Više

    PROMETNE NELOGIČNOSTI: Pobrojali smo prometne točke koje najviše smetaju šibenskim vozačima

     

    Vozači u Šibeniku susreću se s prometnim nelogičnostima koje u sebi kriju potencijalnu opasnost za sve sudionike u prometu. Tih nelogičnosti je nekoliko, a mi smo o onim najvećima, koje ‘žuljaju’ velik broj građana, porazgovarali s prometnim stručnjakom, ravnateljem šibenske Prometno-tehničke škole, stalnim sudskim vještakom za promet te članom Europskog istraživačkog centra za nesreće u EU, dr. sc. Zdravkom Peranom.
    Prva sporna točka protok je prometa kroz ulicu Jerka Machieda prema OB Šibenik. Trenutno rješenje je takvo da, zbog pravila desne strane, vozila koja se na tu ulicu uključuju iz ulice Mihe Klaića (iz smjera Šubićevca) nemaju prednost nad vozilima koja tamo skreću iz smjera grada. Peran kaže kako bi, po njegovom mišljenju, prednost trebalo dati vozačima iz smjera Šubićevca, budući da nigdje drugdje ne mogu proći.
    – To je vrlo bitno. Na tom je potezu bilo nekoliko prometnih nesreća vezanih upravo uz taj problem. Budući da nema znakova, vrijedi pravilo desne strane i to je s prometne strane u redu. Međutim, zbog velikog volumena vozila koja dolaze iz ulice Mihe Klaića, potrebno je njima dati prednost. Radi se o postavljanju samo jednog znaka, a to je u nadležnosti Grada Šibenika i to je njihov nemar. Bitno je da ljudi u institucijama koje se bave prometom žive s cestom i provjeravaju stanje na terenu, a ne da njime upravljaju iz ureda – oštar je Peran.
    poljana_semafor_krizanje2
    Stanovnici gradske četvrti Meterize svakodnevno se susreću s još jednom nelogičnosti. Naime, odvojak Svilajske ulice kojom se skreće u naselje, prema nekima je jednosmjeran u krivom smjeru. Zbog dvorišta s maslinama, čije su se grane već debelo proširile na cestu otežana je preglednost te uličice, što je potencijalno opasno za pješake koji se tamo kreću. Osim toga, postojeće rješenje prisiljava i vozače iz smjera grada i one iz smjera Meteriza da skreću lijevo, što je uvijek opasnije od desnih skretanja. Prema mišljenju nekih stanara, mnogo bi praktičnije i sigurnije rješenje bilo promijeniti smjer te uličice. Peran kaže kako se u ovom slučaju radi samo o dogovoru između stanovnika Meteriza i odbora gradske četvrti.
    – Stvar je prilično jednostavna. Ukoliko ljudima ne odgovara postojeće rješenje, onda se ono mijenja. U Europi je sasvim normalno da se ljudi organiziraju i sami traže najbolja rješenja za sebe. Za predloženo rješenje, gradska četvrt Meterize bi bez problema trebala dobiti suglasnost policije i potrebno je samo promijeniti prometne znakove kako bi se promet regulirao na drugačiji način – pojašnjava Peran.
    krizanje_bosanska_radiceva
    Još jedna sporna prometna točka vozačima smeta je semafor na raskrižju kod kazališta. On postoji zbog vozila koja se na ulicu Stjepana Radića uključuju iz ulice Petra Grubišića, kojih nema puno, a budući da je 50-ak metara dalje još jedan semafor, protok vozila kroz centar grada je otežan, posebice u sezoni. U prilog toj tvrdnji ide činjenica da nekoliko dana, koliko semafor ovog ljeta nije radio, gužvi uopće nije bilo.
    – Što se tiče tog raskrižja, problem će se riješiti kada se riješi problem Poljane jer će vozila iz ulice Petra Grubišića ići ravno na parkiralište, odnosno u garažu ispred Poljane. Tako će nastati četverokrako križanje. Trenutno stanje je improvizacija, riješeno tako kako je sada jedno moguće. U budućnosti će se to mijenjati, jer uvjeti kretanja za garažu ispod Poljane zahtijevaju kvalitetnije rješenje – kaže Peran.
    Uključivanje na Tehnološku cestu iz smjera željezničkog kolodvora također može biti potencijalno opasno zbog prekratkog prometnog traka, što je greška projektanata. Da je uključni trak prekratak smatra i Peran, međutim, napominje kako se po tom pitanju ništa i nije moglo napraviti budući da je željeznička pruga tik uz cestu. Stoga apelira na vozače da se pridržavaju prometne signalizacije na tom mjestu, a koja upozorava na znatno smanjenje brzine.
    – Često se zna dogoditi da je razmak između automobila koji se uključuju sa željezničkog kolodvora i onih koji dolaze iz tunela premalen, pa se nerijetko događaju nesreće na tom dijelu. Međutim, to se da izbjeći ukoliko se prilagodi brzina kretanja. Prometna signalizacija na tom je dijelu odgovarajuća, samo je se vozači moraju pridržavati – zaključuje Peran.

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Do kraja travnja u Kazalištu pogledajte dvije komedije:...

    Za kraj mjeseca, u petak, 26. i subotu, 27. veljače s u 20 sati na programu kazališta ponovno igra domaća komedija „Dođi gola na...

    Agencija Serena Production & Casting za HRT oglašava...

      Za potrebe snimanja serije o caru Dioklecijanu Agencija Serena Production & Casting je u potrazi za većim brojem 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝘀𝘁𝗮-𝗠𝗨𝗦𝗞𝗔𝗥𝗔𝗖𝗔, 𝘂 𝗱𝗼𝗯𝗶 𝗼𝗱 𝟭𝟴 𝗱𝗼...

    Milić: Sastanak pregovaračkih timova HDZ-a i DP-a prošao...

    Tjedan dana od parlamentaranih izbora počeli su službeni pregovori za formiranje parlamentarne većine. Domovinski pokret jučer je sjeo s predstavnicima koalicije Rijeke pravde te...

    NAJNOVIJE

    Do kraja travnja u Kazalištu pogledajte dvije komedije: ‘Dođi gola na večeru’ i ‘Privatni život’

    Za kraj mjeseca, u petak, 26. i subotu, 27. veljače s u 20 sati na programu kazališta ponovno igra domaća komedija „Dođi gola na...

    Agencija Serena Production & Casting za HRT oglašava potrebu za statistima s područja Knina, Drniša, Splita, Sinja, Vrlike i okolice

      Za potrebe snimanja serije o caru Dioklecijanu Agencija Serena Production & Casting je u potrazi za većim brojem 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝘀𝘁𝗮-𝗠𝗨𝗦𝗞𝗔𝗥𝗔𝗖𝗔, 𝘂 𝗱𝗼𝗯𝗶 𝗼𝗱 𝟭𝟴 𝗱𝗼...

    Milić: Sastanak pregovaračkih timova HDZ-a i DP-a prošao ‘u partnerskom ozračju’

    Tjedan dana od parlamentaranih izbora počeli su službeni pregovori za formiranje parlamentarne većine. Domovinski pokret jučer je sjeo s predstavnicima koalicije Rijeke pravde te...