Prekipjela blagajna

Pokušala sam ovaj put ne pisati o aktualnim gorućim gradskim temama i malo se odmaknuti. Daleko od gradske vreve, ali ne mogu.  Ne daju mi! Proljeće nam je i kalendarski došlo. Lijepo vrijeme nam se smješi, dolazi nam Uskrs i sa svim tim lijepim navedenim činjenicama, dolaze nam i prvi gosti. Jesmo li spremni za turističku sezonu? Koliko mogu pročitati u novinama, očekuje nas rekordna, ‘nikad viđena’ sezona. Od riječi rekordna, očekujem da ćemo zaraditi više nego lani, više nego ikad! Svi ćemo se složiti da su to sjajne vijesti! Samo prema čijim se brojevima ravnamo, TZ? Izneseni brojevi potaknuli su me da pronađem digitron. Pa kaže, lani su srušeni svi rekordi posjećenosti, a to vrijedi za područje Šibenika, Žaborića, Zablaća i Jadrije. Lanjske sezone, ostvareno je milijun i 250 tisuća noćenja!! WOW! Impozantno zvuči! Jednostavnom matematičkom računicom dolazimo do rezulata. TZ Šibenik u prošloj sezoni uprihodovala je 8 milijuna i 750 tisuća kuna. Naravno, ne ostaje cijeli prihod TZ Šibenik, ali u toj turističkoj zajednici bilježi se rast, naravno, ako su točni podaci iznijeti u medijima.

MORE USTANOVA

A znate li koliko ‘vrsta i podvrsta’ raznoraznih turističkih zajednica ima u Hrvatskoj? U nastavku slijedi… Obvezatni oblici su: turistička zajednica općine ili grada, turistička zajednica otoka, turistička zajednica županije, Turistička zajednica Grada Zagreba i Hrvatska turistička zajednica. Ali nije to sve, postoje i fakultativni oblici, a to su; turistička zajednica područja, turistička zajednica više općina gradova ili županija i turistička zajednica mjesta. Ne može nitko tko stane nogom na hrvatsko tlo, promaknuti! Visina boravišne pristojbe ne iznosi isto za svaku navedenu turističku zajednicu. Visina boravišne pristojbe ovisi o razredu turističkog mjesta. Cijena boravišne pristojbe jednaka je u predsezoni, posezoni i u glavnoj sezoni, dok to nije slučaj s cijenama hotelskih i ostalih smještajnih kapaciteta. Cijene smještaja u predsezoni drastično se razlikuju od onih u glavnoj sezoni. Međutim, nije tu kraj… Čudim se i dalje… Lani smo mogli čitati, slušati o velikoj ljubavi s Terraneo festivalom. ‘Šamaralo’ je brojkama, boravišne pristojbe su ‘letjele’ na sve strane, sve je izgledalo kao na mjerilu za struju. Doduše, pekari, trgovine, sladoled na kugllice, prodavači kokica i eventualno poneki iznajmljivači soba (rijetki) imali su koristi od festivala, a najviše nedolazak 15 tisuća lanjskih  festivalskih gosiju osjetit će u svojim tablicama državna blagajna. Nemojmo se zavaravati, puno boljih festivala postoji u svijetu, ali izgleda da mi nismo u stanju zadržati niti jedan od niže rangiranih svjetskih festivala. Nakon neslavnog Terranea, ipak sam se ponadala da postoji neka približno alternativa zamjena, as u rukavu. Dobro sam se iznenadila slijedećim pročitanim naslovom. ‘Kampovi su opet hit’! Kome su hit? Lanjski rezultat zabilježenih kampera na istom području iznosio je 957.493 tisuća. Svaki prijavljeni kamper je platio boravišnu pristojbu, pa dolazimo do novih brojeva. Rezultat lanjskih posjeta kampera u kunama je iznosio; 6 milijuna 702 tisuće i 51 kunu. Jasno da su kampovi opet hit za one koji to izjavljuju zadovoljni svojom prekipjelom blagajnom.

KOJA KORIST

Svi vi koji se bavite i koji se ne bavite turizmom sigurna sam da zdravom logikom možete zaključiti da kamperi iz svoje kuće ponesu od ‘igle do lokomotive’ te da od njih samo TZ ima korist, a svi ostali imamo samo otpatke koje takvi gosti ostave za sobom. I kome su kampovi hit? I samo da se vratim na posljednje pročitano na što ću se referirati: ‘Šibenik je i prije Terranea i Skavilla bio grad festivala’. Kakvih festivala? Nismo se znali prilagoditi novom valu turizma, nismo još dorasli. Najbolje da se opašemo zidinama i da nam nitko ne prilazi!

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.