Dizajnerica Ankica Lalić: Šibenik bi mogao biti modna meka

Dok sažima prve dojmove sa Split City fashiona – velikog  modnog događaja koji okuplja renomirana dizajnerska imena iz regije i šire te pruža priliku mladim dizajnerima da se predstave publici, šibenska dizajnerica Ankica Lalić otkriva kako naše modne nade nimalo ne zaostaju za svjetskim, a da bi se vinuli u visine, samo im se treba pružiti šansa.

Iako nije osvojila prvu nagradu, sudjelovanje u Splitskom City Fashionu za nju je više od dobitka. Osim što je napravila presjek svog cjelokupnog dosadašnjeg rada, shvatila je kako je spretnija u ‘konstrukcijama’ koje u svom dizajnerskom radu jako voli.

ISKOČILA IZ OKVIRA

ankica-lalic-01

– Sudjelovanje na ovom modnom vikendu u Splitu za mene je bio iznimna čast. Nitko se nije držao visoko, organizacija je bila na visokoj razini. Uspjela sam svih svojih deset modela prilagoditi djevojkama, pa čak i šminki. Nažalost, na frizuru nisam mogla utjecati. Sve svoje modele riješila sam sladunjavosti, bili su bez naglašenog struka, ravnih krojeva, bez volana i nabora. A tko ih može nositi? Samo žena koja želi iskakati iz okvira – otkriva nam Ankica Lalić. Naglašava da se zgraža kad na webu ili u nekom modnom magazinu pročita da muškarci na ženi vole samo strukirano i volane, a s druge strane savjetuju da pripadnice ljepšeg spola nikako ne bi smjele nositi dječačke krojeve ili pretjerano šarene uzorke.

– Žena treba doći do izražaja i bez nametnutih ideala. Zadnjih godina se forsira seksipil, odnosno rekla bih da seks prodaje sve. Meni to graniči s vulgarnošću – kaže nam ova mlada dizajnerica. Tvrdi da opstanak u modnom svijetu uglavnom ovisi o poznanstvima i dobrom marketingu.

JEFTINA PRODAJA

– Teško sklapamo poslove, rijeko tko nam otkupljuje kolekcije… Osim toga, imamo slabo razvijenu tekstilnu industriju. Ukoliko želiš biti na tržištu, svoje proizvode vrlo jeftino možeš prodati modnim prodavaonicama hrvatskog dizajna poput Tink Pink, gdje sam kreiraš cijenu, ali ju trgovac digne za 150 posto. Tako da na kraju više zaradi trgovac nego dizajner – otkriva Ankica Lalić. Veseli je što još uvijek u Hrvatskoj postoje mnogi mladi dizajneri koji su zaigrani svojim kreacijama, što žive u svom svijetu gdje je sve moguće i što se ne zamaraju činjenicama hoće li se to odmah prodati ili ne. Ipak je žalosti što ne može vidjeti više modnih individualaca.

– Onog trenutka kad dizajneri postanu svjesni da moraju  živjeti od svog rada, mnogi se počinju odmicati od vlastitog koncepta i prilagođavaju se tržištu, što je lagana smrt za kreativnost. Treba ostati dosljedan sebi – zaključuje Ankica Lalić. Šibenik smatra idealnim mjestom za organiziranje revija jer je pun predivnih malih uličica i kamenih trgova, a uskoro se nada i svojoj modnoj reviji koja će se održati u organizaciji udruge Škart.

Podsjetimo, Ankica je već bila dobitnica nagrade za mlade dizajnere na fashion weeku u Zagrebu, a sudjelovala je i na nekim projektima kostimografije Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu.

  Revije su mjesto razmjene iskustava

Split city fashion je u modnu orbitu već dosad lansirao neka poznata imena hrvatske modne scene poput Ivane Drnas, Anamarije Asanović, 2M, Tine Spahija… Ovogodišnjem modnom spektaklu prisustvovali su i modni dizajner Adnan Hajrulahović iz studija Haad, modni kritičar Nenad Korkut, vlasnica i dizajnerica modne kuće Mak – Neda Makjanić Kunić, vlasnik modnog studija Arileo…

– Mislim da svatko od nas sanja da proda svoju kolekciju na ovakvim događajima, ali to se rijetko događa. Ono što je sigurno razmjenjuju se iskustva i otvaraju novi vidici  – otkriva Ankicna Lalić. Nagradu od 3.000 eura pak osvojila je finalistica Maja Podrug iz Splita.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.