Projekt Poljane OTKAZAN!

Iako je, prema obećanju koje su dali aktualni gradski čelnici, do ljeta 2013. Šibenik trebao dobiti glavni gradski trg kakav priliči 21. stoljeću, sudeći po dosadašnjem tempu, poljana će još dugo ostati parkiralište. Dogovori oko uređenja ‘Poljane za 21. stoljeće’ zapeli su još u travnju, kada su se predstavnici gradske uprave posljednji put sastali s autorima na natječaju odabranog idejnog rješenja. Tim arhitekata Iva Dubovečak, Pavla Šimetin, Ivana Tutek te Izvor Simonović-Majcan trebao je s Gradom Šibenikom potpisati predugovor o realizaciji, s detaljno razrađenim financiranjem. Tu su, čini se, stvari zapele.

– Gradu Šibeniku poslali smo nekoliko varijanti predugovora, s različitim načinima financiranja. Konkretno,  usklađivani su omjeri financiranja između Grada Šibenika i tvrtke Gradski parking, koja je nositelj projekta. No, mislim da nije problem u samom projektu, već u nedostatku političke volje – kaže Ivana Tutek, zagrebačka arhitektica i jedna od autorica.

Tutek tvrdi kako je cijela procedura nakon javnog natječaja u studenom 2011. godine za idejno rješenje preuređenja Poljane i izgradnje podzemne garaže, vrijednog 20 milijuna kuna, išla sporo.

– Upozorili smo gradske vlasti kako je srpanj već testiranje granica, jer se prolongiraju svi planovi da Poljana bude dovršena iduće godine. Sada uistinu ne znam što će s tim biti. Šteta što se građani Šibenika ne interesiraju više za izgled vlastitog grada, jer je prije svega zbog njih važno da se trg obnovi – kaže Tutek.

MOGU ODUSTATI OD IDEJNOG RJEŠENJA

Treba reći da natječaj za idejno rješenje preuređenja Poljane ne propisuje fiksne rokove za završetak projekta. Kada osigura novac, gradska uprava obavezna je jedino potpisati ugovore s autorima izabranog rješenja. No, do samog početka radova mogu proći mjeseci.

– Upozorili su me da to tako ide, nakon natječaja mogu proći godine ili desetljeća. Nadam se ipak da to neće tako završiti – rekla je Iva Dubovečak, mlada arhitektica iz Šibenika.

No, gradske vlasti mogu i odustati od izabranog rješenja i raspisati novi natječaj. To bi opet odgodilo projekt unedogled, te bi dodatno koštalo građane Šibenika. Poznato je, naime, da je pobjednički rad arhitekata nagrađen s 80 tisuća kuna. Nagrađeni su i ostali sudionici natječaja. Pristigla su 52 rada, a 50 tisuća kuna dobio je drugoplasirani rad, 31 tisuću kuna osvojilo je treće mjesto, a za još tri rada izdvojeno je po 13 tisuća kuna. Gradski je proračun koštalo i raspisivanja samog natječaja, javna rasprava, prezentacija projekta javnosti, te propagandni marterijal koji je tiskan kako bi se ideja nagrađenih arhitekata približila građanima.

GRADSKI PARKING NE MOŽE GRADITI TRG?!

Krešimir Petković, pročelnik Ureda za prostorno planiranje Grada Šibenika priznao je da se financiranje zakompliciralo.

– Nositelj projekta, tvrtka Gradski parking, trebala bi kreditom financirati 15 milijuna kuna izgradnju podzemne garaže. No, problem je formalno-pravne prirode, jer se ta gradska tvrtka po zakonu ne može baviti uređenjem trga. Stoga će taj odnos biti riješen internim ugovorom između Grada Šibenika i Gradskog parkinga – objasnio je Petković, najavivši sastanak s predstavnicima te gradske tvrtke.

Prostorno-planska dokumentacija, građevinska i lokacijska dozvola, natječaj za izvođača radova, sve to na čekanju je dok se ne riješi način financiranja. Ostaje pitanje kako gradski čelnici još uoči raspisivanja javnog natječaja za idejno rješenje Poljane nisu znali da im nositelj projekta, tvrtka u vlasništvu Grada, nije zakonski ovlaštena za takav zahvat?!

Treba reći i da Gradski parking posljednjih godina sve manje zarađuje – prema posljednjim poslovnim izvješćima, vrijednost imovine poduzeća smanjila se za 3 milijuna kuna. Tvrtka je od 2009. do danas ostvarila u prosjeku šest puta manju dobit, a suma nenaplaćenih potraživanja se učetverostručila. Na upit utječe li to na kreditnu sposobnost tvrtke, Petković je odgovorio da je prema njegovim saznanjima, poslovanje Gradskog parkinga stabilno, no da se ipak ‘dugo nije sastao s predstavnicima poduzeća’.

FANTOMSKI PROJEKT

Ironija je što je upravo poduzeće Gradski parking još 2003. za vrijeme mandata SDP-ovog gradonačelnika Milana Arnautovića bilo zaduženo za planiranje buduće podzemne garaže. Angažirali su tada šibensku projektantsku tvrtku ARX d.o.o. Ideja je završila u prašini i to ne prvi put. Prema nekim podacima, još je poznati hrvatski arhitekt Iveković izradio novi projekt za uređenje Poljane. Predvidio je gradnju nove moderne katedrale na mjestu crkve Gospe van Grada, obnovu zgrada koje okružuju Poljanu i samog trga koji je s crkvom Gospe van Grada trebao biti cjelina. Nacrt je bio gotov, a početak radova najavljen je ‘ovih dana’. Bilo je to u siječnju 1926. godine…

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.