LEGALIZACIJA: OPET PODBACILI Agencija nam zbog spore administracije uzima novih 2.370 predmeta

Istekao je i drugi rok propisan Zakonom o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama kojim je određeno da do 30. lipnja 2014. nadležna upravna tijela županija i gradova trebaju imati riješenih 35 posto ukupno zaprimljenih predmeta. Budući da niti ovoga puta županijske službe nisu stigle riješiti zakonom predviđeni broj predmeta, Agencija za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgradaće im oduzeti 2.370 predmeta. Epilog je ovo situacije kada je zbog istog razloga, zbog neriješene predviđene kvote od 20 posto zaprimljenih predmeta, razliku do ispunjenja kvote, oko 2.400 predmeta, početkom ožujka ove godine na sebe preuzela Agencija. Sve ove suhoparne brojke, međutim, nisu samo pokazatelj administrativne trpomosti, već i činjenice da ćemo ukupno, zbog dvije intervencije Agencije, izgubiti oko četiri milijuna kuna koje su se trebali sliti u županijski proračun, te proračune gradova i općina na čijim se područjima vrši legalizacija. Oko dva milijuna kuna izgubili smo u zbog neispunjenja kvota prosincu, a još dva milijuna uzet će nam Agencija, očekuje se nakon što izvrši reviziju stanja.

NOVI UDAR NA BUDŽET

Pročelnica Upravnog odjela za prostorno uređenje i gradnju Semira Škugor napominje kako je njezin odjel do 30. lipnja 2013., kada je ujedno bio i zadnji dan za zaprimanje zahtjeva za tzv. legalizaciju bespravno sagrađenih objekata, zaprimio 22.251 zahtjev, od kojih se 13.548 predmeta rješava u sjedištu Upravnog odjela u Šibeniku, 3.706 u Ispostavi Drniš, 2.365 u Ispostavi Knin, a u Ispostavi Rogoznica rješava se 2.632 predmeta.

– Do 30. lipnja 2014. godine, ovaj Upravni odjel je riješio 3.018 predmeta, što iznosi 13,56 posto od ukupnog broja zaprimljenih predmeta, od kojih je najviše predmeta riješeno u uredu u Šibeniku (1.952), te Ispostavi Rogoznica(492). Razliku do propisane kvote u visini od 2.370 predmeta bi trebala preuzeti i riješiti Agencija. Naime, kada broju riješenih predmeta – 3.018,  pribrojimo 2.400 predmeta koje je Agencija već ranije preuzela, zaključujemo da smo u obvezi Agenciji predati 2.370 predmeta. Međutim, do danas po tom pitanju nikakvu odluku Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja nismo dobili niti nas je Agencija kontaktirala – napominje Škugor.

Unatoč spomenutim rezultatima županijskih ureda za legalizaciju, Škugor ističe netransparentnost rada Agencije, te navodi kako niti za jedan predmet preuzet iz županijskog Ureda nemaju povratnu informaciju o njegovu statusu.

-Naš Upravni odjel morao bi dobiti primjerak pravomoćnog rješenja o izvedenom stanju po svakom preuzetom predmetu kako bi zatvorili predmete u našem upisniku predmeta upravnog postupka. Do danas nismo dobili niti jedno rješenje od Agencije. Znači li to da niti jedan predmet preuzet do danas s ovog područja nije riješen – pita se Škugor, nastavljajući kako ooperativnom radu te javne ustanove u Županiji nemaju nikakvih saznanja, ali znaju da Agenciji nisu postavljene nikakve kvote niti rokovi te da preuzete predmete od županija i gradova, koji nisu ispunili kvotu u zadanom roku, ‘mogu rješavati narednih 50 godina’.

Upravo zbog loših rezultata županijskog Ureda, dosta polemika izazvala je i informacija o kolektivnom odlasku na godišnji odmor svih zaposlenika Ureda, ali i milijunskom gubitku novca koji se trebao utržiti na legalizacijama, no pročelnica Semira Škugor nudi nešto drugačiju računicu.Do 30. lipnja 2014., kaže Škugor, uprihodovano je oko 2,3 milijuna kuna, a prihod po predmetu u prosjeku iznosi cca 768kuna.Ako ćemo se poslužiti računicom koju je ponudila Škugor, tada valja napomenuti kako je do prosinca na osnovu neefikasnosti službe za legalizaciju izgubila 1,84 milijuna kunaod planiranog prihoda od legalizacije, a kako će nakon što Agencija opet krene u provjeru te oduzme novih 2.378 predmeta taj gubitak iznositi dodatnih 1,82 milijuna kuna.

Iako pročelnica Škugor napominje kako očekivani gubitak od 1,8 milijuna kuna neće upisati jer neće imati niti troškove za rješavanje oduzetih predmeta, valja podsjetiti kako Županija djelatnicima plaće mora isplaćivati neovisno o tome koliko se efektivno posla i napravi.

TEŽAK POSAO

Na pitanje zašto se i uz zapošljavanje prilično velikog broja ljudi do ispunjavanja zadanih kvota ipak jako teško dolazi Škugor odgovara:

-Od prosinca 2013., u ovaj Upravni odjel zaposlen je jedan  službenik srednje stručne spreme, te 12 službenika visoke i više stručne spreme, arhitektonske, građevinske i pravne struke, od kojih je dvoje službenika napustilo službu početkom mjeseca lipnja. Isto tako, za obavljanje poslova legalizacije  primljeno je na rad 14 izvršitelja visoke, više i srednje stručne spreme, kroz program poticajnih mjera zapošljavanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, na stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa od kojih nam je jedan izvršitelj otišao iz službe, a drugi odlazi krajem kolovoza. Javnosti je poznato da je ovaj vid zapošljavanja više od pola godine bio u statusu ‘mirovanja’, te je ta mjera ovom upravnom tijelu dodatno otežala posao.U tijeku je prijam u radni odnos još 14 izvršitelja visoke stručne spreme, isključivo za obavljanje poslova ‘legalizacije’, te 25 izvršitelja visoke, više i srednje stručne spreme kroz program poticajnih mjera zapošljavanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje na stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa. Na žalost, uspjet ćemo dobiti samo 13 izvršitelja bez zasnivanja radnog odnosa jer mladi ljudi ovaj put nisu iskazali interes za ovaj vid zapošljavanja pretpostavljamo radi obavljanja sezonskih poslova pa ćemo u rujnu ponoviti oglas.Posao legalizacije je jako zahtijevan i stručan posao, a potrebno je i određeno vrijeme kako bi se izvršila edukacija novoprimljenih službenika – kazala je Škugor, uz napomenu kako, bez obzira na sve napore koji se ulažu oko organizacije posla, misli da županije i veći gradovi neće moći ispuniti kvote u zadanim rokovima jer su postavljene nerealno od samog početka.

 

OD LEGALIZACIJA ŠIBENIK U OVOJ GODINI OČEKUJE TRI MILIJUNA KUNA

U Upravni odjel za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnju Grada Šibenika, koji se bavi legalizacijama na području grada, od 500 predmeta proslijeđenih Agenciji nakon isteka prvog roka 31. prosinca 2013., stigla je samo jedna potvrda o rješenom predmetu. Ni pročelnici Ureda Ljiljani Giljanović nisu potpuno jasni kriteriji po kojima Agencija rješava preuzete predmete, no ističe zadovoljstvo obavljenim radom u prvih šest mjeseci ove godine.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.