Šibensko kazalište najavljuje: Jugoslavenski folklor u izvedbi Vesne Pisarović i Jazzpool NRW-a

Hrvatsko narodno kazalište iz Šibenika najavljuje nastavak kazališnog programa i u studenom kada domaću publiku, osim predstava, očekuje i zanimljiv glazbeni program, a u sklopu njega koncerte hrvatske pjevačice Vesne Pisarović i JAZZPOOL  NRW uz gosta pijanistu Matiju Dedića.

Koncert je najavljen za 8. studenog,  s početkom u 20 sati.

UKRATKO O VESNI PISAROVIĆ

Za Vesnu Pisarović glazba je od ranog djetinjstva sastavni dio života – započelo je učenjem flaute u glazbenoj školi, nastavilo se mladenačkim eksperimentiranjem s punk-rockom i konačno rigoroznim studijem glasovnih tehnika, dok je uz to diplomirala fonetiku i književnost na zagrebačkom Sveučilištu.

Dvadesetogodišnja Vesna kreće putem slave u industriji popularne glazbe u Hrvatskoj, potpisujući pet komercijalnih albuma s platinastim i zlatnim nakladama, primajući brojne nagrade ne samo u Hrvatskoj već i zemljama bivše Jugoslavije.  Godine 2002.  na Eurosongu je predstavljala Hrvatsku. Susret s glazbom free jazz umjetnika Petera Brötzmanna u jednom berlinskom klubu u potpunosti je promijenio njezin glazbeni interes. Zaljubivši se se u intenzitet i slobodu ovog glazbenog izražavanja, odlučuje se posvetiti studiju jazza, prvo na Kraljevskom konzervatoriju u Den Haagu, a kasnije magistrirajući jazz izvedbe na slavnoj londonskoj Guildhall School of Music and Drama.

Godine 2012.  objavljuje svoj jazz prvijenac With Suspicious Minds za renomiranog berlinskog izdavača jazzwerkstatt. Trenutno živi i radi u Berlinu, surađujući s brojnim glazbenicima kao što su Chris Dahlgren, John Betsch, Gerhard Gschlößl, Steve Heather, Clayton Thomas, Wolfgang Schmidtke, Martin Sasse, Ulrich Gumpert, te Frederick Köster.

JAZZPOOL NRW JE…

Već dvije godine Jazzpool NRW radi na konceptu pretvorbe tradicionalnih napjeva raznih europskih kultura u suvremeni jazz  izričaj. Godine 2012. i 2013. surađivali su s pjevačicama iz Poljske i Portugala, održavajući koncerte kako u Njemačkoj tako i u Poljskoj i Portugalu. Njihov novi projekt Cantus 3, temeljen je na hrvatskom, odnosno na folkloru bivše Jugoslavije. Radi se o reinterpretaciji tradicionalnih pjesama Međimurja, Slavonije, bosanskog sevdaha, starogradskih pjesama kao i nekih napjeva romske tradicije. Pažljivim pristupom melodijskom i formalnom uzorku, stvaraju se novi glazbeni odnosi, a modulacijom na jezik jazza djelomično je moguće izrazito promijeniti glazbeni efekt.  Vesna Pisarović odrasla je s tim pjesmama, naučila ih je od svoje majke kao mala djevojčica. Izvedbe septeta izražavaju sklad između Vesninog snažnog i zrelog,  a istodobno lirskog glasa i izvanrednog muziciranja njemačkih glazbenika:

Frederik Köster ubraja se među najbolje njemačke trubače-soliste, surađivao je, između ostalih, s Albertom Mangelsdorffom, a sada svira u sastavu Triloka Gurtua.

Wolfgang Schmidtke svira saksofon i aranžira. Surađivao je s nekoliko najznačajnijih ličnosti s područja avangarde kao što su Peter Brötzmann i Steve Lacy.

Philipp van Endert jedan je od najtraženijih gitarista na njemačkoj sceni, radio je produkciju i bio na turnejama s Kennyjem Wheelerom i Rickom Margitzom.

Martin Sasse odrastao je uz klavir u ‘bebop tradiciji’, ali spektar njegovog interesa daleko je širi. Uz ostale, svirao je s Alom Fosterom i Steveom Grossmanom.

Matthias Akeo Nowak, mladi, izrazito talentirani basist, već je privukao pažnju sa svojim sastavima “Triosence” i “Koi Trio”.

Peter Weiss je pravi doajen – poznat je još iz sedamdesetih po svojoj suradnji s Wolfgangom Engstfeldom. Osim toga svirao je i s Randyjem Breckerom i Charlyjem Marianom.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.