Solidan, ali preskup novogodišnji program, dogodine pažljivije

Klizalište koje je tijekom prosinačkih blagdana bilo postavljeno na šibenskom Trgu Ivana Gorana Kovačića ili ispred Osnovne škole ‘Faust Vrančić’ u Šibeniku, itekako je poslužilo svrsi – zabaviti, razveseliti što veći broj Šibenčana svih generacija kao i goste grada. Usprkos negodovanjima koja su otišla toliko daleko da se pisalo i pravobraniteljici za djecu, Ivani Milas Klarić, klizalište postavljeno u Šibeniku nikad nije bilo prazno i pokazalo se kao atraktivna zimska destinacija. Posebno veseli činjenica da su se Šibenčani, uglavnom, pokazali spretnim na ledu te u periodu u kojem je klizalište radilo zabilježen je tek jedan pad te povreda. Gradonačelnik Šibenika Željko Burić ovih je dana pohvalio tim zadužen za organizaciju proslave Nove 2015. godine, predvođen tvrtkom Artim produkcija. Prije samog dočeka tvrtka je organizirala božićni sajam i nekoliko događanja u šibenskom Perivoju Robarta Visianija, a u Novu 2015. Šibenčane je uvela Dubioza kolektiv, kojima je prethodio bend Elemental.

CIJENA ISTA KAO I LANI

Međutim, unatoč svim ovim čestitkama i izjavama nekih turističkih djelatnika i dužnosnika čiji je cilj bio demantirati skeptike i one koji su tvrdili da je gradska uprava potrošila previše novca, pa sve to skupa nedovoljno i prekasno izreklamirala, nakon svega ostaje samo jedna činjenica – tisuću ljudi, pretežno Šibenčana, nisu na koncu opravdali sav uloženi novac. Gradonačelnik Željko Burić kazao je kako je u proslavu Nove utrošeno isto kao i lani, a lani je, s novcem sponzora, potrošeno oko 550 tisuća kuna, od čega oko 40 tisuća eura (oko 300 tisuća kuna) za honorar i produkciju zvijezda proslave. To je iznos veći no što je, recimo, potrošio grad Dubrovnik koji je za kompletnu produkciju četverodnevnoga glazbenog programa, koji je kulminirao na Silvestrovo koncertom Tonija Cetinskog, a osim njega nastupio je još Željko Bebek, klape Cambi i Sv. Juraj HRM-a, Petar Dragojević i drugi, izdvojio pola milijuna kuna. Dok se inkas ugostitelja u najluđoj noći u Šibeniku uopće ne spominje među deset najobilnijih, iako je šibenski novogodišnji program bio među skupljima u Hrvatskoj, dubrovački ugostitelji u džep su pospremili 2,2 milijuna kuna. Po toj se stavci mjeri uspješnost – Nova godina organizira se kako bi se privukao što veći broj stranaca, kako bi se popularizirala destinacija i na koncu podigla potrošnja djelatnika u turizmu.

Šibenik je za proslavu Nove 2015. potrošio i više nego Umag, dok je trošak šibenskog blagdanskog programa s proslavom gotovo istovjetan onome koji je imala Pula. Međutim, za razliku od šibenskog sajma i finalnog koncerta, u blagdanskom periodu za 300 tisuća kuna Puležani su organizirali 150 (!) različitih manifestacija, a u Novu godinu uveli su ih Gibonni, Ivana Husar, Urban, Davorin Bogović te predgrupa Le monde. S druge strane, prema podacima, koji su pristigli u Ministarstvo financija na temelju fiskalnih blagajni, ugostitelji na Kvarneru ostvarili su promet od 11,7 milijuna kuna u tri dana oko nove godine, što je, nakon Zagreba s prometom od oko 13,2 milijuna kuna, svojevrstan hrvatski rekord.

Samu novogodišnju noć Splićani su platili 150 tisuća kuna više nego Šibenčani, nastupali su Zorica Kondža, Marijan Ban i Siniša Vuco, ali su Splićani dobro vratili uloženo. U najluđoj noći u restoranima i kafićima Splićani i gosti potrošili su 3,3 milijuna kuna.

DOGODINE PAŽLJIVIJE

Možda će nas ove brojke učiniti nešto pažljivijima dogodine, makar kada je riječ o planiranju. One pokazuju da se u drugim gradovima doček planira pomno, pažljivo i dugotrajno, program se počne oglašavati mnogo prije no što je to ove godine učinio Šibenik, pa se onda efekti uistinu osjećaju u džepovima turističkih djelatnika.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.