KAKO JE POČEO RAT NA NAŠIM OTOCIMA: Kaprijani prijavili prugu za Žirje zbog – prebrze vožnje!?

Brzi brod ‘Broč’ koji tri godine vozi na relaciji Šibenik-Kaprije-Žirje, i koji su mještani ta dva mjesta dočekali kao spas i znatno brži prijevoz od prijašnjih sporih pruga, prošlog petka znatno je usporen.

Kaprijani su prijavili kapetana ‘Broča’ Lučkoj kapetaniji da u kaprijskoj vali vozi prebrzo. Sve to jer su tvrdili da unutar uvale vozi i 20 nautičkih milja na sat, a dozvoljeno je samo pet, jer se radi o distanci manjoj od 300 metara od obale unutar koje nije dozvoljena viša brzina.

‘VALJA SVE PRED SOBOM’

– Brod kad uđe u našu valu pravi tsunami koji valja sve pred sobom. Ruši nam dno, bove, rivu, a ovo ljeto jedno dijete je val broda izvaljao u mulo te se ozlijedilo. Nakon toga sva djeca kad dolazi taj brod panično bježe iz mora. Pokušali smo nekoliko puta objasniti kapetanu ‘Broća’ da uspori kad ulazi u našu valu, pa makar na 10 milja, koliko vozi i kroz kanal sv. Ante, ali on nas neće ni poslušati. I sve to zbog čistog inata, jer smo ga ovo ljeto prijavili da smanji kut na rampi za iskrcaj s broda. Ona je bila pod toliko visokim kutom, i preko 50 stupnjeva, da su se stari ljudi jedva uspinjali na brod. Otada je u nekom tihom ratu s nama, provodi prema Kaprijanima taj svoj neki ‘splitski dišpet’. Pa smo ga morali prijaviti Lučkoj kapetaniji – kaže predsjednik Mjesnog odbora Kaprije Dino Jelovčić.

Prošlog petka Kapetanija je i provela kontrolu brzine ‘Broća’, preko radarske službe u Rijeci vidjeli su da na nekim mjestima ‘Broć’ prelazi dozvoljenu brzinu, pa je kapetanu izrečena opomena. Tu sad dolazi do novog dijela problema, na noge su se digli Žirjani.

– Sad se do Žirja umjesto 55 minuta kao dosad, moramo voziti i sat i pol vremena, jer kapetan ‘Broča’ striktno provodi propise, te nigdje ne prelazi dozvoljenu brzinu. Kaprijanima to puno ne smeta, zbog konfiguracije akvatorija brod do njih dolazi skoro za isto vrijeme, a kod nas se put produži za trećinu. Razlog zašto su prijavili kapetana ‘Broča’ po meni ne drži vodu, jer sam osobno mali milijun puta bio kod kapetana kad uplovljava u kaprijsku valu, i svaki put je smanjio brzinu na pet-šest čvorova. Ta brzina ne proizvodi nikakav tsunami, riječ je o čistom inatu Kaprijana – kaže Anton Dobra, bivši predsjednik MO-a Žirje.

 DIŠPETOM NA DIŠPET

Štoviše, kapetan je odlučio totalno postrožiti vožnju, pa do u detalje pazi na sve moguće sitnice, kaže Dobra, i time inače ugodnu vožnju pretvara u neugodan transport.

Ne vidim nikakvog smisla da se ulaže 4,8 milijuna kuna u brzi brod, a onda mu se ne da vozi brže od pet milja. Tako su mogli pronaći i neki znatno jeftiniji i sporiji brod. Nadalje, zašto se tako iskusnom kapetanu ne da vozi brže, ne mogu se njegove vještine uspoređivati s nekim neiskusnim Čehom ili Nijemcem za volanom glisera – kaže Anton Dobra.

Ako se ovakva situacija s ‘Bročom’ nastavi, Žirjani će tražiti od odgovornih da se trasa do ta dva otoka izmijeni, pa da se najprije vozi do Žirja, po povratku neka brod stane u Kaprije.

– Ne znam zašto nam Kaprijani stalno prave probleme s prugama, ali svake godine se to ponavlja. Primjerice, ovo ljeto nikad nismo znali kad će doći trajekt na Žirje, jer svi dućani, svi ugostiteljski objekti na Kapriju svoju opskrbu obavljaju preko trajekta, i to rasutim teretom, pa iskrcaj dugo traje. A to im zakonski nije ni dozvoljeno – završava Anton Dobra.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.