Jeste li ‘instatraveler’? Vodite li ‘instalife’? Sigurno da takvih ima u Šibeniku, baš kao što ih ima bilo gdje u svijetu. Jedni od tih svjetskih putnika ovog ljeta boravili su u Šibeniku, a dokaze o boravku u Krešimirovom gradu svako toliko objavljivali su na svojim Instagram profilima. Među njima bilo je i onih koji su slikavanje ‘selfija’ shvatili poprilično ozbiljno te su otišli korak dalje. ‘Selfiji’ sa zidina šibenskih tvrđava s arhipelagom u pozadini slikavani su s tzv. gopro produžetkom.
Malo smo ‘pronjuškali’ bespućem te online mobilne društvene mreže rezervirane za fotografije i videa koristeći tzv hashtag (#) sibenik kako bismo vidjeli Šibenik očima turista (i kroz filter).
ODLIČNA REKLAMA
Kamera pametnih telefona uglavnom ‘ljubi’ staru gradsku jezgru, ista prođe kroz razne filtere na Instagramu, a uz hashtag poput #oldtownofsibenik #instamood #instagood #pictureoftheday #instalife #instatravel…
Uglavnom je riječ o snenim, gotovo bajkovitim fotografijama detalja starog grada, a mnoštvo ‘likeova’ pod fotografijom uz lijepe pisane komentare o boravku na šibenskoj rivijeri svjedoči o (relativno, jer trebalo je nekako i ‘namamiti’ turiste da posjete grad) besplatnoj, odličnoj reklami Šibenika. S tim se slaže i direktor Turističke zajednice grada Šibenika, Dino Karađole.
– Apsolutno. Svaki pozitivan osvrt na boravak u gradu je lijepa reklama. Posebno jer dolazi od osobe, turista koji je zaista bio u Šibeniku – rekao je Karađole, ističući da ne prati Instagram, niti ga TZ grada ima.
Te fotografske razglednice na tzv. pametnim telefonima odaslanim na milijune i milijune slučajnih virtualnih adresa diljem svijeta s potpisom osobe koja je platila svoj put u Šibenik, te nije plaćena za tu reklamu, najbolji su ambasadori šibenskog turizma.
ZDRAVO ZA GOTOVO
Škure starih kamenih kuća, njihove dotrajale fasade, predivni pogledi s tvrđava, zalazak sunca za obzor šibenskog arhipelaga, detalji s vratnica u Camerinu, brojne stepenice u povijesnoj jezgri predvođene katedralom sv. Jakova, a u pratnji panoramskog pogleda na Šibenik s plaže Banj samo su dijelovi nečeg većeg, tek su dio kompletne slike kraljevskog grada na taj način odaslanog u svijet putem društvenih mreža.
Kad smo kod društvenih mreža, Turistička zajednica grada Šibenika ima otvoren profil na dotičnoj, a direktor TZ-a kaže nam da prate ocjene koje Šibenik dobiva od strane posjetitelja putem stranica poput Lonely Planet ili TripAdvisor.
-Pratimo i forume, a najvažniji je taj ‘feedback’ koji dobivamo na tim vodičima – kaže nam Karađole.
Čini se da se najbolje stvari događaju kad nisu u našoj kontroli i na mjestima na koje zadnje pomislimo. Kad sljedeći put otvorite Instagram profil, potražite #sibenik i pogledajte kako stranci doživljavaju grad koji često uzimamo zdravo za gotovo.