SUĐENJE HORVATINČIĆU: Gliser je iz čista mira i ranije gubio kurs

U nastavku postupka koji se vodi protiv Tomislava Horvatinčića na Općinskom sudu u Šibeniku danas nije svjedočila Anica Đerđa Dilber koja je kobnog 16. kolovoza 2011. godine bila s njim na gliseru kada je stradalo dvoje talijanskih nautičara, Franscesco Salpietro i Mariela Patelli.

 ĐERĐA ODSUTNA ZBOG PSIHIČKIH PROBLEMA

Prema objašnjenju sutkinje Maje Šupe Makon, Horvatinčićeva suputnica opravdala se zdravstvenim problemima. Sudu je priložila nalaz Klinike za psihijatriju KBC Rebro kako je pod stalnim medikamentima te je priloženo njezino izvješće o bolovanju. Danas je potvrđeno kako je obitelj stradalih Talijana zatražila četiri i pol milijuna eura odštete, a odvjetnik okrivljenog Branko Baica kazao je kako odštetni zahtjev tek trebaju pregledati. Spomenimo kako je u sudnici danas bio sin poginulih Talijana.

Detaljno stanje Horvatinčićičeva glisera ‘Santa Maria’ pred sudom je iznosio skiper iz Hoto grupe Stjepo Ašić koji je brod i održavao.

‘BROD JE IZ ČISTA MIRA GUBIO KURS’

– Brod je imao problema s upravljačkim sustavom i ranije. Iz čista mira bi gubio kurs za 10-30 stupnjeva, s autopilotom ili bez njega. Ovlašteni serviser iz Rijeke ga je u nekoliko navrata pregledavao, prije tragedije obavljena je treća intervencija i nakon toga je sve bilo u redu, ali u to ne možete biti sto posto sigurni. Periodični pregledi od strane Hrvatskog registra brodova, koji se obavljaju svake godine nisu rađeni jer sam smatrao kako to nije potrebno, budući da se brod nije koristio za iznajmljivanje već ga je u privatne svrhe isključivo koristio Tomislav Horvatinčić – kazao je skiper. Sutkinji je objasnio kako se anomalija gubitka kursa, prilikom upravljanja brodom, fizički vidi te da je u tim trenucima potrebno uzeti kormilo i ispraviti plovilo. Na pitanje treba li biti stalno za upravljačkom konzolom i kada je uključen autopilot što Horvatinčič nije učinio, skiper odgovara:

– Moje mišljenje kao skipera je da i tada treba biti za upravljačkom konzolom.

Svjedok je kazao kako je Horvatinčić bio upoznat s tehničkim kvarovima koje je gliser imao kao i sa svim intervencijama i popravcima koji su na njemu rađeni.

‘ŽALIO SE NA SLABOST, CURILA MU JE KRV IZ NOSA…’

Miroslav Vajagić, član uprave tvrtke Santa Marina u čijem je vlasništvu Horvatinčićev gliser, sudu je danas pojasnio kako je u njegovo ime kobnog datuma u poslijepodnevnim satima poslao medijsko priopćenje.

– Horvatinčić me nazvao nešto prije 12 sati, kazao mi da se dogodilo havarija te da stiže policija. Bio je u stanju šoka, višestruko je ponavljao rečenice…Od mene nije ništa tražio – kazao je Vajagić, inače pravnik po struci koji je nakon toga poziva, zbog stalnih medijskih upita, sastavio priopćenje. Iako mu Horvatinčić u razgovoru nije kazao kako mu je otkazao upravljački sustav, pravnik je isto napisao u priopćenju kao i to kako je nesretne Talijane pokušao upozoriti mahanjem.

– Znao sam da nešto nije u redu s gliserom jer sam, kao član tvrtke u čijem je vlasništvu, bio upoznat s kvarovima i fakturama koje smo uspostavljali za popravak istih. Tomo mi je u razgovoru nekoliko puta ponovio ‘ništa nisam mogao učiniti, ništa nisam mogao učiniti’ i zbog toga sam to sročio. Sada mi je žao što sam napravio takvo medijsko priopćenje i što sam ga pisao u 1. licu kao da Horvatiničić piše – pokajao se na koncu pravnik. Budući da s poduzetnikom radi već osam godina, sutkinja se interesirala je li bio upoznat sa Horvatinčićevim zdravstvenim stanjem.

– Usred sastanka znala bi mu curiti krv iz nosa, žalio se na slabost, nekoliko je puta odlazio na Hitnu…Mislim da je odlazio neurologu, no ne znam je li bio pod kakvim medikamentima. Sve je to bilo u periodu kada smo radili na projektu izgradnje Cvjetnog trga, godinu i pol dana prije tragedije – kazao je Vajagić.

 ‘DOGODILA SE HVARAIJA, IMA MRTVIH, ZOVI POLICIJU’

Na to je reagirao opunomoćenik stradale obitelji Ognjen Frangeš pitajući ga kako je Horvatinčić uopće onda mogao upravljati gliserom zbog svog zdravstvenog stanja, no sutkinja to pitanje nije dozvolila.

Pred sudom je svjedočio i Horvatinčićev prijatelj Saša Kvarantan, pomorski agent iz Splita,  kojeg je zagrebački poduzetnik među prvima nakon tragedije nazvao na telefon i tražio ga pomoć.

– Vidno uzbuđen kazao mi je kako je imao sudar s jedrilicom, da ima mrtvih, da su mu otkazale komande i tražio me da zovem policiju – kazao je Kvarantin koji se sudu predstavio kao osoba koja ima bogato iskustvo s morem i nautikom. Nastavio je kako je od Horvatinčića tražio da mu opiše svoju poziciju kako bi mogao reagirati.

– Razgovor je kratko trajao, osjetio sam da je u šoku…Kazao mi je da se nalazi negdje oko Primoštena, da vidi Boraju…Odmah sam zvao policiju – prisjetio se svjedok. Na posljetku je odvjetnik Branko Baica novinarima objasnio kako Horvatinčić nakon havarije nije prvo zvao Kvarantina već policiju, za što imaju i dokaze.  Centar za hitne pozive 112 nije zvao s obzirom na to da se sustav u to doba tek uspostavljao.

Suđenje se nastavlja 18. lipnja svjedočenjem novih svjedoka.

 

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.