ŠLAMPAVO POSLOVANJE: Od svojih podstanara Grad sudskim putem potražuje 3,5 milijuna kuna

Grad Šibenik od nenaplaćenih najamnina gradskih prostora na datum 31. prosinac 2013. godine potražuje nevjerojatnih 4,7 milijuna kuna. Od tog iznosa ovršnim postupcima Grad potražuje 3,5 milijuna kuna, no vjerojatnost je da spomenuti iznos neće nikad uspjeti naplatiti. Naime, prema objašnjenju šefice gradskih financija Senke Ramljak, riječ je o iznosu koji se nagomilao tijekom 10 i više godina. Ramljak ističe kako se gotovo ništa od navedenog neće naplatiti ili zbog zastare ili brisanja većine tvrtki-dužnika iz trgovačkog registra. Kažimo kako je ovaj dug ‘nabildalo’ 90-ak poslovnih prostora za koje se izdaje faktura uvećana za PDV.

NOVČANI GUBITAK

Ostatak od ukupno 132 poslovna prostora koje je Grad dao u zakup odnosi se na udruge kojima je najamnina dana besplatno.  Ovakvo šlampavo upravljanje gradskim prostorima koje je rezultiralo ogromnim novčanim gubitkom za šibensku blagajnu, od ove godine se mijenja. Naime, od početka godine na snagu je stupio novi Zakon o porezu na dodanu vrijednost po kojem su jedinice lokalne samouprave postale porezni obveznici. Grad Šibenik se, slijedom navedenog, upisao u registar obveznika PDV-a u nadležnoj ispostavi Porezne uprave te je prijavio prihode od najma stanova, poslovnih prostora i koncesija.

Kako nove zakonske odredbe ne bi predstavljale udar na gradske zakupoprimce, šibenska je izvršna vlast početkom godine smanjila najamninu za 20 posto svojih prostora. A pročelnica za financije uvjerava nas kako do gomilanja dugova više neće doći jer će Grad morati na vrijeme podmirivati PDV te neće dozvoliti da korisnici gradskih prostora zbog inih razloga izbjegavaju plaćati svoj najam.

-Grad mora PDV prijaviti do 20. u mjesecu za prethodni mjesec, što znači da do tada svi zakupoprimci moraju podmiriti svoju najamninu uvećanu za PDV. Ukoliko se to ne dogodi, Grad će biti primoran raskinuti ugovor sa zakupoprimcima jer se neće dovoditi u situaciju da izdvaja proračunska sredstva za podmirivanje njihovih dugovanja – poručuje Ramljak.

PISANA PROCEDURA

Budući da postoje određeni gradski prostori koji su dani raznim udrugama na korištenje bez naknade, ostalo je pitanje poreznog tretmana istih. Pročelnica financija je zatražila mišljenje ovlaštenih poreznih savjetnika kako bi se i reguliralo iznajmljivanje prostora udrugama.

-Grad svojom imovinom obavlja poslove iz svoje nadležnosti, ali u smislu poreznih propisa i određenu gospodarsku djelatnost, koja podliježe oporezivanju PDV-om. Međutim, to ne znači da određenim korisnicima kao što su razne udruge koje se bave općekorisnim aktivnostima, ali i drugim subjektima u određenim opravdanim slučajevima, ta imovina ne može biti dana na korištenje bez naknade. Grad će proces donošenja odluke o davanju bez naknade provoditi na transparentan način, odluke se donose po propisanoj proceduri, određenim kriterijima, odnosno načelima koja su poznata – navodi Ramljak.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.