TAKSISTI POKAZALI ZUBE: Guše nas ilegalci, ima ih dvostruko više nego nas!

Šibenska rivijera vrvi od turista, ali i od taksista, posebice onih ilegalnih. Baš ti koji rade na crno uzrokuju velike probleme lokalnim taksistima, jer pod svaku cijenu žele napuniti svoj džep. Lakom zaradom i korigiranjem cijena po vlastitom nahođenju ponekad i kratke vožnje naplaćuju duplo, ako ne i troduplo, ovisno odakle gost dolazi i kolika mu je platežna moć. U razgovoru s taksistima saznajemo da je ‘crnih’ taksista koji ne plaćaju nikakve namete i čija vozila ne nose legalne oznake, dvostruko više nego onih s legalnim licencama! No, još je više nekolegijalnosti. Tome u prilog govori podatak kako je za vrijeme festivala Terraneo, kada su šibenski taksisti doslovce radili čitav dan, ispisano 30 prekršajnih naloga, što zbog plaćenog prijevoza bez dozvole, što zbog kršenja odredbi taksi djelatnosti od strane licenciranih taksista. Sve to proizvelo je ogromno nezadovoljstvo među taksi strukom.

POSLA SAMO LJETI

– Posla ima samo u sezoni, čekamo sedmi i osmi mjesec da nešto zaradimo, da preživimo, a onda nas počne gaziti ‘crna’ konkurencija. Pojedinci u špici rade i po 12 sati dnevno, a čak i to nam je nedovoljno da zaradimo za osnovne životne potrebe – očajan je Mate Ćaleta Car, predsjednik taksi sekcije pri Udruženju obrtnika Šibenik, inače jedan od 34 registrirana šibenska taksista koji po cijele dane provode na stajalištima, čekajući na malobrojne klijente. Tvrdi da su, kako bi se uskladili s konkurencijom, već spustili cijene s 40 na 29 kuna, a uz prijevoznike koji rade ‘na crno’ zarada je daleko od izdašne.

– Dnevni promet u srpnju nekih osam dana bio nam je oko 300 kuna, posla smo imali i na Teranneu, vožnju smo naplaćivali 40 kuna, što nije puno. Uf, ljut sam. Radim ko konj, a ne mogu podmiriti državne namete. Evo, posao je već olabavio, jednu vožnju trebate čekati po nekoliko sati, a pitanje je hoćete li dočekati drugu i treću. Nakon 15. kolovoza vožnje možemo brojati na prste jedne ruke, ako i to – tvrdi Mate Ćaleta Car.

OGRANIČENO KRETANJE

U Upravnom odjelu za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj grada Šibenika otkrivaju da je ove godine po prvi put prava pomama za dozvolama taksi službe, te da su na desetke zamolbi morali odbiti.

– Ove godine očito je hit biti taksist. Mi smo odlučili na 1.500 stanovnika dati jednu taksi dozvolu, što znači da je ove godine broj taksista s 21 povećan na 32 i to je naš maksimum. Mislim da to nije puno, jer primjerice jedan Zadar ima čak 100 taksista – kaže Petar Mišura, pročelnik upravnog odjela za gospodarstvo. Ističe da se grad bori s vozačima na crno.

Inače, Grad Šibenik odredio je taksistima i maksimalnu startnu cijenu – prvih pet kilometara taksist ne smije naplatiti više od 40 kuna, a svaki slijedeći kilometar mora naplatiti maksimalno 10 kuna. Sat stajanja, odnosno čekanja košta najviše 100 kuna.

– Koliko sam čuo, većina ih se drži ovih naši odredbi, čak su i nešto jeftiniji – tvrdi Mišura.

 VODICE BEZ KONTROLE TAKSI SLUŽBE

Komunalni redari grada Vodica problem ilegalnog taksiranja prepustili su samo policiji i Državnom inspektoratu. U Tisnom su općinari poduzeli apsolutno sve da spriječe rad na crno, komunalni redari svakodnevno kontroliraju ulice, a ukoliko primijete nepoželjne došljake, odmah se zove Prometna policija i Državni inspektorat.

– Pomažemo naše taksiste koliko možemo i nemamo više toliko ilegalaca. Koliko je prekršajnih naloga napisano ne znam točno, ali čuo sam da je čak par taksista ostalo bez svojih automobila – kazao je Ivan Klarin, načelnik Općine Tisno. Tvrdi da je Općina izdala rješenja za obavljanje usluga taksi-prijevoza četirima pravnim osobama koje raspolažu s ukupno 15 automobila. Inače da bi dobili dozvolu svi taksisti trebali su  imati prebivalište na području Općine.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.