AGONIJA ATP-A: Goriva ima do ponedjeljka, nakon toga autobusi staju!

Zbog poreznog duga akumuliranog u posljednjih deset godina koji je dosegnuo 63 milijuna kuna, odlukom novoimenovanog ravnatelja šibenske Porezne uprave Željka Vujina, od 8. kolovoza blokiran je račun Autotransporta Šibenik. U nekim medijima pojavila se informacija da je zbog te blokade pokrenut i stečajni postupak na ovim stožernim šibenskim prijevoznikom. Međutim, tu informaciju za Šibenski tjednik demantirao je direktor ATP-a Josip Burazer–Pavešković.

RIJEČ JE O DANIMA

– Stečaj još nije pokrenut, ali postoji mogućnost da se dogodi i takav najcrnji mogući scenarij, ako se ne postigne dogovor s Ministarstvom financija. Naime, od blokade računa do pokretanja stečaja postoji zakonski rok od 60 dana. U međuvremenu, Ministarstvu smo uputili zahtjev za deblokadom računa i očekujemo pozitivno rješenje u idućih nekoliko dana. S blokiranim računom ne možemo poslovati i naši će autobusi stati, ukoliko se ovaj problem ne riješi vrlo brzo, a dani su u pitanju. No, moram napomenuti da je Ministarstvo pozitivno ocijenilo naš plan restrukturiranja. Ujedno, poznato je da Država na temelju ratne štete duguju Autotransportu 40 milijuna kuna, o čemu postoji pisana potvrda Ministarstva financija još iz 1995. godine. Ukoliko dođe do dogovora s Ministarstvom, taj dug kompenzirat će se s našim poreznim dugom prema državi, a ostatak će se pretvoriti u vlasnički udjel Države u Autotransportu. Takav modalitet, pak, omogućit će novi zakon koji će stupiti na snagu u mjesecu rujnu – kazao nam je direktor ATP-a Josip Burazer–Pavešković. Navodno, goriva ima do ponedjeljka, a nakon toga, budući da je račun u blokadi, ATP-ovi autobusi parkirat će se u garažu i neće više voziti. Ako ne dođe do ovog dogovora, dodat će Burazer–Pavešković, stečaj je neizbježan i 173 djelatnika ATP-a završit će na burzi rada.

Neizbježno je pitanje – ima li slučaj šibenskog Autotransporta i svoju političku pozadinu. Blago rečeno, čudno je, da sličnim poduzećima u Hrvatskoj, koji imaju identična ili veća porezna dugovanja nisu blokirani računi, već je to učinjeno samo šibenskom Autotransportu.

POLITIČKA POZADINA

Znakovito je, tvrdi naš izvor iz upravljačkih struktura ATP-a, da je prvi potez Željka Vujina stupanjem na dužnost ravnatelja šibenske Porezne uprave bio upravo blokada računa Autotransporta. Prema ovom izvoru, njegovu je odluku isprovocirao šibenski dogradonačelnik Franko Vidović, koji želi propast ATP-a kako bi njegove prijevozničke linije i koncesije za prijevoz školske djece preuzeli privatni prijevoznici Kornati-tours, Krka promet i Slap tours. Međutim, ruku na srce, takav motiv šibenskog dogradonačelnika bio bi na mjestu ako se uzme u obzir poslovanje šibenskog ATP-a posljednjih godina. Prijevoznik koji gomila dugovanje u milijunima kuna, čiji autobusi ne zadovoljavaju niti minimalne tehničke uvjete, zbog čega su na desetke puta bili isključivani iz prometa, te čiji autobusi ne dolaze u ugovoreno vrijeme na autobusna stajališta, ne odaje dojam stabilne tvrtke koja bi mogla opravdati povjerenje Ministarstva financija. No, možda bi neka druga tvrtka mogla preuzeti linije na području grada i Županije i pritom zaposliti većinu radnika ATP-a, a da pri tom ne proizvodi dug i, ako ništa drugo, makar poštuje koncesijski ugovor s jedinicama lokalne samouprave, što šibenski ATP nije činio.

 

Vlasnička struktura Autotransporta

U vlasničkoj strukturi šibenskog Autotransporta sa 84,6 posto dionica sudjeluje Autoprijevoz Varaždin, 4,3 posto vlasničkog udjela ima Grad Šibenik, a 1,9 posto dionica je u vlasništvu Jadranske banke.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.