FOTO: Šibenčani učili kako pravilno prijeći željezničku prugu

Hrvatske željeznice pokrenule su prije trinaest godina preventivno-edukativnu akciju ‘Vlak je uvijek brži’, kojoj je u cilju upozoriti sudionike prometa na opasnosti koje prijete prigodom neopreznog prelaženja preko željezničko-cestovnih prijelaza. Ove godine akcija traje od svibnja do studenog, pa su tako danas sproveli akciju na željezničkom prijelazu u Mandalini. Također, jučer i danas predstavnici hrvatskih željeznica posjetili su i osnovne škole na našem području u kojima su održali radionice namijenjene učenicima trećih i četvrtih razreda.

hz6

-Na prijelazu u Mandalini od 2010. nisu zabilježeni ni lomovi branika ni nesreće. U kolovozu ove godine na tom prijelazu zabilježena je ‘izbjegnuta nesreća’, kada se neoprezni vozač, pokušavajući prijeći prugu u trenutku kada se rampa već počela spuštati, ostao zarobljen na pruzi. Vozačima na prijelazu i djeci u školama, uz ostali promotivni materijal i letke koji upozoravaju na opasnosti uz prugu i prelaska preko pruge, podijelili smo i nove brošure koje upozoravaju na opasnost od strujnog udara koja prijeti prilikom penjanja na vagone. Brošura ukazuje i na druge oblike nepoželjnog i opasnog ponašanja uz željezničku prugu-kazali su predstavnici HŽ-a.

hz8

U Šibensko-kninskoj županiji nalaze se 74 željezničko-cestovnih prijelaza. U 2012. Na njima su se dogodile tri nesreće, u kojima , srećom, nije bilo smrtno stradalih. Pri naletu cestovnih vozila na spuštene polubranike u Županji je slomljeno 29 polubranika/branika. U prvih osam mjeseci 2013. zabilježeno je 8 lomova polubranika/branika, a od 2010. U Šibensko-kninskoj županiji bilo je ukupno 115 lomova.

hz1

-U zadnje vrijeme nije bilo poteškoća na prijelazu u Mandalini, no moram priznati kako su vozači osobnih automobila i dalje neoprezni i kako znaju često prolaziti ispod rampi. Apelirao bih još jednom da se vozači ne igraju s životom, jer nesreća ne bira vrijeme ni mjesto. Rampe se spuštaju tri minute prije prolaska vlaka i par minuta nakon se dižu, pet minuta u prosjeku vozači čekaju za proći preko pružnog prijelaza. Naglasak bi stavio na poštivanje crvenog svijetla, zvučni signal, branike, Andrijin križ i znak STOP, uz to valja naglasiti da vlak ima prednost u odnosu na cestovni promet, te kako je njihov zaustavni put jako dug od 500 do 1500 metara. Vozači zato često pogrešno procjenjuju brzinu i udaljenost vlaka od prijelaza -navodi djelatnik HŽ koji godinama radi na pružnom prijelazu.

hz5

Podaci pokazuju da je u većini slučajeva uzrok nesreće na ŽCP-ovima nesmotrenost vozača cestovnih vozila, motociklista ili pješaka koji neoprezno prelaze pruge i ne poštuju signalizaciju. Dosadašnja međunarodna praksa pokazala je da je najučinkovitiji način promjena ponašanja i smanjivanja broja nesreća i nezgoda izobrazba sudionika u prometu, naglašavanje rizika i upozoravanje na potencijalne posljedice.

hz10

-Kao što sam naziv akcije kaže ‘Vlak je uvijek brži’, pokušali smo, bez obzira na ovo današnje vrijeme, pokazati vozačima kako izgleda takva jedna situacija kada vlak prelazi preko pruge i na kakav način se trebaju ponašati. Potrebno je na prijelazu stati, izvidjeti situaciju i uočiti dali je vlak u blizini te poštivati signalizaciju koja je postavljena. Prometna kultura se stiče od malih nogu, stiče se kao biciklist, pješak itd. Koje navike steknete kao dijete koristit ćete i kao starija osoba, zato smo odlučili akciju osim na terenu održati i u školskim klupama- priča Slavko Šerić, direktor regionalne jedinice organizacije i regulacije prometa jug.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.