2. FALIŠ: Pogledajte detaljan raspored događanja Festivala alternative i ljevice Šibenik

Srijeda, 3. rujna

 18 sati –  Film: Retrospektiva Gorana Devića: Uvozne vrane (22′) i Dvije peći za udarnika Josipa Trojka (33′)

19 sati –  Gradska knjižnica „Juraj Šižgorić“, instalacija: predstavljanje rada Borka Čelara (predstavljaju: Zdenka Bilušić, Kruno Lokotar)

20 sati – Književna večera: Kristijan Mirić, Informatičar starog kova ili ne možeš navrnit bajamu na šljivu (predstavljaju: Kruno Lokotar, Emir Imamović Pirke; čita: Kristijan Mirić)

22:30 sati –  caffe bar Domald: službeno otvaranje (prodajna izložba kolaža Maše Kolanović iz knjige Jamerika u dobrotvorne svrhe – za šibenske beskućnike)

Četvrtak, 4. rujna

18 sati – Film: Retrospektiva Gorana Devića: Sretna Zemlja (51′)

19 sati – Izložba likovnih radova: „Beatange, stari pokvarenjak, punk-princeza i ostali“ iz arhive Voje Šindolića i kolaž-recital izloženih autora (Kruno Lokotar, Vojo Šindolić) – Galerija „Matija“

21:30 sati –  Književna večera: Selvedin Avdić: Mojafabrika (predstavljaju Selvedin Avdić, Emir Imamović Pirke, Srećko Horvat)

Petak, 5. rujna

18 sati – Film: Retrospektiva Gorana Devića: Tri (26′) i Nemam ti šta reći lijepo (30′)

22:30 sati – Koncert: Damir Avdić aka Damir Avdić

 Subota, 6. rujna

 18 sati – Film: Dušan Moravec: „Damir Avdić – Pravi čovjek za kapitalizam“ (53′)

23 sati –  The end: caffe bar Domald

IZLOŽBE:

IZLOŽBE:

 

“Revija“ (srijeda, 4. rujna, Gradska knjižnica „Juraj Šižgorić“, 19 sati)

(autor: Borko Čelar)

Šibenski konceptualni umjetnik Borko Čelar, na prvom se FALIŠ-u predstavio instalacijom „Nada Dimić“, koja je bila posvećena znamenitoj zagrebačkoj tvornici i tekstilnoj industriji kao sredstvu emancipacije i izvoru egzistencijalne sigurnosti žena u drugoj polovici 20. stoljeća.

Na drugom Festivalu alternative i ljevice, Čelar se, recimo tako, vraća kući s radom „Revija“, u kojem podsjeća na propalu šibensku tvornicu, jednu od najuglednijih konfekcijskih kuća na području bivše Jugoslavije, nestalu početkom ovog stoljeća. Čelar, zapravo, poziva publiku na reviju „Revije“, dajući jasan stav i o estetici i o „etici“ zahvaljujući kojoj je moguće da nekoliko stotina radnica završe kao statistički podatak u procesu deindustrijalizacije Šibenika.

 

Jamerika (srijeda, 4. rujna, caffe bar Domald, 22:30 sati)

(autorica: Maša Kolanović)

Odlazak u Sjedinjene Američke Države Maši Kolanović je približio ne samo pojam beskućništva, već  i otkrio život ljudi bez zanimanja, adrese i bilo kakvih prihoda. Pojam nekada poznat u Hrvatskoj tek iz američkih filmova, postao je u međuvremenu i dio ovdašnje stvarnosti u koju se, iako su nastali s druge strane Oceana, savršeno uklapaju i o kojoj savršeno progovaraju kolaži ove umjetnice.

Novu dimenziju izložbi daje činjenica da je uređenje prihvatilištva za beskućnike u Šibeniku izazvalo prošlog proljeća mini pobunu onih koji imaju malo, ali se groze onih što nemaju ništa. Izložba kolaža Maše Kolanović je  prodajnog karaktera, a sav prihod je namijenjen upravo prihvatilištu za beskućnike u gradu u kojem je nekada bilo nemoguće biti nezaposlen.

 

Beatange, stari pokvarenjak, punk-princeza i ostali (četvrtak, 4.rujna, Galerija „Matija“, 19 sati)

(odabrao: Vojo Šindolić)

Dubrovački pjesnik, prevoditelj i slikar, jedan od najboljih i najuglednijih poznavatelja beat poezije 20. stoljeća, Vojo Šindolić, odabrao je za FALIŠ dio slika i crteža iz svoje bogate privatne kolekcije, nastale nakon druženja s književnim i glazbenim velikanima poput: Charlesa Bukowskog, Patti Smith, Jerryja Garcije, Williama S. Burroughsa, Allena Ginsberga, Jacka Kerouaca, Lawrencea Ferlinghettija…

Riječ je o, do sada, javnosti nepoznatim radovima, pa se ova izložba može slobodno nazvati svjetskom ekskluzivom Festivala alternative i ljevice. Nikada, naime, i nigdje Šindolić na ovaj način nije pokazao ono što je, uz mnogo toga drugog, ostalo iza njegova druženja s umjetnicima koji su obilježili jedan dio prošlog stoljeća i mnoge generacije autora.

 

KONCERT:

Damir Avdić: pučki tribun od 100.000 wata

Damir Avdić je hrapavi glas stranke onih bez glasa i bez snage, stranke bijesnih, poniženih, uvrijeđenih i izigranih. On je rupa u zvučnom zidu i u sistemu, a kroz nju Avdićeva poezija i glazba udaraju izravno, skidaju odijelo i udaraju u tijelo. Tko pročita pamtit će, premda bi zaborav, možda, bio ugodniji. – s poleđine Avdićeve zbirke poezije “Kuda sestro”.

Koncert Damira Avdića je ponajmanje koncert u klasičnom smislu riječi. To je performans i pjesnička večer s distorzijom. Monodrama i politički urlik i kritika konformizma. Cinično komentiranje salonskih ustanaka i… I silna energija, prije i poslije svega.

Damir Avdić ne pravi show, ne pomaže publici da ne misli i da se opusti, nego, sasvim suprotno, čini sve da je doma pošalje u grču i zamišljenu.

 

 

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.