Nakon što je nogometna reprezentacija u zadnji tren izbjegla nasukavanje na hridi nogometnih velesila poput Škotske, koja nam je lakoćom odnijela svih šest bodova u dvije utakmice pod kormilom Igora Štimca, dvije uvjetno rečeno lagane utakmice u dodatnim kvalifikacijma s Islandom i pod ravnanjem novog kormilara Nike Kovača usmjerili su reprezentativni brod u toliko željenom pravcu nastupa na još jednoj velikoj, ovaj put svjetskoj, smotri najboljih nogometaša, put dalekog Brazila. Osim običnog navijačkog puka te, naravno, samih nogometaša, najviše razloga za nastavkom serije dobrih partija imaju svakako poduzetnici i ugostitelji kojima bi se zarada u danima odigravanja utakmica hrvatske reprezentacije mogla višestruko povećati.
NOGOMET KAO BIZNIS
Nije tajna kako se u nogometu i oko nogometa vrti veliki novac. Natjecanja poput Lige prvaka, Europskog prvenstva i posebno Svjetskog nogometnog prvenstva poseban su užitak grupnog gledanja i navijanja za svoju momčad, a kad je u pitanju reprezentacija, emocije ne pitaju za cijenu. Svjetsko nogometno prvenstvo u Brazilu, počinje 12. lipnja, otvorit će se susretom Brazila i Hrvatske, a s obzirom da udaljenost ne ide u prilog masovnog navijačkog exodusa, ostaje činjenica kako će se sve utakmice hrvatske reprezentacije s velikim zanimanjem najviše pratiti u kafićima.
– Svi nastupi bilo rukometne, košarkaške, a pogotovo nogometne reprezentacije Hrvatske izazivaju povećano zanimanje gostiju i donose višestruko povećanje prometa u ugostiteljskim objektima. Svi se užurbano pripremamo kako bi na najbolji mogući način pogledali nastupe naših reprezentativaca u Brazilu, a u razgovoru s kolegama doznajem kako su se već opremili novim televizijama većeg ekrana. U prilog nam svakako idu i večernji termini utakmica pa se svi skupa nadamo kako će kafići biti najpoželjnije lokacije za navijanje. Ne treba posebno ni naglašavati što bi značio prolazak skupine – govori član ceha ugostitelja Šibensko-kninske županije Anton Dobra koji se užurbano priprema i za otvaranje kafića na Banju gdje će postaviti i velika platna za što veći užitak gledanja utakmica.
NOGOMET, PIVO i TELEVIZIJA
Skupo i daleko putovanje primorat će mnoge da ostanu u Hrvatskoj, što znači da će brojka od gotovo 100 tisuća navijača koji su pohodili Njemačku 2006., Austriju 2008. i Poljsku 2010. godine, ove godine kune trošiti u Hrvatskoj. Osim velikih količina piva, koje će se ispiti diljem svijeta i bez kojega je za većinu navijača teško i zamisliti kvalitetno praćenje nogometne utakmice, u godinama svjetskih i europskih nogometnih natjecanja osjetno se povećava i prodaja televizija do čak 20 posto, što će ove godine biti teško dohvatljiva brojka s obzirom na još uvijek sve prisutnu financijsku krizu.
– Određeno zanimanje postoji, ali prodaja nije takva da bi se moglo reći kako je to nešto znakovito. Vrlo je vjerojatno kako će se ljudi u posljednji trenutak odlučiti za kupovinu – govori nam Đoko Marković iz dućana Woodstock, jednog od rijetkih u samom centru grada koji još uvijek prodaju televizije.
Gotovo identičan odgovor dobili smo i u prodavaonici Expert u Dalmare centru.
– Svakodnevno imamo upite baš za televizije koje bi privatni iznajmljivači stavili u svoje apartmane ali da je prodaja povećana, baš i nije. Osim takvih televizija, česti su upiti za televizije s wi-fi opcijom direktnog spajanja na internet ali čini mi se kako svi čekaju zadnji trenutak i povoljnu cijenu kako bi se odlučili za kupovinu – govori nam prodavač u Expertovu dućanu.
MEGA PLATNO
Osim za televizijama, velika potražnja porasla je i za video zidovima, odnosno platnima s projektorima od kojih će jedan u Šibeniku sigurno biti ispred pivnice Liro.
– Premda još nismo do kraja definirali cijelu situaciju postoji opcija da u suradnji s Turističkom zajednicom grada Šibenika i Županijom postavimo veliko platno na trgu ispred pivnice i zgrade Županije. Ponude koje smo vidjeli su enormno skupe pa se još uvijek nismo odlučili što napraviti. Ako propadne opcija s velikim platnom, stavit ćemo jedno manje i nadam se kako neće biti ništa manje zanimljivo – kaže Dado Pirc voditelj pivnice Liro.
Grad će odobriti dulje radno vrijeme
Grad Šibenik od Ceha ugostitelja još uvijek nije primio zahtjev za produljenjem radnog vremena ugostiteljskih objekata za vrijeme trajanja svjetskog prvenstva. No, ukoliko takav zahtjev stigne, u gradskoj upravi ne vide nikakav problem da se on i ispuni.