakvo je vrijeme došlo, nikad mora ne bi vidjeli!!

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.