PO GASU KROZ RAMPU: Godišnje u županiji uništi se 35 pružnih prijelaza

Nakon stravične nesreće u kojoj su u naletu vlaka u Ražinama izgubljena dva mlada života, u Hrvatskim željeznicama pokrenuta je unutarnja istraga kako bi se utvrdile okolnosti nesretnog događaja. Nažalost, tragični događaj u kojem je život izgubilo dvoje mladih ljudi, trebao bi biti pouka svima koji se kreću uz prugu, napominju iz HŽ-a.

– Uvijek bi trebalo imati na umu da vlak ima dugi zaustavni put koji ovisi o brzini kretanja vlaka, da strojovođa može zakočiti, ali ne može zaustaviti lokomotivu istog trenutka  kad opazi nekoga na pruzi. Treba imati na umu upozorenja koja se nalaze svugdje uz prugu da je strogo zabranjeno hodanje po pruzi, da je strogo zabranjeno prelaženje pruge na mjestima koja za to nisu predviđena (osim na željezničko cestovnim ili pješačkim prijelazima) i da je potrebno pridržavati se propisa koji nalažu ponašanje uz prugu – navode u iz HŽ-a.

NESMOTRENI VOZAČI

Podsjećaju kako HŽ Infrastruktura već 13 godina provodi edukativnu akciju ‘Vlak je uvijek brži’ kojom neprestano upozorava vozače, pješake i djecu na potrebu poštivanja znakova zabrane jer se pokazalo da se jedino edukacijom takve nesreće mogu spriječiti. Jedna od posljednjih prošlogodišnjih akcija održana je i na šibenskom području – na željezničko-cestovnom prijelazu Mandalina, jedinom od 74 prijelaza na području naše županije na kojem iz HŽ-a sugeriraju poseban oprez.

– Dodatni oprez, poštivanje prometne signalizacije potrebno je na svim ŽCP-ima, pogotovo na ŽCP-u Mandalina zbog toga što prelazi preko dvije paralelne pruge i vozači automobila često pokušavaju proći ispod branika koji se spuštaju, čime direktno krše prometne propise i dovode u neposrednu opasnost sebe i druge sudionike u prometu. Napominjem da je ŽCP Mandalina osiguran svjetlosno-zvučnom signalizacijom i branicima – navodi voditeljica Korporativnih komunikacijaHŽ Infrastruktura d.o.o.Martina Elizabeta Lovrić. Adekvatnom signalizacijom osigurani su svi pružni prijelazi, kaže Lovrić, i to cestovnim prometnim znakovima Andrijin križ i Stop osigurano je 55 prijelaza, a 19 prijelaza ima svjetlosno-zvučnu signalizaciju i polubranike i branike. Ipak, Lovrić naglašava da se od 2010.godine, uza svu ugrađenu infrastrukturnu zaštitu, na željezničko–cestovnim prijelazima u Šibensko-kninskoj županiji dogodilo 125 lomova polubranika i branika. Drugim riječima, kaže Lovrić,godišnje se u županiji oštetido 35 branika, što znači da vozilo prođe preko pružnog prijelaza u vrijeme dok je spuštena rampa za prolazak vlaka! Takvo nesmotreno ponašanje vozača koji su, prema statistici PU šibensko-kninske, najčešći krivci prometnih nesreća na pružnim prijelazima, rezultiralo je ozbiljnim nesrećama.

TRAGIČNE NESREĆE

U Šibensko-kninskoj županiji u posljednjih deset godina,dogodilo sepetnaest prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vlakovi, od čega je jedna prometna nesreća s poginulom osobom, četiri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama te deset prometnih nesreća s materijalnom štetom.Većina tihnesreća dogodila se na prijelazima koji su osigurani signalno – sigurnosnim uređajem, a samo je jednu prometnu nesreću uzrokovao vozač (strojovođa) vlaka.

Na nesreću, nezgode s poginulim osobama događaju se u pravilu na prugama, u naletu vlaka na pješake. Osim tragedije u naletu vlaka na ražinskom kolodvoru, iz HŽ-a podsjećaju na još jedan slučaj smrtnog stradavanja pješaka, također u Ražinama 2012. godine. U naletu teretnog vlaka na istoj je pruzi kao i mladić i djevojka prošloga tjedna, smrtno stradao 30-godišnji Šibenčanin koji je, također, unatoč svim zabranama, po pruzi – šetao noću.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.