Upoznavanje grada pedaliranjem stajat će pet kuna

U sklopu istraživanja INTERMODAL, prezentiranog Šibenčanima prije dva tjedna u Gradskoj vijećnici, veliko zanimanje prisutnih izazvao je prijedlog da se u Šibeniku uspostavi sustav javnih bicikala, sustav kakvog su već uspješno uveli veliki europski gradovi, a jedan od najuspješnijih primjera je u glavnom gradu Austrije Beču.

SUSTAV KAO U BEČU

Uglavnom, kako poručuju iz gradske uprave, sustav će biti postavljen na šibenske ulice već dogodine.

– Grad Šibenik ima u planu postaviti sustav bicikala u sklopu projekta INTERMODAL. Trenutno, još nisu definirane lokacije, na tome se radi, no ono što sigurno mogu reći jest da će sustav profunkcionirati u 2014. Kontaktirali smo kolege iz drugih europskih gradova, te su iskustva vrlo pozitivna – kaže pročelnik Ureda za gospodarstvo Grada Šibenika Matija Bumbak.

U sklopu istraživanja koje je provedeno na šibenskim ulicama ovog ljeta, a u kojem je sudjelovalo preko dvije tisuće ispitanika, što stranaca, što Šibenčana, čak je njih 60 posto izjavilo kako bi rado koristilo sustav javnih bicikala tijekom ljeta po cijeni od pet do sedam kuna po satu, kad bi bicikle mogli preuzimati na različitim lokacijama.

– Najbolje je opisati sustav na kratkom primjeru. Recimo, nalazite se kod gradske tržnice i morate u kratko vrijeme doći do plaže na Banju, a ne da vam se pješačiti, paliti automobil i tražiti skupi parking, ili plaćati taksi. Kod Jadranske banke, karikiram, imate punkt s biciklima za iznajmljivanje. Ubacite u aparat novac ili karticu, zavisi kakav ćemo sustav naplate izabrati, bicikla se odblokira s njenog parking mjesta, sjednete na nju i za 15 minuta lagane vožnje ste na Banju. Tamo ostanete cijeli dan, ali ne plaćate dodatne sate, već bicikl ostavite na isto takvoj stanici na Banju. Ako želite nazad kući biciklom, uzmete biciklu na Banju i ostavite je na stanici najbližoj svojoj kući – kaže Matija Bumbak.

Sustav bicikala za iznajmljivanje po tom modelu mogao bi funkcionirati i zimi, jer je preko 50 ispitanika izjavilo da im ne bi ništa smetalo voziti se biciklom po gradu i za hladnija vremena.

KONTROLA SPRJEČAVA KRAĐE

Naravno, postavlja se pitanje hoće li baš svi koji unajme bicikle na stanicama vratiti biciklu na vrijeme, te hoće li je uopće vratiti. Tome će se doskočiti da će svi bicikli biti specifičnog dizajna, boja i izgleda, a u nekim gradovima na bicikle su postavljeni i oku nevidljivi elektronski čipovi, pa će nadležne službe u svakom trenutku znati gdje se pojedina bicikla i nalazi. Sustav je to koji funkcionira odlično, u Beču su u prvoj godini funkcioniranja sustava imali tek nekoliko slučajeva krađe gradskih bicikla.

 TONI ERCEG Mišljenje iskusnog šibenskog biciklista

Član Biciklističkog kluba ‘Faust Vrančić’ Toni Erceg smatra da je ideja o sustavu gradskih bicikala pohvalna i dobra ideja, ali sumnja da će ona u Šibeniku uspješno zaživjeti, da je lako ostvariva.

– I ne mislim tu samo na Šibenik, već na manje-više sve gradove u Dalmaciji, gdje je konfiguracija terena s puno uzbrdica nepogodna za bicikliste rekreativce. Nadalje, za to bi trebalo smisliti i određene rute s ucrtanim biciklističkim stazama, što je u Šibeniku zbog uskih ulica i gustog prometa nemoguće provesti. Ako se vozi po rivi, smeta se pješacima, a po cesti automobilima. I još jedan, prozaičan argument zašto sam pesimist prema tom projektu. U Šibeniku na rivi ne možete ostaviti ni veliki kontejner preko noći, a da ne završi u moru. Ima puno huligana, nažalost, i oni će s guštom baciti te bicikle u more. Dakle, trebalo bi na svakoj stanici postaviti i čuvarsku službu, i to po cijeli dan, što će znatno povisiti troškove projekta. Nadam se da se varam, i da će projekt uspjeti, ali nisam prevelik optimist – kaže Toni Erceg.

OD MANDALINE DO SOLARISA

Ono na što bi se gradske vlasti, po njegovom mišljenju, trebale orijentirati, a da izađu u susret sve većem broju rekreativnih biciklista u Šibeniku je ucrtavanje biciklističke staze od Mandaline do Solarisa.

– Tamo se sve više ljudi vozi biciklima, i to po prometnoj cesti, što ih dovodi u veliku opasnost. Isto tako, predlagali smo gradskim vlastima da se uvedu i redari na biciklima, to bi mogao biti i član nekog od biciklističkog kluba. To bi najbolje došlo do izražaja na novoj šetnici uz kanala svetog Ante. I ekološki je, i jeftino, i praktično. Međutim, nismo još uvijek dobili nikakav odgovor o tim pitanjima – kaže Toni Erceg.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.