ANTE LUČIĆ: ‘Iako djeluje pravovremeno, Crkva zapinje u komunikacijskom smislu’

Da Crkva živi i djeluje u realnom vremenu, da potiče evangelizaciju i širi Božju riječ te da vrši vrijednosni utjecaj na javno mijenje neosporive su teze koje je na samom početku svog predavanja pred dupkom punim gledalištem večeras na Maloj loži argumentirano iznio mladi komunikolog i novinar Ante Lučić.

mala loža

No, glavna teza, ujedno i polazište ovog zanimljivog predavanja jest da, koliko god Crkva pozornosti posvećivala medijima, to može i bolje. Kako?

Ona je bila prvi Google, prvi Facebook,prva je obnavljala školstva i osnivala sveučilišta. Kao takva, uvijek se provlačila i kroz medije, kao i ostala sredstva komunikacije.

MedijI, komunikacija i Crkva nerazdvojive su, ali ovo što se nalazi u sredini, njihova međusobna i zdrava komunikacija vrlo često zna izostati.  Upravo je zato naglasak mladi govornik, ovom prilikom stavio na komunikaciju podijelivši pritom mnoštvo korisnih savjeta na što su vjernici laici, ali i brojni predstavnici Crkve danas u publici svako malo potvrdno kimali glavom.

mala loža 3

-Vi propovijedate nedjeljom dok novine to čine svakodnevno, svakoga časa. Vi se obraćate vjernicima u crkvi dok ih novine slijede u kuću. Vi govorite pola sata ili sat dok novine nikada ne prestaju govoriti-rekao je davne 1929. talijanski kardinal Pise Pietro Maffi, a večeras ga je prigodno citirao i predavač koji je otvorenog mišljenja da Crkva u komunikacijskom smislu često griješi.

Osim toga, napretkom tehnologije pao je novinarski standard. Padom standarda, pala je i odgovornost što nas je dovelo do činjenice da danas svatko može biti novinar. Dovoljno je da Facebook korisnik, što god on po zanimanju bio, ima pametni telefon, nešto fotografira i napiše, a mediji će to isto, bilo istinito ili ne, prenijeti brzinom munje, staviti senzacionalistički naslov, privući čitatelje i Crkvu tako često, u prenesenom značenju, ostaviti bez teksta. Svi oni kojima su pred očima samo seks, novac i moć ne vide dalje od tih parametara, pa na taj način promatraju i katoličku Crkvu, a klasičan primjer toga je, između ostalog, i medijska hajka oko povijesnog odreknuća pape Benedikta XVI. koji je uvijek isticao da su mediji vrata istine.  Podsjetimo, mediji su tada preispitivali valjanost njegova odreknuća. Bilo je tu i spomena raznih urota, teorija zavjera, kao i navoda da ga je netko na abidikaciju prisilio. Postavlja se pitanje jesu li mediji zaista vrata istine i ako jesu, kako prepoznati takav medij, odnosno razlučiti istinu od neistine. Postoje sredstva priopćavanja koja cjelovitu informaciju zaista stavljaju na prvo mjesto, ali postoje i oni koji se ne vode mišlju da šire istinu i da istinu i traže. Takvi mediji posežu za manipulacijom, senzacijom, klevetom i poluistinama s jednim jedinim ciljem-podizanjem čitanosti.

-Upravo doba Facebooka i inih društvenih mreža Crkva bi trebala strateški iskoristi na način da kratkoročne taktike postanu dugotrajne. Medijima je najlakše govoriti protiv Crkve jer im to podiže čitanost, a Crkva se tome ne može pravovremeno i kvalitetno oduprijeti konzervativnim pristupom. Vrijeme da počne pratiti trendove, da poradi na PR-u, a u tom smislu sve više u te aktivnosti uključi i vjernike svjetovnjake-poručio je s govornice Ante Lučić dodavši da je su upravo Dani biskupa Srećka Badurine u Šibeniku, povodom kojih je i održao svoje predavanje, jedan od primjera u kojem bi smjeru komunikacija o kojoj govori trebala polako i sigurno ići.

ante lučić

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.