Gradski parking u poslovne knjige zaboravio uvesti 1,2 milijuna kuna poreza

Državni ured za reviziju pretresao je poslovne knjige poduzeća Gradski parking i pronašao nepravilnosti i propuste u računovodstvu. Revizija je trajala u razdoblju od kolovoza do studenog 2012. godine, a zbog pronađenih nepravilnosti izraženo je uvjetno mišljenje. Očito je da nekoć respektabilna gradska tvrtka s Certifikatom izvrsnosti u upravljanju ljudskim resursima i postavljenim ISO standardima za poslovanje i zaštitu okoliša pod vodstvom direktorice Lovorke Bujas polako gomila probleme. Prema izvješću revizora, uvjetno mišljenje su izrazili jer na popisu nisu uvedene odgođene porezne obveze evidentirane u poslovnim knjigama i iskazane u financijskim izvještajima u iznosu 1.298.231,00 kn. Zatim krajem 2011. potrošeno je 69.613,00 kn za rad javnog bilježnika na ovršnim postupcima, što je poboljšalo naplatu dugovanja. Međutim, nije navedeno koliko iznose potraživanja od ovršenika za troškove javnog bilježnika. Također, blagajnički izvještaji nisu kontrolirani. Za uplate i isplate u blagajni za parkirališta, kolodvorske usluge i usluge premještanja nepropisno parkiranih vozila nisu sastavljane blagajničke uplatnice i isplatnice.

BEZ DOZVOLE GRADA

Na uvjetno mišljenje revizora utjecao je i kredit podignut u svibnju 2005. godine za vrijeme direktorice Marijane Fuštin, za koji nije imala odobrenje vlasnika poduzeća Grada Šibenika. Kako stoji u izvješću, riječ je o kreditu za refinanciranje koji je iznosio 14,95 milijuna kuna, što obuhvaća i trošak koji je banka Gradskom parkingu naplatila za podizanje novog kredita od preko 100 tisuća kuna. Za to Fuštin nije imala dozvolu, no zašto je odlučila unatoč tome podignuti kredit, u izvješću stoji da sadašnja uprava Gradskog parkinga nije znala objasniti. Za vrijeme sadašnje direktorice Lovorke Bujas tijekom 2011. godine ostvarena je dobit od 305.903,00 kn. Gradski parking najviše zarađuje prodajom parkirališnih karata u iznosu 7.614.172,00 kn, pristajanja i otpreme autobusa u iznosu 1.362.587,00 kn, te najma i zakupnine u iznosu 1.207.286,00 kn. Povećala su se kratkotrajna potraživanja koja su koncem 2011. iznosila 1.452.668,00 kn i veća su za 584.531,00 kn ili 67,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Dospjela su potraživanja u iznosu 1.072.220,00 kn, od čega su vrijednosno najznačajnija potraživanja od kupaca. Za naplatu potraživanja se poduzimaju raspoložive mjere naplate.

SKUPI ZAPOSLENICI

Najviše se troši na zaposlenike na čije plaće odlazi iznos od 6.109.079,00 kn, što je čak 50 posto ukupnih rashoda. Tu su i materijalni troškovi u iznosu 2.631.061,00 kn, koji čine 21,5 posto ukupnih rashoda. Smanjene su obveze koncem 2011. Iznose 12.118.494,00 kn i manje su za 925.207,00 kn ili 7,1 posto u odnosu na prethodnu godinu. Odnose se na dugoročne obveze u iznosu 9.398.287,00 kn i kratkoročne obveze u iznosu 2.720.207,00 kn.

Gradski parking prihvatio je nalaz Državnog ureda za reviziju i te se obvezao, kod mogućih budućih zaduženja, postupati u skladu sa zakonskim propisima.

Podsjetimo, tijekom posljednje tri godine, vrijednost imovine Gradskog parkinga pala je za preko 3 milijuna kuna, što znači da je tijekom mandata Lovorke Bujas GP svake godine ‘istopio’ vrijednost od milijun kuna. Tvrtka je u spomenutom razdoblju ostvarila u prosjeku i šest puta manju dobit – u odnosu na oko milijun kuna 2007. i isto toliko 2008. godine, GP danas bilježi 236.640 kuna dobiti, a godinu prije samo 109.109 kuna. Suma nenaplaćenih potraživanja se učetverostručila, pa ih je tvrtka lani upisala preko 1,45 milijuna kuna, što ukazuje ili na neažurnu naplatu potraživanja ili na potraživanja s upitnom naplatom. Unatoč svemu tome, broj stalno zaposlenih u GP-u zadnje tri godine porastao je za oko 30 posto, iako se broj parkirališnih mjesta nije puno promijenio.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.