Iako će trgovci reći da uvijek može bolje, složit će se i s tvrdnjom da šibenska tržnica nikad nije posve prazna. Tako je bilo i u ovo subotnje jutro kada smo napravili đir tom zelenom oazom grada. Fiskalizacija je učinila svoje, no i trgovci i kupci dosad su se saživili s novim pravilima i nastavili dalje skoro pa po starom.
-Fiskalizacija je naštetila prodaji, nego šta, nego je. Užas teški. Umjesto da se lijepo plaća banak po metru. Lijepo platiš paušal. Cijena dva metra štanda je toliko i toliko, ne možeš ne platiti i država svaki dan dobiva novac – samo je jedno od mogućih rješenja koje će vam podastrti prodavači na šibenskoj tržnici.
Ipak, život nije samo crno ili bijelo. Ima nešto između, a u tom međuprostoru ‘mali’ čovjek jedva se čuje.
DOMIŠLJATI PRODAVAČI I ŠALJIVI SLOGANI
Nova pravila s vrha države, znače i nova pravila na mjestu događanja pa su naši trgovci postali kreativniji u privlačenju kupaca. Šaljivi slogan ‘Akcija za mlade žene, a sve su mlade’ pod kojim se na jednom od štandova prodaju mandarine bilo je ono što je privuklo našu pažnju, a kaže nam vlasnik štanda da privlači i ostale kupce.
-To sam stavio ne zbog cijena, nego zbog žena. I pali, pali – kaže nam u šali domišljati prodavač, dodajući da tržnica ne radi kao nekoć. Jedan od glavnih razloga zašto je tomu tako, kaže nam, je i slabo ulaganje u promociju tržnice.
– Više se ne možemo oslanjati samo na stare ljude da će kupovati. Oni su stari, polako odlaze, a mlade ne možeš privući samo tako. Treba ulagati u promidžbu pa da se mlade privuče ovdje. No po tom pitanju ne radi se ništa – uvjeren je prodavač.
I dosta, kad malo bolje pogledate, kad se osvrnete ovo vas su uglavnom ljudi u svojim najboljim godinama, zrelim godinama, nazovite to kako hoćete, ali uglavnom na šibenskoj tržnici voće i povrće kupuju još samo starije generacije.
SVE TE PRIČE
Bili mladi ili stari složit ćete se da ima nešto posebno u šetnji među tamošnjim štandovima, razgovoru s bakicama pa čak i ljubaznom osmijehu kojim zahvaljujete ostarijeloj prodavačici na ponudi, a zapravo je odbijate.
Srest ćete tamo i pokoje poznato lice s kojim ćete, nakon obavljene spize, nerijetko sjesti na kavu prije nego se uputite doma navisti ručak za taj dan. Možda ćete upoznati neko novo lice, a to novo lice može biti i prodavač pa ćete uskoro postati njegova nova stalna mušterija.
Pijaca je puna priča, a neke od njih možda nikad neće biti ispričane i zbog toga je jutarnja šetnja tržnicom i doživljaj tamošnje atmosfere, nije pretjerano reći, neprocjenjiv.