VELIKA AKCIJA GRADSKE UPRAVE LED diode na kolnicima, pješački prijelazi s novom opremom

Nedavna prometna nesreća na pješačkom prijelazu na Baldekinu, u kojoj je na svu sreću bez težih posljedica, stradala starija žena, otvorila je još jednom kronično pitanje sigurnosti prelaska ceste na obilježenim pješačkim prijelazima. Najveći dio krivnje može se svaliti na teret vozača koji pješake često zanemaruju kao sudionike prometa, jedan dio može se prebaciti i na leđa samih pješaka koji zdravo za gotovo uzimaju prelazak preko obilježenih pješačkih prijelaza, dok se jedan dio krivice može i mora uputiti na adresu mjerodavnih službi čiji je zadatak provoditi zakonsku regulativu, odnosno štititi sve sudionike u prometu, a posebno one koji u neravnopravnoj borbi na gradskim cestama, nažalost, izvuku deblji kraj.

NEOBILJEŽENI PRIJELAZI
Zašto mjerodavne službe? Razlog je vrlo jednostavan i prozaičan. U gradu je još uvijek pristojan broj obilježenih pješačkih prijelaza koji nisu označeni vertikalnom signalizacijom. Činjenica je da ni ti znakovi neće puno pomoći u obuzdavanju onih kojima cesta služi za hvalisanje s nabrijanom ‘ergelom’, skrivenom ispod haube svog limenog ljubimca, ili pak onih koji igrom slučaja mislima odlutaju s ceste, ali ako je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, između ostalog, propisano da se u naseljenom mjestu mora poštivati određena brzina vozila, da se na određenim mjestima ne smijete zaustavljati i parkirati, a po istom tom slovu zakona svi pješački prijelazi moraju biti obilježeni vertikalnom i horizontalnom signalizacijom. I to je najmanje što se može učiniti u spriječavanju neželjenih situacija. Ali nije i jedino. ‘Ležeći policajci’ ili uspornici, reflektirajući znakovi koji upozoravaju na nailazak na pješački prijelaz, bijele trake i postavljanje LED svjetala na kolnik ispred pješačkih prijelaza pokazali su se učinkovitijim sredstvima u smanjenju broja nesreća na pješačkim prijelazima. Ali ako je pješački prijelaz obilježen samo horizontalnom signalizacijom, ‘zebrom’, bez vertikalne, znakom, onda bi se po istom ključu i vrlo jednostavno, da malo karikiramo, pješački prijelaz mogao označiti samo znakom bez zebre što bi vrlo vjerovatno imalo još gore posljedice za sve sudionike u prometu. Ako vas netko i pokuša uvjeriti kako je dovoljna samo jedna vrsta obavijesti, ne trebate mu vjerovati jer, Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno kaže kako je obilježeni pješački prijelaz ‘dio kolničke površine namijenjen za prelaženje pješaka preko kolnika obilježen oznakama na kolniku i prometnim znakovima obavijesti’. U gradskoj upravi, točnije Odjelu za komunalne djelatnosti, saznali smo kako je ovaj problem ili previd, kako vam je draže, u završnoj fazi realizacije ali i pripreme za još bolju zaštitu pješaka.

– Istina je da u gradu još uvijek imamo pješačkih prijelaza neobilježenih vertikalnom signalizacijom, odnosno znakom koji vas obavještava da se tu nalazi pješački prijelaz, međutim vrlo brzo će se i taj problem riješiti jer su sva neobilježena mjesta već popisana i u fazi smo narudžbe propisanih znakova – govori nam Miroslav Lucić, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti Grada Šibenika.

O kolikom broju prometnih znakova se radi Lucić nam nije mogao točno kazati, niti na kojim mjestima nedostaju znakovi, ali da se u gradskoj upravi o ovoj temi intezivno razmišlja potvrđuje i najava ulaganja u LED svjetla koja bi se postavila ispred pješačkih prijelaza kako bi se i na taj način vozače dodatno upozorilo na obilježeni pješački prijelaz.

– Osim rješavanja pitanja spomenutih znakova prikupljamo i ponude za postavljanje LED svjetala koja su se pokazala izuzetno dobrim svjetlosnim upozorenjem na mjestima povećanog rizika. Jedno takvo sigurno je i ono na Baldekinu gdje se često zna dogoditi da pješaci stradaju na pješačkom prijelazu i ako ne već tijekom slijedećih mjesec-dva, u jesen ćemo sigurno na najfrekventnijim mjestima postaviti tu vrstu obavijesti za vozače. Usto razmišljamo i o boljem rješenju samog spomenutog prijelaza koje je dosta nepregledno ‘zahvaljujući’ automobilima koji su parkirani uz cestu i vrlo su blizu pješačkog prijelaza – kaže Lucić.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.