Pašalić umjesto Karađole u šibenskom TZ-u?

: U novu sezonu 2014. godine, šibenska Turistička zajednica, kako neslužbeno doznajemo, trebala bi ući s novim direktorom. Aktualnog direktora TZ-a Dina Karađolu trebao bi, tvrde upućeni izvori, nakon isteka mandata u svibnju ove godine, zamijeniti Ivan Pašalić, mladi šibenski poduzetnik u turizmu. Pašalića je javnost imala priliku upoznati najprije kao prvog direktora Poduzetničkog inkubatora u Šibeniku, gdje je radio s aktualnim pročelnikom za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Matijom Bumbakom, a potom je lani u centru Šibenika otvorio prvi gradski Aquarium, pokazavši time izniman turistički njuh. Da je dobar njuh Šibeniku u ovom trenutku nasušno potreban jasno je gradskim čelnicima. Iako se stvari kreću u dobrom smjeru, broj noćenja iz godine u godinu u Šibeniku raste, turističkom šušuru pridonose brojni festivali koji se organiziraju u gradskoj okolici, a gradski turistički projekti osvajaju prestižne svjetske nagrade, poput ‘turističkog oskara’ – nagrade Ulysses koju je nedavno dobio virtualni Juraj Dalmatinac, sve to još uvijek su samo koračići koji od Šibenika ne mogu napraviti važnu destinaciju.

KORAČIĆI UMJESTO REVOLUCIJE

Dino Karađole, istini za volju, počeo je s postavljanjem tabli kojima su obilježeni neki od vrijednih lokaliteta u šibenskoj gradskoj jezgri, postavljeno je nekoliko tabela na kojima je vidljiv tlocrt starog dijela Šibenika, Turistička zajednica odnedavno se uključila u projekt koji su pokrenuli privatni iznajmljivači smještaja ‘Raspršeni hotel’, te sufinancira neka događanja u gradu, no sve to nije uobličeno u konkretnu priču, pa niti strategiju razvoja šibenskog turizma. Kao prvo, Karađole Šibenik nije definirao kao destinaciju i dao odgovor na pitanje što ćemo brendirati, na koji način i za kakve goste. Turizam se Šibeniku događa, a mi ga pri tome ne planiramo i ne usmjeravamo. Ogroman je potencijal koji stoji neiskorišten, svi sadržaji koje nudimo turistima još uvijek su posve nedostatni, nedovoljno poznati ili čak neprikladni lokaciji koja gradi visoki turizam, a Šibenik još niti u najmanjoj mjeri nije konzumirao niti promovirao svoje bogato povijesno nasljeđe, od tvrđava do gradske jezgre pod zaštitom Ministarstva kulture.

REZULTAT IZOSTAO

Iako smo u 2013. godini zabilježili 46 posto više noćenja nego u godini prije, brojka od svega 30.841 noćenja na užem šibenskom području urnebesno je smiješna za ozbiljnu turističku destinaciju kada je se usporedi, primjerice, s Vodicama koje su na užem gradskom području uistom periodu zabilježile864.345 noćenja.Na širem gradskom području Šibenik je lani ostvario povećanje broja noćenja od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu, a zabilježeno je točno 1,25 milijuna noćenja. Međutim, svakom je turističkom djelatniku jasno da destinacija ima problem ako je poznato da je od u Solarisu ostvareno 65 posto ukupnog broja svih noćenja tijekom 2013. godine. Naravno da direktor TZ-a ne gradi hotele i ne vuče goste za rukav, ali on je duh pokretač lokalnog turizma i osmišljava strategiju koja, u suglasju s gradskom upravom, mora polučiti rezultat. U Šibeniku, konkretan rezultat je izostao.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.