‘Broč’ će ubuduće voziti najprije na Žirje?

Apsurdno usporavanje brzog broda ‘Broč’ za Kaprije i Žirje, kojem je na zahtjev Mjesnog odbora Kaprije Lučka kapetanija zabranila bržu vožnju do ta dva otoka, svoj nastavak dobit će u dogledno vrijeme i pred resornim ministarstvom, Lučkom kapetanijom, Agencijom za obalni linijski promet, Gradom Šibenikom i svim nadležnim službama i  institucijama. Takvu inicijativu na svom sastanku u ponedjeljak 18. studenog pokrenula je velika grupa stanovnika Žirja, koja je najviše pogođena usporavanjem ‘Broča’, jer se vožnja do njihovog otoka produžila za skoro pola sata.

PODRŠKA I BROJNIH KAPRIJANA

– Inicijativu smo već pokrenuli, skoro svi Žirjani, okupili smo se u velikom broju na jednom sprovodu prošle nedjelje, kad je ‘Broč’ bio dupke pun. Svi smo složili da je ovakva situacija neodrživa, pa i brojni naši prijatelji Kaprijani, kojima se također ne sviđa da brod plovi znatno sporije. Slobodno mogu reći da iza te nerazumne odluke ne stoje svi stanovnici Kaprija, gdje imam puno prijatelja, već samo ljudi koji se vrte oko njihovog Mjesnog odbora. Dakle, već smo angažirali prometne stručnjake, lučke kapetane i druge eksperte po tom polju, te krećemo s izradom stručne studije isplativosti vožnje brzog broda do Kaprija i Žirja. Kad ona bude gotova u svim detaljima, od udaljenosti trase do otoka, potrošnje goriva, vremena iskrcaja putnika i svega ostalog, predočit ćemo je resornom ministarstvu i Agenciji za obalni linijski promet. Sigurni smo da smo u pravu, i da se vrijeme vožnje može znatno smanjiti, bez da ikom nanosi ikakvu štetu – kaže jedan od inicijatora izrade studije, bivši predsjednik MO Žirje Anton Dobra.

Osnovna ideja je da se trasa vožnje ‘Broča’ do Kaprija promijeni, da se izvuče s vanjske strane Obonjana, pa se neće prilaziti tom otoku i brojnim manjim na manje od 300 metara.

– Ta potencijalna nova trasa će se detaljno analizirati i napraviti precizan troškovnik. Ako se ne pokaže adekvatnom, tražit ćemo da brod vozi na relaciji Šibenik-Žirje-Kaprije, a ne da kao sada vozi do Kaprija, tu iskrca putnike, pa ode do Žirja i odmah se opet vrati u Kaprije na ukrcaj drugih putnika. I bez detaljnog poznavanja situacije lako je zaključiti da je nelogično da isti brod dva puta u pola sata pristaje u Kaprije. Procijenili smo da bi samo ta promjena rute donijela uštede od 600 tisuća kuna godišnje. Svi bi morali priznati, pa i u MO Kaprije, da se radi o velikoj uštedi, naročito u ova teška i krizna vremena. Sigurni smo da će to prepoznati i resorno ministarstvo, pogotovo jer je glavna politika aktualne vlade uštedjeti gdje god se može – kaže Anton Dobra.

DUGOGODIŠNJI TRUD BAČEN U VODU

Koliko je apsurdna ta situacija oko usporavanja ‘Broča’, svjedoči i činjenica da su u zadnjih desetak dana Dobru nazvali brojni ljudi iz Agencije i ministarstva, iz Grada Šibenika i drugih institucija, kojima nije jasno kako se nešto za što se borilo dugi niz godina, bržu vožnju do šibenskih otoka, jednom odlukom srušilo u vodu.

– Ljudi mi doslovno govore da nismo normalni, da što se to dešava. Pa obili smo sve moguće institucije da dobijemo brzi brod, u to se uložilo puno truda i novaca, sam brod koštao je preko tri milijuna kuna, a sad vozi brzinom obične pruge. Pomalo me i sram tim ljudima objašnjavati što se zapravo dogodilo, da je nekoliko Kaprijana zaustavilo cijeli projekt. I to iz čiste obijesti, jer nikakve štete od vožnje ‘Broča’ nisu imali – ogorčen je Anton Dobra, ali inicijativu i sve studije će detaljno provesti, ne bi li se u dogledno vrijeme vožnja do Žirja opet vratila u razumne vremenske okvire.

 

 

 

 

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.