NA ‘LIJEPE OČI’: Petreš ‘pro bono’ snimio promotivni film grada Šibenika zbog prijatelja Vidovića?

‘Šibenik 2012.: Dobrodošli u budućnost’ naziv je promotivnog desetominutnog filma koji je preko svog gradskog portala predstavila aktualna vlast, a u kojem je prezentirano sve što je u dosadašnjem razdoblju njezina mandata napravljeno za grad Šibenik. Film, inače, potpisuje produkcijska šibenska kuća ‘Leon Trade 2012’ Željka Petreša koji se pojavljuje u ulozi montažera i režisera.

Lokalni izbori se bliže, pa je posve logično da je u superlativima i s ‘uljepšanom stvarnošću’ sve izraženija potreba za promocijom šibenske gradske vlasti predvođene SDP-om. No, uvijek se nameće temeljno pitanje koliko je nečija promocija s pozicije vlasti, koja je neizbježno i politička promocija, stajala novaca poreznih obveznika? A, s obzirom na tužnu činjenicu da u gradskom proračunu kronično nedostaje novca i za neke osnovne potrebe njegovih korisnika, primjerice za normalno funkcioniranje javne rasvjete u pojedinim gradskim četvrtima. Drugo je, pak, pitanje, nije li Željko Petreš, kao predsjednik Kulturnog vijeća grada Šibenika, u sukobu interesa zbog ovog ‘poslovnog deala’ s gradskom vlašću.

SVE BESPLATNO

Međutim, kao i u slučaju angažiranja zagrebačke PR agencije Publico marketinškog stručnjaka Igora Šišare od strane Grada Šibenika, gradski čelnici tvrde da je cijeli posao oko snimanja ovog promotivnog filma odrađen besplatno.

– Za potrebe snimljenog filma o realiziranim projektima grada Šibenika nije potrošena nijedna jedina lipa proračunskog novca, odnosno poreznih obveznika. Cijeli projekt ‘pro bono’ je odradio Željko Petreš zbog prijateljstva koje ga samnom veže. Dakle, sve je bilo besplatno, što isključuje i Petrešev sukob interesa koji mu želite imputirati – rezolutno kaže dogradonačelnik Franko Vidović.

Ako su točne Vidovićeve tvrdnje, onda se šibenska gradska vlast odista može pohvaliti pozamašnim uštedama ostvarenim na besplatnim PR uslugama. Jer, kako su gradski oci još ranije izvijestili javnost, PR agencija Publico, koja živi od marketinških usluga, zbog ‘senzibilnosti prema Krešimirovu gradu’, bez ikakve naknade je za gradsku upravu odradila promociju plaže Banj – od promotivnih doskočica od cjelonoćnog partija s DJ-icom Niki Belluci. Nakon toga Publico je nastavio s promocijom još nekih gradskih projekata i to još jednom ‘pro bono’. Tako su u to vrijeme za Šibenski tjednik tvrdili vlasnik agencije Igor Šišara i dogradonačelnik Franko Vidović. Izgleda da je Vidovićeva sposobnost uvjeravanja odista vrhunska, čak i daleko iznad prosjeka, budući da je u vremenima opće besparice od komercijalnih agencija uspio ‘iskamčiti’ poklonjene usluge vrijedne nekoliko desetaka tisuća kuna. Štoviše, ukoliko je tomu tako, dogradonačelnika bi trebalo preporučiti u državnu izvršnu vlast, pa bi se, zahvaljujući svojoj moći uvjeravanja možda uspio izboriti da nam se, recimo, bez ikakve odgode i budućih obveza, reducira vanjski dug ili bilo koje drugo davanje koje tišti državu.

SNIMATELJ LUCA NIJE ZNAO ZA FILM

No, bilo kako bilo, vratimo se na temu. Indikativno je da se u ulozi snimatelja šibenskog promotivnog filma pojavljuje nitko drugi, doli Zoran Lucić Luca, jedan od aktivista Šibenskog građanskog foruma i najžešćih oponenata gradske vlasti koji je svojevremeno organizirao perfomans ‘Pokopa Šibenika’, nezadovoljan, među inim, i vođenjem grada od strane aktualne vlasti. Stoga nas je zanimalo i je li Luca u ovom filmskom projektu svoj posao odradio ‘pro bono’?

– U filmu su korišteni moji snimljeni materijali iz arhive. Sa Željkom Petrešom, inače, zajedno radim i ja sam mu dozvolio da koristi moje arhivske snimke, ali, iskreno, nisam znao da je riječ o tom promotivnom filmu. No, s moje strane nema nikakvih zamjerki i sve je legalno. Naravno da za to nisam novčano honoriran – rekao je Zoran Lucić Luca. Ipak, Lučić nije objasnio zašto je baš on, a prema našim saznanjima, za potrebe ovog propagandnog spota prošlog tjedna boravio u OŠ Tina Ujevića, kako bi snimio svježe snimke djece u produženom školskom boravku. S obzirom da su to nove snimke koje je snimio, i nije riječ o njegovoj arhivi, ostalo je nejasno kako to da nije znao za spot šibenske gradske vlasti?!

TRAŽI SE NOVI PROČELNIK:

Kako neslužbeno doznajemo, bivša pročelnica Ureda gradonačelnika Ana Gojanović Rakić premještena je na svoj zahtjev na radno mjesto u odjel javne nabave Grada Šibenika. Grad je raspisao natječaj za novog pročelnika gradonačelnikova ureda. Iako to nitko ne želi potvrditi, spekulira se kako bi na to mjesto trebala doći Ivana Bujas Rupić, zaposlenica Micro grupe d.o.o. koja je izradila Strategiju razvoja grada Šibenika.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.