Zavladala sniženja!

mali-sibenik-u-velikom-svijetu

Evo, dok nama polako prolaze ovi blagdanski dani i raspoloženje, nekima tek počinju, pa svim sugrađanima pravoslavne vjeroispovijesti: Hristos se rodi! Pred koji dan, obilazeći veliku trgovinu vidim da su i velika sniženja božičnih ukrasa, te smo prijatelj i ja prokomentirali kako su financijski ipak povlašteni oni koji Božić slave po Julijanskom kalendaru. Sve na sniženju! Doduše, možda nam tako i treba, kad većina katolika daje naglasak upravo onom komercijalno-trgovinskom Božiću. Svejedno, sad se i mali Šibenik mora oporavljati mjesec-dva od svih nagomilanih troškova tijekom zadnjeg mjeseca prošle godine. Obišla sam i tgovački centar u koji sam bila prisiljena otići zbog potrebe, jer kako već svi jako dobro znamo, u starom djelu grada koji je nekad vrvio različitim trgovinama, zadnjih godina ne možete kupiti ništa od alata ili kakvog drugog potrebnog radnog materijala. Za sve se ide van grada!

TRAUMATIČNA SNIŽENJA

Vjerujem da će anketa koja je nedavno obavljena od stane Grada imati odjeka i da neće ostati samo ‘mrtvo slovo na papiru’.  Uglavnom, sve trgovine označene su onim poznatim natpisima ‘sniženje, sale, saldi’,a o kolikim stvarnim sniženjima se zapravo i radi doista bi se trebali i zapitati. Možda tek u trgovini ili dvije. Oduvijek me prati ‘trauma’ zagrebačkih sniženja gdje se na sniženjima zaista moglo kupovati skoro pa ‘mukti’. Sjećam se da sam u Zagrebu kupovala sve i svašta samo zato što je roba bila više nego snižena, bolje rečenoponižena. Jednako je i u ostalim europskim metropolama, ali i u manjim gradovima…jer tamošnji trgovci uvijek idu onom logikom: ‘bolje da odmah snizimo cijene do 50% i više, iako nam je marža u minusu, nego da nam ta roba ostaje za dogodine. Ukoliko je iduću zimu ili ljeto po sniženim cijenama budemo prodavali uz nove kolekcije, imat ćemo još veći problem jer tada će nam ostat velika zaliha nove kolekcije koju bi trebali prodavati po punoj cijeni’. Nastavimo li mi ovako trgovati pod geslom ‘sniženje’, pa da bude do nekih maksimalnih 30%, mislim da će nam outlet trgovine vrlo brzo postati budućnost shoppingiranja. I u Hrvatskoj sve to više živi takva koncepcija trgovina, vanka još i više.

GRČKI PRIMJER

Doduše, meni osobno najbolja kupovina po punoj cijeni i to nove kolekcije je bila ona u grčkoj Ateni u svibnju prošle godine. Naime, tamo su na samom početku sezone prodajne cijene za isti brand i za isti proizvod jeftinije nego u Italiji, Francuskoj, pa i Hrvatskoj. I to za 20-25%. Zbog krize! Kako za one luksuzne brandove, tako i za one brandove koji to nisu. A, tek u mjesecu kolovozu kad krenu ona zadnja sniženja,grad Solun koji je prepun trgovinama bude tijesan za sve one koji ciljano dolaze u Grčku u kupovinu. Među svim tim rijekama ljudi, uvijek se može čuti i koji poznati strani jezik, uglavnom talijanski, srpski i makedonski. Bilo kako bilo, najbitnije da naši sugrađani imaju što za na stol staviti i pojesti, režije platiti, a sad za odjeću i obuću manje bitno. A, onih koji su spremni/e na sve (samo ne na pošten i težak rad) kako bi se skupocjeno odjenuli uvijek je bilo i bit će. Kako u našem malom gradu, tako i u velikom svijetu! Sa sniženjima ili bez sniženja, život je lip u svakoj minuti našeg postojanja!

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.