Obrt Sapunoteka ostvario je veliki poslovni uspjeh. Ovih dana otvaraju svoju prvu specijaliziranu trgovinu izvan Hrvatske, u Italiji. Iza ovog uspješnog obiteljskog obrta stoje Šibenčani Marija Plavčić i Ivan Milišić, mladi ljudi koji su prije nekoliko godina došli na ideju proizvodnje prirodnih sapuna, losiona i krema od maslinova ulja, lavande, ružmarina…Sapunoteka se odavno može pohvaliti zavidnom paletom vjernih kupaca, a dobitnici su i niza nagrada za svoj rad. Je li ovaj šibenski brand primjer kako poslovati u recesijskim vremenima pitali smo Mariju Plavčić povodom Sapunotekinog širenja na inozemno tržište.
Je li ovo prva Sapunotekina trgovina van Hrvatske?
Da, ovo je prva trgovina van Hrvatske. U dosadašnjem radu smo dobivali brojne upite za sličnu suradnju, u smislu izvoza i distribucije, ali nijednom dosada se nismo odvažili na istu. Odlučili smo ići polako, i učiniti ovaj korak kada se osjećamo potpuno spremni, i kada nam se potpuno sviđa priča oko suradnje. Naš obrt, osim svog materijalnog proizvoda, nudi i neke vrijednosti (odnos prema prirodi, životinjama, radu, itd.), i kada smo osjetili da te vrijednosti možemo dijeliti s našim suradnicima iz Italije, bili smo sigurni da je to pravi potez.
Koliko vam znači širenje u inozemstvo?
Smatramo da će jedno umjereno, kontrolirano i održivo širenje na inozemna tržišta biti pozitivno za naše poslovanje.
Kakva su očekivanja, imate li u planu otvoriti još koju trgovinu van Hrvatske?
U očekivanjima se uvijek trudimo biti umjereni, ali naravno nadamo se da će sve skupa biti uspješno. U Italiji već imamo brojne kupce koji su se s našim proizvodima upoznali tijekom ljetovanja u Hrvatskoj, i čije smo upite često zaprimali jer su ih htjeli nastaviti kupovati tijekom cijele godine, pa nam to daje dodatnu sigurnost. Nakon ove trgovine, u planu ih je još, ali planovi nisu još dovoljno konkretni.
Čini se da ste vi primjer u ovo doba krize i recesije, kako mali obrti s dobrom idejom mogu uspjeti? Zar ne?
Mali obrti se mogu lakše prilagoditi promjenama na tržištu, i to je naša, možda i jedina, prednost u odnosu na velika poduzeća. Dobra ideja je svakako nužan uvjet za uspjeh, ali ona je tek mali dio onoga što je potrebno. Više bih istaknula sam rad i trud, i naravno motivaciju.