Današnje predstavljanje projekta ‘Priprema za brendiranje grada Šibenika’, projekta o kojem se priča već dvije godine, održano u Gradskoj vijećnici, nije dalo uvid u ništa što javnosti već nije bilo poznato.
Iako će gradonačelnik Šibenika Ante Županović kazati kako ‘Šibenik mora biti itekako prepoznatljiv’, te da ‘grad nije samo katedrala, prema tome ni samo nekakvi logotipi kojih Šibenik, eventualno, ima jako puno’, još uvijek nije poznato na koji način će se Krešimirov grad brendirati i kao takav (odjeven u svoje prepoznatljivo ruho) poslati u svijet.
-To u konačnici nije gotova stvar već ova studija ukazuje kojim putem treba ići i kako to treba napraviti – upozorio je gradonačelnik. Odgovor na ovo pitanje – sljedi, vjerojatno, neke od narednih godina.
PODLOGA ZA IZRADU BRENDA
Projekt brendiranja grada Šibenika djelo je Roberta Jakovljevića i tima koji na prikupljanju svih potrebnih informacija za izradu brending strategije radi posljednje dvije godine.
-Slažem se da grad Šibenik zaslužuje jedan jako seriozan, stručan pristup i da napravimo taj brend, brendiranje grada na jedan prepoznatljiv, na jedan svuremeni način kako bi bio prisutan u svijetu. Svi oni koji dolaze rado se vraćaju, svi oni imaju jako, jako lijepe utiske, posebno na ono što baštinimo, što imamo stoljećima i što je, na neki način, itekako prepoznatljivo – rekao je Županović okupljenom mnoštvu zainteresiranom za brendiranje grada, a među kojima su sjedili i direktor Turističke zajednice Grada Šibenika Dino Karađole, župan šibensko – kninski Goran Pauk, te brojni kulturni djelatnici grada.
Projekt ‘Priprema za brendiranje grada Šibenika’ predstavlja tek podlogu za izradu brenda grada Šibenika, a u sebi sadrži četiri vizije brenda grada, a to su srednjovjekovna jezgra grada kao kakav muzej na otvorenom, zatim srednjovjekovna jezgra kao ‘živo povijesno na živom suvremnom gradu’, te ista ta jezgra kao ’boutque izabranih ideja, usluga i proizvoda’ i kao četvrta vizija navodi se ‘srednjovjekovna jezgra kao turistički resort u kojem je sve na dohvatu’.
VIBRANTNI LIFESTYLE
Ipak, ono što je nosioc brenda grada, kako ga vidi Jakovljević, nije ni katedrala, ni stara gradska jezgra Šibenika u cijelosti, već ona atmosfera koja se susreća na ulicama, trgovima, u kafićima, općenito među ljudima, a karakterizira je ‘vibrantni lifestyle’.
-Projekt brendiranja je mnogo više od vizualnog identiteta i logotipa kao što se najčešće misli. Dakle, ovim projektom želimo jasno definirati tko smo, što želimo i koje su naše kvalitete koje moraju prepoznavati svi naši građani i što je ono što želimo ponuditi svijetu – skrenuo je pozornost gradonačelnik grada koji tek čeka na svoje treće brendiranje nakon prethodna dva učinjena u vrijeme renesanse, a potom i u moderno vrijeme industrijalizacije.
Svi koji žele vidjeti projekt ‘Priprema brendiranja grada Šibenika’ mogu ga potražiti na službenim stranicama Grada Šibenika, a proučavanjem materijala mogu se bolje pripremiti za javne tribine na istu temu koje se očekuju krajem veljače ove godine.